Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Την χρηματοδότηση κατασκευής τεχνητών υφάλων ανακοίνωσε η αντιπεριφερειάρχης Πιερίας


Το έργο των δύο τεχνητών υφάλων σε Κίτρος και Λιτόχωρο, είναι το πρώτο που εντάσσει σε πρόγραμμα χρηματοδότησης η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας. Η κατασκευή των υφάλων αναμένεται να λειτουργήσει καταλυτικά στην προστασία του θαλάσσιου πλούτου του Θερμαϊκού

Το δρόμο της υλοποίησης παίρνει η κατασκευή δύο υφάλων στη θαλάσσια περιοχή του Λιτοχώρου και του Κίτρους, αφού εντάχθηκαν στο Μέτρο 3.2 του ΕΠΑΛ, όπως ανακοίνωσε χθες το πρωί σε συνέντευξη τύπου η αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου.

Στόχος του έργου, του οποίου την μελέτη είχε ολοκληρώσει η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας, είναι η προστασία του παράκτιου περιβάλλοντος από την παράνομη αλιεία συρόμενων εργαλείων, καθώς και η αύξηση της «συνολικής βιομάζας» σε όλα τα επίπεδα της τροφικής αλυσίδας. Επίσης, με την ολοκλήρωση του έργου προσδοκάτε η προσέλκυση και συγκέντρωση αλιευμάτων μεγάλης εμπορικής αξίας με σύγχρονη αύξηση της τοπικής αλιευτικής δραστηριότητας. Ένα επιπλέον όφελος για την περιοχή μας, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη τύπου θα είναι οι δυνατότητες δημιουργίας εναλλακτικών μορφών τουρισμού, κυρίως καταδυτικού, αφού όπως διευκρινίστηκε στο Θερμαϊκό υπάρχει απαγόρευση μόνο του ψαροντούφεκου και όχι των καταδύσεων.
Ο τεχνητός ύφαλος είναι ένα σύνολο φυσικών και τεχνητών ογκόλιθων, προκατασκευασμένων από τσιμέντο, οι οποίοι βυθίζονται με σκοπό τον τεχνητό εποικισμό διαφορετικών θαλάσσιων οικοσυστημάτων.
Η κ. Μαυρίδου, διευκρίνισε ότι η απόφαση ένταξης του έργου κατασκευής των δύο υφάλων, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ, κοινοποιήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας στις 15 Μαρτίου. Παράλληλα το χαρακτήρισε «έργο πνοής». Όπως ανέφερε της απόφασης για χρηματοδότηση των δύο έργων, προηγήθηκαν «συντονισμένες προσπάθειες της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας και των υπηρεσιών της».
Συνεχίζοντας η αντιπεριφερειάρχης, αφού ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες για την προσπάθεια που κατέβαλαν στην σύνταξη της μελέτης, υποστήριξε ότι τα δύο έργα θα αποτελέσουν καταφύγιο και τόπο ανάπτυξης ψαριών, με αποτέλεσμα να συμβάλουν στην «ανάκαμψη των ιχθυοπαοθεμάτων» και κατά επέκταση στην αύξηση των αλιευμάτων. «Η σωστή διαχείριση και αειφόρου διατήρηση των αλιευτικών πόρων μας, αποτελεί τον στόχο του στρατηγικού μας αλιευτικού προσανατολισμού», κατέληξε η Σοφία Μαρυρίδου.
Οι δύο τεχνητοί ύφαλοι, θα γίνουν σε απόσταση περίπου μισού ναυτικού μιλίου από την ακτή και δεν θα είναι ορατοί. «Το μόνο που θα φανερώνει ότι υπάρχει ύφαλος στην περιοχή, είναι η υποχρεωτική σήμανση που θα τοποθετηθεί», ανέφεραν υπηρεσιακοί παράγοντες. Το συνολικό εμβαδό του κάθε υφάλου, ανέρχεται σε περίπου 4 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, ενώ ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου είναι 12 μήνες.

Σύσκεψη για τον τουρισμό στη Χαλκιδική
Ευρεία σύσκεψη (η δεύτερη μετά από αυτήν που έγινε πριν λίγο καιρό στην Πιερία) για τον τουρισμό, διεξήχθη την Δευτέρα στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής. Στη σύσκεψη της Χαλκιδικής, όπως είπε η κ. Μαυρίδου, αποφασίστηκε πέρα από την Κεντρική Επιτροπή Τουρισμού που θα λειτουργεί σε επίπεδο Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, να συγκροτηθούν και άτυπες επιτροπές τουρισμού σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα. Στις άτυπες επιτροπές (οι οποίες δεν αποκλείεται να θεσμοθετηθούν) θα συμμετέχουν φορείς του τουρισμού και θα λειτουργούν συμβουλευτικά προς την Κεντρική Επιτροπή Τουρισμού.
Επίσης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι σε αναζήτηση ενός κεντρικού “brand name”, το οποίο θα είναι η «ταυτότητα» της Περιφέρειας στην τουριστική προβολή. Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι μόλις καταλήξει η Περιφέρεια στο “brand name” θα τυπωθούν τα τουριστικά έντυπα, κάτι που αναμένεται να γίνει ίσως και μέσα στον Απρίλιο. Η κ. Μαυρίδου διευκρίνισε ότι κατά τη σύσκεψη αποφασίστηκε και η κάθε Περιφερειακή Ενότητα να εκδώσει τουριστικό έντυπο, με την ίδια να ζητάει για την Πιερία να εκδοθούν περισσότερα του ενός έντυπα τα οποία θα καλύπτουν όλες τις μορφές τουρισμού που μπορεί να φιλοξενήσει ο νομός μας.
Τέλος, στη σύσκεψη της Δευτέρας, συζητήθηκε και το ενδεχόμενο της θαλάσσιας σύνδεσης Χαλκιδικής, Πιερίας, Θεσσαλονίκης, όπου αποφασίστηκε να παρουσιαστεί τις προσεχείς μέρες, η μελέτη που έχει εκπονήσει το ΕΒΕ Πιερίας.