Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Πιερική Ομοσπονδία Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Πιερίας


Από ελληνική τράπεζα έχουμε λάβει την κάτωθι οδηγία και εν όψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου, σας εφιστούμαι την προσοχή στην παρακάτω πρακτική που αναφέρεται στην πραγματοποίηση κράτησης μέσω πιστωτικής κάρτας
«Αρχικά, γίνεται η κράτηση (μέσω e-mail ή στο site της επιχείρησης) και σαν μέσο πληρωμής δίνεται από τον «πελάτη» μια πιστωτική κάρτα που , όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων , ανήκει σε άτομο που δεν γνωρίζει τίποτα για τη συναλλαγή. Ο «πελάτης» είναι συνήθως ιδιώτης ή ταξιδιωτικός πράκτορας που κάνει κράτηση για γκρουπ τουριστών.
Αφού γίνει η χρέωση της πιστωτικής κάρτας και μερικές ημέρες πριν την ημερομηνία άφιξης , ο «πελάτης» ακυρώνει την κράτηση επικαλούμενος λόγους ανωτέρας βίας και ζητεί από την επιχείρηση να του επιστρέψει το ποσόν της κράτησης σε δικό του τραπεζικό λογαριασμό αντί του λογαριασμού της πιστωτικής κάρτας !! (αν ο «πελάτης» είναι ταξιδιωτικός πράκτορας ζητεί αντίστοιχα να του καταβληθεί με τον ίδιο τρόπο η προμήθεια του).
Με τον τρόπο αυτό οι απατεώνες έχουν κατορθώσει να εξαπατήσουν πολλές επιχειρήσεις του κλάδου εκμεταλλευόμενοι την καλή πίστη και ενδεχομένως την ελλιπή γνώση των υπαλλήλων σε ότι αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τις συναλλαγές με πιστωτική κάρτα.
Για την πρόληψη τέτοιων κρουσμάτων απάτης , παρακαλώ να ενημερώσετε τα μέλη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου σχετικά με το παραπάνω φαινόμενο ώστε να είναι ενήμερα και να αντιμετωπίσουν στο μέλλον με επιτυχία παρόμοιες απόπειρες εξαπάτησης τους.
Τέλος , μπορείτε να απευθύνετε στα μέλη σας την παρακάτω σύντομη οδηγία που συνοψίζει την πρακτική που πρέπει να ακολουθείται στην περίπτωση ακύρωσης συναλλαγής με πιστωτική κάρτα :
«Σε περίπτωση ακύρωσης της συναλλαγής, μην αποδίδετε ποτέ μετρητά στον πελάτη, αλλά πιστώστε τη συναλλαγή στο λογαριασμό της ίδιας πιστωτικής κάρτας που είχατε χρεώσει αρχικά»
Εκ μέρους του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Γρηγόρης Βεΐδαμενίδης