Τρίτη 29 Αυγούστου 2023

Υπογραφή "ΣΠΡΙΤΖΙΟΣ" - Η παράδοση στο καλό ένδυμα, ξεκίνησε απ' την Νιγρίτα το 1785 και σήμερα ομορφαίνει την Κατερίνη....

Ο εγγονός μας συστήνει τον παππού και τη γιαγιά - κι ύστερα σεβασμός στους προγόνους...
Ο επιχειρηματίας Κώστας Σπρίτζιος, ένας ΔΙΚΌΣ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, κοιτάχτε τι θησαυρό παράδοσης, σεβασμού και τιμής στους προγόνους μας αποδίδει;;;
Μας συστήνει τον παππού και την γιαγιά του...
Στη λεζάντα της πιο πάνω φωτογραφίας μας γράφει:

>>Δυό αγαπητά και άκρως σεβαστά για μένα πρόσωπα.Ο παππούς μου Κωνσταντίνος Σπρίντζιος και η Γιαγιά μου Σταυρούλα.Ο παππούς μου γενήθηκε περίπου το έτος 1760 στη Νιγρίτα Σερρών και βιοπορίζονταν πατροπαράδοτα με την υφαντική τέχνη.Περίπου το έτος 1785 λόγω μιάς πανδημίας η οικογένεια του πατέρα του που αποτελούνταν από τρία αγόρια και ένα κορίτσι επιβιβάζεται σε ένα καΐκι στη Μαυροθάλασσα Σερρών το οποίο τους αποβιβάζει στη θάλασσα των Μεσαγγάλων κοντά στής εκβολές του Πηνειού. Μισθώνουν δυό Μουλάρια φορτώνουν τους Αργαλειούς και ανεβαίνουν στήν Κρανιά για μόνιμη εγκατάσταση.Παρατηρώντας την ενδυμασία του παππού μου και ιδιέτερα το σακάκι του διαπιστώνο ότι το ύφασμα είναι εξαιρετικής ακόμα και σήμερα ποιότητας.Το ράψιμο επίσης εντυπωσιακό.πιστεύω ότι το ύφασμα το ύφανε ο ίδιος.Όσο για τη γιαγιά μου τη Σταυρούλα είναι και αυτή καλοντυμένη όπως θα τέργιαζε Σ’αυτόν τον δεινό ρήτορα όπως ομολογούσαν οι συνομήλικοί του.<<


Κύριε Κώστα, να ξέρατε πόσο μας συγκινήσατε.
Είναι πανέμορφες οι εικόνες που μας προσφέρατε, και στη φωτογραφία και στον τρόπο που ο παππούς έφτασε κατά εδώ....
Την αγάπη μας και πάντα τέτοια.

Δημήτριος Παν. Κεραηλίδης
Συγγραφέας - Δημοσιογράφος