Σάββατο 9 Μαΐου 2009

MAN TO MAN

Ύψους 85 εκατ. ευρώ είναι οι δύο συμβάσεις του ΗΛΠΑΠ για τις οποίες φαίνεται πως έχουν προκύψει ενδείξεις στη Γερμανία για «παράνομες πληρωμές» από τον οίκο ΜΑΝ.

Η πρώτη σύμβαση 890/2001 προκηρύχθηκε στις 25/9/2001 και κατακυρώθηκε στη θυγατρική της ΜΑΝ, την εταιρεία ΝΕΟΠΛΑΝ ΕΠΕ (με έδρα τη Στουτγάρδη).

Σύμφωνα με τα Νέα, η σύμβαση αφορούσε 91 απλά τρόλεϊ, τα οποία κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με την ΕΛΒΟ. Το ύψος της σύμβασης ήταν 49,4 εκατ. ευρώ και κατακυρώθηκε στον μειοδότη δύο ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα του 2002 από τη διακομματική επιτροπή για προϊόντα υψηλής οικονομικής και τεχνολογικής αξίας (ΥΤΟΑ), στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των κομμάτων- εκτός της ΝΔ- και μέλη του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Υπουργός Μεταφορών ήταν τότε ο κ. Χρ. Βερελής, ενώ στην επιτροπή τις εισηγήσεις για την αγορά των τρόλεϊ έκανε 5μελής ομάδα, η οποία αποτελείτο από τρεις υπαλλήλους των ΗΛΠΑΠ και από έναν εκπρόσωπο των υπουργείων Μεταφορών και Ανάπτυξης.

Με τον ίδιο τρόπο υπογράφηκε στις 24/12/2002 η σύμβαση 891/2001 για 51 αρθρωτά τρόλεϊ, κόστους 36.521.000 ευρώ. Κύκλοι των ΗΛΠΑΠ υποστηρίζουν ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες της εταιρείας των τρόλεϊ είχαν επιλέξει άλλες προσφορές. Όμως, ένα από τα επιχειρήματα της επιτροπής που είχε συγκροτηθεί ήταν ότι στη σύμβαση της ΝΕΟΠΛΑΝ ΕΠΕ ένα μέρος της προστιθέμενης αξίας προερχόταν από την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ).

Τα τρόλεϊ, πάντως, παραλαμβάνονταν έως και το 2005 από τον ΗΛΠΑΠ και συνήθως στις συμβάσεις αυτές απέμενε για το τέλος ένα ποσοστό αποπληρωμής της τάξεως του 20%.

Newsroom ΔΟΛ