Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗ ΟΓΑ ΔΗΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΟΛΟΓΙΑ
ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΟΝΤΕΣ
- Η αφαίρεση του όποιου εργασιακού δικαιώματος από τον οποιονδήποτε, αποτελεί κοινό εργασιακό πλήγμα όλων.
- Δεν μπορεί κανένας να αγνοήσει την κοινωνική πραγματικότητα και το δίκιο των " υπό ομηρία"
- Δεν θα επιτρέψουν σε καμιά περίπτωση στην εκτελεστική εξουσία ν΄ ασκήσει την οποιαδήποτε πίεση στους δικαστές, που καλούνται να κρίνουν το μέλλον τους.
- Κανείς δε πρέπει να ξεχνάει τα λόγια του Ελληνικού Συντάγματος, άρθρο 22:
εργαζομένων.
δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική
εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού.
Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης
αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας.»
Κοινό σύνθημα όλων, αποτέλεσε το: "ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΗ".
Τροπολογία Ρέππα για τα διόδια: Πώς ακυρώνεται η τροπολογία σε 24 ώρες
Αντιγράφω από τον Θανάση Αλαμπάση αρκετά κατανοητή νομική γνωμάτευση για την νομικά ασταθή, αυθαίρετη και συνεπώς καρα-ΠΑΡΑΝΟΜΗ τροπολογία Ρέππα περί δίωξης και εκφοβισμού των κατά συρροή ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.Σύμφωνα με το εισαγωγικό σημείωμα του νόμου υπ’ αριθμ. 2696/1999 (με τον …..οποίο κυρώθηκε ο ισχύων Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) «ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) καθορίζει τη συμπεριφορά όλων, όσοι χρησιμοποιούν οδούς και με αυτή την έννοια αποτελεί θεμελιώδες κείμενο διαμόρφωσης των συνθηκών κυκλοφορίας». Περεταίρω ότι«οι τροποποιήσεις του ΚΟΚ εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο δράσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, για μια νέα, σύγχρονη αντίληψη της οδικής κυκλοφορίας με επίκεντρο την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την εύρυθμη λειτουργία των οδών».
Αυτό επιχειρείται να γίνει με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας στο σχέδιο νόμου για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής…» όπου ορίζεται ότι «η με οποιοδήποτε τρόπο άρνηση ή αποφυγή πληρωμής διοδίων τελών σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρεςσυνιστά αποκλίνουσα συμπεριφορά που προκαλεί κωλυσιεργία, επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης. Προς τούτο συνιστάται η θέσπιση ρητής απαγόρευσης και εντεύθεν η απειλή των προβλεπόμενων κυρώσεων. Η προτεινόμενη διάταξη εντάσσεται συστηματικά στο άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου και ρυθμίζεται η εν γένει κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες. Η παράβαση μπορεί να διαπιστώνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα με αυτοπρόσωπη παρουσία κατά τη διάπραξή της ή κατόπιν ελέγχου του οχήματος. Σε κάθε περίπτωση η παράβαση βεβαιώνεται από την αρμόδια αστυνομική υπηρεσία και συνεπάγεται για τον παραβάτη την επιβολή του διοικητικού προστίμου που προβλέπεται στο τέλος της παραγράφου 11 του άρθρου (200 ευρώ) και τη δυνητική επιβολή των διοικητικών μέτρων του άρθρου 103 παρ. 2 του Κώδικα (αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, άδεια κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων οχήματος για 20 ημέρες)».
Οι παραβάσεις όμως του ΚΟΚ που προκαλούν κωλυσιεργία (παρακώλυση) και επηρεάζουντην ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης υπάγονται ευθέως στα εγκλήματα κατά της ασφάλειας των συγκοινωνιών όπως αυτά προβλέπονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα. Οπότε πέραν της επιβολής του διοικητικού προστίμου που προβλέπεται από τον ΚΟΚ, είναι τιμωρητέες και κατά τον Ποινικό Κώδικα και συγκεκριμένα από τα άρθρα 290 (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών), 291 (Διατάραξη της ασφάλειας σιδηροδρόμων, πλοίων και αεροσκαφών) και 292 (Παρακώλυση συγκοινωνιών).
Αφής στιγμής λοιπόν η πράξη της «με οποιοδήποτε τρόπο άρνησης ή αποφυγής πληρωμής διοδίων τελών» χαρακτηρίστηκε ως πράξη που προκαλεί κωλυσιεργία (παρακώλυση) και επηρεάζει την ασφάλεια της συγκοινωνιακής εγκατάστασης, τιμωρείται εκτός από την επιβολή του διοικητικού προστίμου ύψους 200 ευρώ που πλέον προβλέπει ο ΚΟΚ και από τα άρθρα 290 (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών) και 292 (Παρακώλυση συγκοινωνιών) του Ποινικού Κώδικα.
Αν λοιπόν αποδεδειχθεί ότι η πράξη της «με οποιοδήποτε τρόπο άρνησης ή αποφυγής πληρωμής διοδίων τελών» συνιστά το έγκλημα των άρθρων 290 ΠΚ (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών) και 292 ΠΚ (Παρακώλυση συγκοινωνιών), τότε ΟΡΘΩΣ υπήχθη στις διατάξεις του ΚΟΚ. Αν ΟΧΙ, τότε μπορεί να καταπέσει στα δικαστήρια εντος 24 ωρών.
Σύμφωνα με το άρθρο 290 παρ. 1 ΠΚ «όποιος με πρόθεση διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους ή στις πλατείες τιμωρείται: α) με φυλάκιση, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο β) με κάθειρξη, αν επήλθε θάνατος» , ενώ σύμφωνα με το άρθρο 292 παρ. 1. «όποιος με πρόθεση παρεμποδίζει τη λειτουργία κοινόχρηστης εγκατάστασης που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία και ιδίως σιδηροδρόμου, αεροπλάνου, λεωφορείου, κλπ που προορίζονται για κοινή χρήση τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών».
Το έγκλημα του άρθρου 290 ΠΚ.
Για την αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος του αρθρ. 290 (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών), απαιτείται α) διατάραξη της συγκοινωνίας β) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟ και γ) δόλος του δράστη. Εάν δεν συντρέχουν αθροιστικά οι ανωτέρω τρεις περιπτώσεις, ΔΕΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ. Η δυνατότητα να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο από την πράξη, είναι έγκλημα συγκεκριμένης διακινδύνευσης (βλ. άρθρ. 18 αριθ. 6), δηλ. η διατάραξη πρέπει να συνέχεται με κίνδυνο κυρίως με ανθρώπινη υλική και εμφανή ενέργεια σε κάθε μορφής οδό, ήτοι με επικείμενη επέλευση βλάβης, χωρίς να είναι αναγκαία η επέλευση της, αρκεί να κρίνεται ότι η πράξη στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρείται ως πρόσφορη και ικανή, ως εκ της εντάσεως ποιότητας και μορφής να προκαλέσει κίνδυνο ανθρώπου . Έτσι έκρινε ο Άρειος Πάγος (βλ. ΑΠ 1585/95 ΜΣΤ1014- 1797/87 ΝοΒ 1988.146 ,. αναλυτικά για το δικαστήριο εδώ).
Κίνδυνος είναι μια κατάσταση με υλικήν υπόσταση, αντιληπτή από τις αισθήσεις μας, είναι εκείνη η μεταβολή στον εξωτερικό κόσμο που συνεπάγεται την δημιουργία αιτιακών όρων ή συνθηκών για την επέλευση μιας βλάβης (ενός βλαβερού αποτελέσματος) που δεν συνέβη ακόμα γιατί απαιτούνται και άλλοι αιτιακοί όροι. Στο έγκλημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών πρέπει να αποδειχθεί η δημιουργία ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ κινδύνου από την συμπεριφορά του δράστη και ΟΧΙ από άλλους όρους, άσχετους με την πράξη που χαρακτηρίζεται επικίνδυνη. Διαφορετική εκδοχή θα οδηγούσε σε υπερβολική διεύρυνση του αξιοποίνου των εγκλημάτων τούτων (βλ. /. Μανωλεδάκη, Γενική θεωρία του Ποινικού Δικαίου, τόμος Β`, έκδοση 1978, σελ. 103-108).
Για να στοιχειοθετούταν δηλ. το έγκλημα θα έπρεπε να αποδεικνύεται η δημιουργία ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ κινδύνου από την συμπεριφορά του δράστη (που δεν πληρώνει διόδια) και ΟΧΙ από άλλους όρους (πλημμελής συντήρηση της οδού από τον εργολάβο με τον ισχυρισμό ότι λογω της μη πληρωμής διοδίων δεν δύναται οικονομικά να εκτελέσει έργα συντήρησης και ασφάλειας της οδού), ορους άσχετους δηλ. με την πράξη που χαρακτηρίζεται επικίνδυνη. Για περισσότερη νομική ανάλυση για το δικαστήριο εδώ (Δ97/1182/54/1998 ΔΙΑΤ ΕΙΣΠΡΘΕΣΣΑΛ).
Κατά το άρθρο 292 παρ. 1 ΠΚ, όποιος με πρόθεση παρεμποδίζει τη λειτουργία κοινόχρηστης εγκατάστασης που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία και ιδίως σιδηροδρόμου, αεροπλάνου, Λεωφορείου, που προορίζονται για κοινή χρήση, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. Από τη διάταξη αυτή προκύπτει ότι τα στοιχεία του προαναφερομένου εγκλήματος της παρακώλυσης συγκοινωνιών είναι: α] η δια θετικής ενέργειας [όχι με παράλειψη] και καθ` οιονδήποτε τρόπο παρακώλυση της κανονικής λειτουργίας μιας κοινής χρήσης εγκατάστασης, η οποία μπορεί να είναι διαρκής ή προσωρινή, β] εγκατάσταση κοινής χρήσης που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία, γ] η εγκατάσταση αυτή να είναι προορισμένη για κοινή χρήση [από άγνωστο αριθμό προσώπων και αδιάκριτα και δ] η παρακώλυση να γίνεται από πρόθεση [ΑΠ 1254/1993, ΠΧρ ΜΓ.1009, ΑΠ 1009/2000 ΠΧρ
ΝΑ.243].
«Αποκλίνουσα συμπεριφορά» σύμφωνα με τη φαιδρή αιτιολογική έκθεση, η άρνηση πληρωμής διοδίων τελών!!!
Σύμφωνα με την ερμηνεία που η επιστήμη της κοινωνιολογίας αποδίδει στον όρο, απόκλιση είναι η κοινωνικά παραδεκτή απόσταση της εκπλήρωσης από το πρότυπο του ρόλου. Από ένα σημείο και μετά, η απόκλιση συνιστά παράβαση κοινωνικού κανόνα (νόμου, εθίμου ή συνήθειας) και κρίνεται ως κοινωνικά απαράδεκτη. Γίνεται τότε εκτροπή ή παρέκκλιση, απέναντι στην οποία η κοινωνία αντιτάσσει κάποια μορφή κοινωνικού ελέγχου. Επομένως, η έκτροπη συμπεριφορά ή κοινωνική απόκλιση ή κοινωνική παρέκκλιση (deviant behavior / deviance) είναι η συμπεριφορά που παραβιάζει τους κοινωνικούς κανόνες ή τις προσδοκίες μιας κοινωνικής ομάδας ή μιας ολόκληρης κοινωνίας. Πρόκειται για συμπεριφορά που απομακρύνεται από τα κοινωνικώς παραδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς και που κρίνεται από έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων ότι ξεπερνά τα όρια της ανεκτικότητας.
Σύμφωνα με την Δρ. Ασπασία Τσαούση (Πανεπιστήμιο Αθηνών/ Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. Κοινωνιολογία των Έμφυλων Σχέσεων), η αποκλίνουσα συμπεριφορά είναι κοινωνικά προσδιορισμένη συμπεριφορά. Με άλλα λόγια, ο χαρακτηρισμός μιας συμπεριφοράς ή μιας ενέργειας ως αποκλίνουσας ποικίλλει σημαντικά, ανάλογα με την ιστορική εποχή, τον τόπο και την κοινωνική ομάδα. Ιδιαίτερα πρέπει να τονιστεί η σχετικότητα της απόκλισης μέσα στο χρόνο, καθώς αυτό που θεωρείται απόκλιση σε δεδομένη ιστορική στιγμή μπορεί να είναι γενικώς παραδεκτή συμπεριφορά σε μιαν άλλη. Έτσι, παρατηρείται ένας αναπροσδιορισμός της αποκλίνουσας συμπεριφοράς.
Η συμπεριφορά άρνησης πληρωμής για ΠΑΡΑΝΟΜΑ διόδια, δεν είναι συμπεριφορά που απομακρύνεται από τα κοινωνικώς παραδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς, ούτε συμπεριφορά που κρίνεται από έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων ότι ξεπερνά τα όρια της ανεκτικότητας.Το αντίθετο μάλιστα αφού ήδη, το 30% των οδηγών αρνούνται να πληρώσουν διόδια… Το 30% αυτών των οδηγών καθώς και 79% των πολιτών που σε δημοσκόπηση του περιοδικού 4Τ στην ερώτηση «συμφωνείτε να μην πληρώνονται διόδια?» απαντούν «ναι παντού» και«σε ορισμένες περιπτώσεις μόνο», αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας που κρίνει ότι τα όρια της ανεκτικότητας δεν τα ξεπερνούν οι πολίτες που δεν πληρώνουν διόδια, αλλά η κλεπτοκρατία που επιβάλει την πληρωμή ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ διοδίων… Ο χαρακτηρισμός δε της συμπεριφοράς άρνησης πληρωμής ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ διοδίων τελών ως δήθεν αποκλίνουσας -κατά την κλεπτοκρατία- συμπεριφοράς, εμφανίζεται σήμερα εντονότερη σε σχέση με το παρελθόν, λογω της δυσμενέστατης οικονομικής συγκυρίας σε συνδυασμό με την προκλητική ατιμωρησία πρωθυπουργών και υπουργών, που έχει εξοργίσει τους πολίτες.
Τα παρακάτω αποτελούν προσωπική επιστημονική άποψη, έχουν ενημερωτικό σκοπό και δεν αποτελούν προτροπή για συγκεκριμένη ενέργεια
Αφής στιγμής η πράξη της «με οποιοδήποτε τρόπο άρνησης ή αποφυγής πληρωμής διοδίων τελών» χαρακτηρίστηκε ως πράξη που προκαλεί κωλυσιεργία (παρακώλυση) και επηρεάζει την ασφάλεια της συγκοινωνιακής εγκατάστασης, τιμωρείται εκτός από την επιβολή του διοικητικού προστίμου ύψους 200 ευρώ που προβλέπει πλέον ο ΚΟΚ και από τα άρθρα 290 (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών) και 292 (Παρακώλυση συγκοινωνιών) του Ποινικού Κώδικα.
Τα εγκλήματα των άρθρων 290 και 292 διώκονται ΑΥΤΑΠΑΓΓΕΛΤΑ. Τι σημαίνει αυτό? Ότι το αστυνομικό όργανο που βεβαιώνει την παράβαση (και επιβάλει πρόστιμο 200 ευρώ), υποχρεούται να σε συλλάβει ΑΜΕΣΩΣ και να σε στείλει κατηγορούμενο (με την αυτόφωρη διαδικασία), ώστε να δικαστείς για τα αδικήματα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών (290) και της παρακώλυσης συγκοινωνιών (292). Δεν έχει «δεν θέλω»ούτε «σε λυπάμαι και δε σε στέλνω κατηγορούμενο». Το αστυνομικό όργανο είναι υποχρεωμένο από τον νόμο να σε στείλει κατηγορούμενο. Διαφορετικά ευθύνεται για παράβαση καθήκοντος.
Πρόσεξε τώρα να δεις: Τα αστυνομικά όργανα που θα βεβαιώνουν στο εξής τις παραβάσεις, δεν γνωρίζουν ούτε ότι πρέπει να σε συλλάβουν, ούτε ότι πρέπει να σε στείλουν κατηγορούμενο. Από ψηλά υπάρχει προφανώς η εντολή, ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ γιατί αν πάει, ο ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΠΕΣΕΙ (ΣΤΑ ΠΟΙΝΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ) ΜΕΣΑ ΣΕ 24 ΩΡΕΣ…
Οπότε μόλις το αστυνομικό όργανο βεβαιώσει την παράβαση (σου κόψει κλήση 200 ευρώ), θα μπορούσε να του δηλώσεις το εξής: «Η παράβαση την οποία μόλις βεβαιώσατε, έχει σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας στο σχέδιο νόμου για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής…», χαρακτηρισθεί ως πράξη που προκαλεί παρακώλυση συγκοινωνιών και επηρεάζει την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης. Οι ανωτέρω πράξεις που με την άρνηση πληρωμής διοδιου τέλεσα, υπάγονται ευθέως στα εγκλήματα κατά της ασφάλειας των συγκοινωνιών όπως αυτά προβλέπονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα, τα οποία διώκονται ΑΥΤΑΠΑΓΓΕΛΤΑ. Πέραν της επιβολής του διοικητικού προστίμου που μου επιβάλατε, είναι τιμωρητέες και κατά τον Ποινικό Κώδικα και συγκεκριμένα από τα άρθρα 290 (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών)και 292 (Παρακώλυση συγκοινωνιών). Για το λόγο αυτό ΥΠΟΧΡΕΟΥΣΤΕ να με συλλάβετε αμέσως, να υποβάλετε εναντίον μου μήνυση και με την αυτόφωρη διαδικασία να κρατηθώ και να οδηγηθώ αμέσως στον Εισαγγελέα. Αν αρνηθείτε να κάνετε το καθήκον σας, σας γνωστοποιώ ότι θα υποβάλω εναντίον σας μήνυση για παράβαση καθήκοντος και κατάχρηση εξουσίας» .
Αρκεί λοιπόν να πας κατηγορούμενος. Τα υπόλοιπα είναι απλά. Θα μπορούσε να εμφανιστείς στον Εισαγγελέα με όσα ανωτέρω παραθέτω και στην περίπτωση που σε παραπέμψει να δικαστείς, παρουσιάζεσαι στο ποινικό δικαστήριο και βάζεις ως αυτοτελή ισχυρισμό, όσα ανωτέρω παραθέτω (εγγράφως). Το δικαστήριο –εκτιμώ ότι- θα μπορούσε να σε κηρύξει πανηγυρικά αθώο…
Αν κριθείς αθώος, αυτό σημαίνει ότι το δικαστήριο έκρινε ότι ΔΕΝ ΤΕΛΕΣΕΣ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ των άρθρων 290 (Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών) και 292 (Παρακώλυση συγκοινωνιών). Αυτό συνεπάγεται, ότι ο χαρακτηρισμός της πράξης με την αιτιολογική έκθεση ως πράξης «που προκαλεί κωλυσιεργία (292 ΠΚ) και επηρεάζει αρνητικά την ασφάλεια της συγκοινωνιακής εγκατάστασης (290 ΠΚ)», κρίθηκε από το ποινικό δικαστήριο ως μη νόμιμος… Ελλείψει λοιπόν τέτοιου χαρακτηρισμού ως νόμιμου, η πράξη της «με οποιοδήποτε τρόπο άρνησης ή αποφυγής πληρωμής διοδίων τελών», ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ περιλαμβάνεται στον ΚΟΚ. Οπότε ο νόμος θα έχει καταπέσει στα ποινικα δικαστήρια, μέσα σε 24 μόλις ώρες…
Αν αυτό συμβεί και μάλιστα μέσα σε λίγες ώρες ή μέρες από την ψήφιση της τροπολογίας, τότε αυτός που έφερε την τροπολογία στη βουλή, οφείλει –αν μη τι άλλο- να παραιτηθεί…
ΝΙΚΟΣ ΛΑΠΠΑΣ : Η Παμπιερική σύσκεψη για τα Διόδια. Εντυπώσεις και μία πρόταση.
Οι εισηγήσεις της επιτροπής ήταν ομολογουμένως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες. Το ίδιο ενδιαφέρουσες και οι τοποθετήσεις πολλών εκ των παρευρισκομένων και οι απορίες που εξέφρασαν για το νέο υφιστάμενο νομικό καθεστώς.
Ομολογώ πως είχα πάει στη σύσκεψη περισσότερο για να ακούσω τις εισηγήσεις και τις τοποθετήσεις όλων και όχι για να τοποθετηθώ εγώ. Μόνο σε ένα σημείο, προς το τέλος, σκέφτηκα να κάνω μία μικρή παρέμβαση με αφορμή την τοποθέτηση του προέδρου κ. Μπούρου, κυρίως στο σημείο που έθεσε το εύλογο ερώτημα «που είναι οι δημοτικοί μας άρχοντες;». Ωστόσο επειδή είχε ήδη περάσει αρκετά η ώρα και το προεδρείο έκανε έκκληση να περάσουμε σε ψηφοφορίες, θεώρησα καλό να μην παρατείνω κι άλλο την κουβέντα με μία παρέμβαση που θα μπορούσα ούτως ή άλλως να κάνω μέσω του τύπου.
Πράγματι λοιπόν εύλογο το ερώτημα του κ. Μπούρου και πολύ σωστή η επισήμανσή του ότι προεκλογικά γέμιζε η γέφυρα στις κινητοποιήσεις στην Λεπτοκαρυά από υποψηφίους, ενώ τώρα οι περισσότεροι – σχεδόν όλοι – είναι απόντες!
Θα υπενθυμίσω στο σημείο αυτό την πρόταση που είχα καταθέσει τον Οκτώβριο στην τότε σύσκεψη στο κτήριο της Νομαρχίας. Είχα προτείνει λοιπόν πως, επειδή οι κινητοποιήσεις στον νότο δεν παρουσίαζαν την επιθυμητή συμμετοχή και επειδή το πρόβλημα στην Πιερία εστιαζόταν ποικιλοτρόπως πλέον στα διόδια της Λεπτοκαρυάς (και στα παράπλευρα που επιχειρούσε τότε να εγκαταστήσει η εταιρεία) να υπάρξει ένα παρακλάδι της επιτροπής αγώνα ειδικά για τη νότια Πιερία, όπου θα δεσμευόμασταν να συμμετάσχουμε ΟΛΟΙ οι τότε υποψήφιοι δήμαρχοι Δίου – Ολύμπου μαζί φυσικά με τους εν ενεργεία δημάρχους και εκπροσώπους φορέων της περιοχής. Δυστυχώς η πρόταση αυτή, ενώ απέσπασε θετικά σχόλια εντός της σύσκεψης, δεν βρήκε ανάλογη συνέχεια. Φαίνεται πως κάποιοι δεν την άκουσαν ή έκαναν ότι δεν την άκουσαν.
Ο καιρός κύλησε, οι εκλογές πέρασαν, το αποτέλεσμα γνωστό και οι εξελίξεις γύρω από το θέμα των διοδίων επίσης. Στις 17\1 σε άτυπη λαϊκή συνέλευση στη Λεπτοκαρυά μετά από ερώτημα των κατοίκων προς τον Δήμαρχο, πήρα τον λόγο και επανέφερα εκείνη την πρόταση κάπως τροποποιημένη. Πρότεινα δηλαδή να οριστεί εκ νέου επιτροπή ειδικά για τη νότια Πιερία αποτελούμενη από τον δήμαρχο (ή έστω εκπρόσωπο της πλειοψηφίας), τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και εκπροσώπους φορέων. Απάντηση δεν υπήρξε.
Μετά την σύσκεψη της 16ης Φεβρουαρίου επιμένω ότι για δύο κυρίως λόγους η παμπιερική επιτροπή αγώνα πρέπει να προχωρήσει στην σύσταση της νότιας υποεπιτροπής και να απευθύνει επισήμως πρόσκληση συμμετοχής προς ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΥ – ΟΛΥΜΠΟΥ και να τους ζητήσει να απαντήσουν δημόσια στην πρόσκληση αυτή.
1ον , γιατί το ειδικό βάρος που έχουν αυτή τη στιγμή τα διόδια της Λεπτοκαρυάς επιβάλλουν τη σύσταση αυτής της ειδικής επιτροπής για να ξεκαθαρίσουμε τι ακριβώς ζητάμε και ποιες είναι οι θέσεις μας και κατόπιν να προχωρήσουμε σε επίσημη συνάντηση – ακόμη και αν κάποιοι την θεωρούν ανώφελη, πρέπει να γίνει – με την ηγεσία του υπουργείου και εκπροσώπους της εταιρείας. Κι επειδή διαπραγματεύσεις χωρίς αγώνες δεν γίνονται, η ειδική αυτή επιτροπή θα μπορούσε να έχει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στο θέμα της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των δημοτών μας!
2ον , γιατί επιτέλους με τη δημόσια απάντηση όσων προσκληθούν να συμμετέχουν, θα ξεκαθαρίσουν οι πάντες (και ο γράφων) την θέση τους και θα γνωρίζουμε πλέον τι μπορούμε να περιμένουμε από τον καθένα!
Υ.Γ: Επειδή κάποια στιγμή στη σύσκεψη της Τετάρτης υπήρξε μία μικρή ένταση κυρίως γύρω από το θέμα αποσαφήνισης του τι ζητάμε ως λύση, θα κάνω μόνο το εξής σχόλιο• σωστά αναφέρθηκε ότι τουλάχιστον 7 είναι οι προτεινόμενες λύσεις για το θέμα των διοδίων στην περιοχή μας και ποικίλλουν από φορέα σε φορέα ή και από άτομο σε άτομο. Γι’ αυτό και πρότεινα να αποφασίσουμε τι ακριβώς ζητάμε στην περιοχή μας, έστω και με συγκερασμό ορισμένων αιτημάτων. Στο έργο αυτό θα βοηθήσει, πιστεύω, η σύσταση της ειδικής επιτροπής στον νότο και οπωσδήποτε η διαβούλευση 45 ημερών που αποφασίστηκε ομόφωνα από τη σύσκεψη να πραγματοποιηθεί για να καταλήξουμε σε ένα κείμενο – ψήφισμα. Όσο για τις όποιες διαφορετικές απόψεις μεταξύ μας, ας σκεφτούμε όλοι ότι πολλά μας ενώνουν και κυρίως η αναγνώριση του προβλήματος και η προσπάθειά μας να κάνουμε κάτι για να το λύσουμε! Επίσης το ότι κάποιοι μας βλέπουν ως «γραφικούς» που κάνουν «τσάμπα μαγκιές». Η απάντησή μας σε πρώτη φάση λοιπόν, για να μην ξεχνιόμαστε, θα πρέπει να είναι αυτή: Όλοι οι «τσάμπα μάγκες» ραντεβού την Κυριακή το μεσημέρι στα διόδια της Λεπτοκαρυάς! Θα σας δω εκεί!
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία!
Με τιμή,
Νικόλαος Αθ. Λάππας
Δημ. Σύμβουλος Δίου – Ολύμπου
Επικεφαλής του συνδυασμού «Νέα Αρχή – Νέα Ελπίδα».
Βραβεύσεις μαθητών στον χορό της «ΔΡΥΑΝΙΣΤΑΣ»
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: βράβευση επιτυχόντων μαθητών ΑΕΙ και ΤΕΙ (σχολικού έτους 2009-2010) που έλκουν την καταγωγή τους από την ιστορική κωμόπολη της Δρυάνιστας, βράβευση τιμωμένων προσώπων, παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια απο τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου και πρόγραμμα λαϊκοδημοτικής ορχήστρας με τους: Νίκος Τζουκόπουλος στο κλαρίνο, Νίκος Σόλιας - Αποστόλης Νικολής - Βίκη στο τραγούδι.
Συνάντηση της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας με το Δ.Σ. της Μέριμνας Παιδιού Κατερίνης
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Μέριμνας Παιδιού Σολδάτος Δημήτριος, η γραμματέας Δεληγιαννίδου Σίλβια, η ταμίας Γερασιμίδου – Τερζοπούλου Δέσποινα και τα μέλη του Δ.Σ. Τσίντσιφας Κωνσταντίνος, Παντελιάδου Καλλιόπη και Σαχινίδου – Κωτσίδου Παρθενόπη.
Στη διάρκεια της συνάντησης ο πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. της Μέριμνας Παιδιού Κατερίνης ενημέρωσαν την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας σχετικά με τη λειτουργία και τις ποικίλες δράσεις του γνωστού για την κοινωνική προσφορά του σωματείου, το οποίο ιδρύθηκε το 1979 και αποτελεί το μοναδικό φορέα στήριξης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και των οικογενειών τους στην Πιερία. Έγινε εκτενής αναφορά στο ζήτημα της χρηματοδότησης και οικονομικής ενίσχυσης της λειτουργίας του σωματείου και στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την εξεύρεση οικονομικών πόρων.
Τα μέλη της Δ.Σ. της Μέριμνας Παιδιού ζήτησαν από την κ. Μαυρίδου να συνεχιστεί μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πλέον η προγραμματική σύμβαση οικονομικής συμβολής και στήριξης που υπήρχε με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας. Ακόμη, τονίστηκε η ανάγκη μετατροπής της Μέριμνας Παιδιού Κατερίνης από φιλανθρωπικό σωματείο σε ίδρυμα, μία μεταβολή που θα διευκολύνει σημαντικά την οικονομική επιβίωση και ανάπτυξη της δράσης του. Επίσης, συζητήθηκε το θέμα της παραχώρησης από την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας στη Μέριμνα Παιδιού ειδικού χώρου για τη στέγαση μέρους των δραστηριοτήτων του στο Χατζόγλειο Κτίριο εφ’ όσον ολοκληρωθούν οι εργασίες ανακαίνισής του, όπως άλλωστε γινόταν και πριν με τη συγκατάθεση της Ν.Α. Πιερίας. Τέλος, ο πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. της Μέριμνας Παιδιού ζήτησαν από την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας τη μεσολάβηση και συμβολή της για την ένταξη του προγράμματος κατασκευής κατοικιών αυτόνομης διαβίωσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στο ΕΣΠΑ.
Από την πλευρά της η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας ευχαρίστησε τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. της Μέριμνας Παιδιού για τη συνεργασία και δεσμεύθηκε να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια και να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα παρέμβασης προκειμένου να υλοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά τους και να βελτιωθούν περισσότερο οι συνθήκες δράσης και λειτουργίας ενός «από τους πιο σημαντικούς κοινωνικούς φορείς της Πιερίας».
Η αγωνία παρατείνετε για την Σκοτίνα
Κοπή πίτας από την Πρωτοβουλία Πολιτών
ΑΠΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΕΛΙΚΑ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ 84ΧΡΟΝΗΣ ΣΤΗ ΣΦΕΝΔΑΜΗ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ – ΕΚΑΒΗ
Ομιλητής : Dr. Κων/νος Μουρούτης, Φυσίατρος / Νευροεπιστήμων MD, PhD, ScD(MED)
- 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – Παρασκευή ώρα 18:30 – 21:00
Πως να μείνετε νέοι, υγιείς και ευτυχισμένοι. - 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – Σάββατο ώρα 18:30 – 21:00
Ποια είναι η καλή διατροφή; - 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – Κυριακή ώρα 18:30 – 21:00
Καρκίνος : Είναι άραγε αναστρέψιμος;
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ “ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ” www.motherearth.gr
Υπερασπιζόμαστε το συμφέρον του τόπου μας!
Προς τους παραγωγικούς φορείς του Νομού Πιερίας, Συλλόγους, Σωματεία και Δημοτικές παρατάξεις
Σας παρακαλούμε να προωθήσετε το παρακάτω κείμενο στα μέλη σας, με την παράκληση, για συμμετοχή στη διαμαρτυρία της επόμενης Κυριακής στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς.
Η κινητοποίηση της Κυριακής και γενικότερα ο αγώνας κατά των διοδίων στην Πιερία, στηρίζεται ήδη από δεκάδες πολιτικά πρόσωπα, φορείς και συλλογικότητες του νομού μας και χιλιάδες πολίτες.
Στηρίξτε την Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας με την ενεργό συμμετοχή σας.
- Αντιστεκόμαστε στο ξεπούλημα των Εθνικών μας δρόμων και του εθνικού πλούτου της χώρας μας.
- Υπερασπιζόμαστε την αξιοπρέπειά μας!
- Υπερασπιζόμαστε το συμφέρον του τόπου μας!
- Φίλες και φίλοι, αγαπητοί συμπολίτες,
Κατά τη διάρκεια της παμπιερικής σύσκεψης για τα διόδια, η οποία πραγματοποιήθηκε την 16η Φεβρουαρίου 2011, στην κατάμεστη αίθουσα του Επιμελητηρίου Πιερίας, αποφασίστηκε ομόφωνα, η συμμετοχή δεκάδων φορέων του νομού στη συμβολική κατάληψη του σταθμού διοδίων της Λεπτοκαρυάς, την επόμενη Κυριακή 20.02.2011 από τις 14:00 – 18:00.
Σύσσωμοι, μαζί με όλους τους φορείς του νομού μας, στηρίζουμε την Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας και τον δίκαιο αγώνα κατά του παράλογου καθεστώτος των διοδίων.
Σας καλούμε, την επόμενη Κυριακή 20.02.2011 στις 14:00 να είστε όλοι εκεί στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς.
Ενωμένοι, υπερασπίσουμε τον τόπο μας!
Πρόστιμο 91.000 ευρώ για τον ΧΥΤΑ Κατερίνης
Πρόστιμο 91.000 ευρώ επιβλήθηκε από την Επιθεώρηση Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κατερίνης (ΔΕΥΑΚ) για τη μη τήρηση των περιβαλλοντικών όρων στο ΧΥΤΑ Κατερίνης.
Σύμφωνα με την Πράξη Βεβαίωσης Προστίμου, έγινε, μεταξύ άλλων....
υπέρβαση της μέγιστης χωρητικότητας του φατνώματος υποδοχής απορριμμάτων από τα προβλεπόμενα 187.500 κ.μ. σε 240.000 κ.μ. και δεν διενεργήθηκε στη συνέχεια ο απαραίτητος έλεγχος ευστάθειας του έργου από την αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή. Παράλληλα, ο ΧΥΤΑ λειτουργούσε χωρίς οριστική άδεια επεξεργασίας και διάθεσης υγρών αποβλήτων όπως και στερεών αποβλήτων, ενώ δεν γινόταν σταδιακή εκτέλεση εργασιών αποκατάστασής
Ντροπή και αγανάκτηση
ΗΡΘΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ "ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ" ΧΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΠΙΕΡΙΑ ΜΟΥ ΛΟΓΩ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΟΔΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ Α2 ΔΙΝΕΙ ΧΑΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΑΘΛΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ....
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑ ΧΕΛΙΔΩΝΗ ΕΠΟΧΗ ΞΑΝΑΒΡΗΚΑΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ....
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΗ ΜΑΣΑΣ ΚΑΙ ΒΑΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΒΟΥΡ ΚΑΙ ΓΙΑ Α1 ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;;;;;
ΜΗΝ ΕΙΔΑΤΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΤΟΝ ...ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟ;;;
Ποιός άραγε θα πληρώσει; Μήπως εσύ;
Οι μελέτες έχουν πλερωθεί φίλε Τανάση, τώρα;;;
Να ξέρεις πως εμείς εδώ σ αγαπούμε, όμως θέλουμε ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
ΠΟΝΑΜΕ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΠΙΕΡΙΑ ΜΟΥ.
ΚΙ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΕΤΣΙ, ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ....
Μήπως ξέρεις να μου πεις που είναι οι δύο από τους τέσσερις που μαζί τους ψήφισες κι εσύ το 2007 τον ...π@π@ρονόμο για τα διόδια;;;
Έ ΡΕ ΓΕΛΙΑ!!!!
Ο Υφυπ. Σπ.Βούγιας στις εκδηλώσεις επανάστασης του Ολύμπου
ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΥ (ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΑΡΙΩΤΙΣΣΑ) ΕΡΗΜΩΣΕ
Συναντήσεις αντιδημάρχου Δ.Μυλωνέρου για τη σύνταξη του τεχνικού προγράμματος
Συνεχίζει την προετοιμασία του ο δήμος Δίου-Ολύμπου για τη σύνταξη τεχνικού προγράμματος τρέχοντος έτους, με στόχο την τελική του διαμόρφωση και την ψήφισή του κατά τον μήνα Μάρτιο, αλλά και στη συνέχεια για την κατάρτιση προϋπολογισμού έτους 2011.
Παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που υφίστανται, γίνονται προσπάθειες ώστε δια του τεχνικού προγράμματος και ακολούθως δια του προϋπολογισμού να ιεραρχηθούν οι ανάγκες του νέου δήμου και να προωθηθούν οι πλέον αναγκαίες εργασίες στη Νότια Πιερία προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει, έστω και υποτυπωδώς, ο νέος δήμος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Δημήτρης Μυλωνέρος, πραγματοποίησε συναντήσεις στη δημοτική ενότητα Ανατολικού Ολύμπου με την παρουσία του δημάρχου κ. Παπαθανασίου και αντιδημάρχων του δήμου, αλλά και στη δημοτική ενότητα Δίου. Στις συναντήσεις αυτές συμμετείχαν επίσης δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι αλλά και σύμβουλοι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων.
Επίσης, σε συνεδρίασή του το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας Λιτοχώρου συζήτησε και κατέγραψε τα αναγκαία έργα στην περιοχή, απέστειλε δε σχετικό κατάλογο στον κ. Μυλωνέρο.
Όλες οι προτάσεις αναμένεται να γίνουν αντικείμενο μιας πρώτης επεξεργασίας και στη συνέχεια να τεθούν προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Δίου-Ολύμπου με στόχο, μετά από διάλογο, να διαμορφωθούν οι τελικές προτάσεις και να τεθούν προς έγκριση.
Ο Κοσμαδάκης στο δήμο Πύδνας
Το Σαββατοκύριακο στο Λιτόχωρο οι εκδηλώσεις του Δ. Δίου - Ολύμπου
Εκδηλώσεις στο Λιτόχωρο για την επέτειο επανάστασης του Ολύμπου το 1878 πραγματοποιούνται το Σάββατο 19/2 και την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου.
Οι εκδηλώσεις οργανώνονται από τον δήμο Δίου - Ολύμπου.
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 19/2
Στις 7.00 το απόγευμα του Σαββάτου στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημοτικού σχολείου Λιτοχώρου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση που θα περιλαμβάνει:
Χαιρετισμό του δημάρχου Δίου - Ολύμπου, Γιώργου Παπαθανασίου.
Ομιλία του διδάκτορος ιστορικής θεολογίας του Α.Π.Θ. Μιχαήλ Φαργκάνη, με θέμα: "Επανάσταση 1878 - Από το περιθώριο της ιστορίας στο προσκήνιο της ανάγκης".
Τραγούδια από τη δημοτική χορωδία "Ιωάννης Σακελλαρίδης".
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 20/2
Και την Κυριακή 20/2 θα κορυφωθούν οι εκδηλώσεις με έπαρση της σημαίας, δοξολογία στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου χοροστατούντος του Σεβασμιοτάτου κ.κ. Αγαθονίκου και στη συνέχεια επίσημοι και κόσμος θα μεταβούν στον χώρο του Ηρώου Λιτοχώρου όπου θα γίνει επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφανιών, σιγή ενός λεπτού και ανάκρουση εθνικού ύμνου.
Αμέσως μετά θα γίνει παρέλαση στην κεντρική λεωφόρο Αγίου Νικολάου στο Λιτόχωρο και τέλος δεξίωση στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Δίου - Ολύμπου, δίπλα από το ναυτικό μουσείο Λιτοχώρου.
Προτείνεται η ίδρυση δύο νέων Λυκείων σε Κορινό και Κάτω Μηλιά
Με αφορμή το διάλογο που άνοιξε το υπουργείο για τις μεταβολές για το σχολικό έτος 2011 - 2012
Το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ, στο πλαίσιο σχεδιασμού λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δρομολογεί μεταβολές με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές και τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Εναρμονισμένη πλήρως με το πνεύμα του Υπουργείου, η Δ/νση Δ/βάθμιας Εκπ/σης προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες, προκειμένου να καταθέσει τις προτάσεις της για τη διαμόρφωση του νέου Σχολικού Χάρτη του Νομού μας.
Αρχικά ο Δ/ντής Δ/βάθμιας Εκπ/σης Πιερίας κος Ιωάννης Καζταρίδης κάλεσε σε συνάντηση τους Προϊστάμενους των Γραφείων. Σε αυτήν τέθηκε επί τάπητος ο χάρτης της Πιερίας και σημειώθηκαν οι περιοχές όπου υπάρχουν σχολεία της Δ/θμιας εκπ/σης. Η εικόνα που αποτυπώθηκε είναι πως τα Γυμνάσια της Πιερίας είναι "σοφά" τοποθετημένα, ώστε να εξυπηρετούν τους μαθητές, ενώ Γενικά Λύκεια υπάρχουν ελάχιστα και λειτουργεί ένα μόνο ΕΠΑΛ στη Βόρεια Πιερία.
Ακολούθησαν επισκέψεις του Δ/ντή και των συνεργατών του σε σχολεία της πόλης και της περιφέρειας.
Για την πόλη της Κατερίνης
Σε ότι αφορά την πόλη της Κατερίνης, τα συμπεράσματα είναι αδιαμφισβήτητα: όχι μόνο δεν τίθεται θέμα συγχωνεύσεων, αλλά η ανάγκη για επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων ολοένα και μεγαλώνει. Στα 7 Ημερήσια Γυμνάσια και 5 Ημερήσια Γενικά Λύκεια ο αριθμός των μαθητών κυμαίνεται από 250 ως 600. Λειτουργούν, επίσης 2 ΕΠΑΛ - "Μαμούθ", στα οποία δεν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη των ειδικοτήτων. Τα εσπερινά σχολεία (Γυμνάσιο - ΓΕΛ - ΕΠΑΛ) έχουν τη δική τους δυναμική, με αυξητικές τάσεις. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στο Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, που λειτουργεί με ευάριθμο αριθμό μαθητών και θετική προβολή για το μέλλον.
Για την Περιφέρεια
Η επίσκεψη στα σχολεία της Περιφέρειας εξυπηρέτησε πολλαπλούς στόχους. Η διαπίστωση της χρονικής -και όχι μόνον χιλιομετρικής- απόστασης των σχολείων, της κατάστασης του οδικού δικτύου, άρα και της προσβασιμότητας των σχολείων, η "ιδίοις όμμασι" εξέταση του επίπεδου της υλικοτεχνικής υποδομής κάθε σχολείου συνέβαλαν στη διαμόρφωση ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης άποψης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην προβολή για το μέλλον, αντλώντας στοιχεία από την Α/θμια Εκπ/ση.
Αβίαστη διαπίστωση πως τα σχολεία της Περιφέρειας λειτουργούν ομαλά, με ικανό αριθμό μαθητών, εξυπηρετώντας τις τοπικές κοινωνίες. Μέσα από αυτές τις επισκέψεις προέκυψε επιτακτική η ανάγκη της ίδρυσης δυο Γενικών Λυκείων, ένα στον Κορινό και ένα στην Κάτω Μηλιά.
Η ίδρυση των σχολείων εξυπηρετεί διπλό στόχο: θα ενδυναμωθούν τα περιφερειακά σχολεία, τα οποία θα εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τους μαθητές της υπαίθρου, κάνοντας πράξη τη δέσμευση "πρώτα ο μαθητής", και θα αποσυμφορηθούν τα σχολεία της πόλης, προσφέροντας λύση στο στεγαστικό πρόβλημα που τα απασχολεί. Το γεγονός ότι για τα δυο καινούρια σχολεία υπάρχει ήδη η κτιριακή υποδομή (στους χώρους των αντίστοιχων Γυμνασίων) αποτελεί ενισχυτικό παράγοντα. Τέλος και οι οικονομικοί λόγοι συνηγορούν, αφού θα περιοριστεί το κόστος της μετακίνησης των μαθητών από τον τόπο διαμονής προς τα σχολεία τους.
Επαφές του Δ/ντη Δ/βάθμιας Εκπ/σης
Στις 3 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ/ντή Δ/βάθμιας Εκπ/σης με τους Προϊσταμένους των Γραφείων, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ/νσης και τους Σχολικούς Συμβούλους. Οι Προϊστάμενοι των Γραφείων κ.κ. Αλεκάκης Παναγιώτης και Αντωνάκης Ηλίας επιβεβαίωσαν την χωρίς προβλήματα λειτουργία των σχολείων και συντάχθηκαν με την πρόταση για διατήρηση του χάρτη των σχολείων ως έχει καθώς και την ίδρυση δυο νέων ΓΕΛ.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δ/βάθμιας Εκπ/σης κα Π. Τζιώκα και κ. Γ. Πούλος ενίσχυσαν την πρόταση με μια παιδαγωγική διάσταση: τα καινούρια σχολεία έχουν μεγάλη σημασία για τους κατοίκους, θα ενισχύσουν την τοπική κοινωνία και θα αποτελέσουν εστία παραγωγής πολιτισμού και κίνητρο επιστροφής στην ύπαιθρο.
Τέλος, στις 14 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση κατά την οποία διαμορφώθηκε οριστικά η πρόταση της Δ/νσης. Συναντήθηκαν στο Γραφείο του Δ/ντή κου Ι. Καζταρίδη οι εκπρόσωποι των νεοσυσταθέντων Δήμων, με επικεφαλείς το Δήμαρχο Πύδνας - Κολινδρού κ. Ευάγγελο Πολύζο, την αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Παιδείας του Δήμου Δίου - Ολύμπου, κα Μαρία Τσιμήτρη και τον πρόεδρο της ΔΕΠ Κατερίνης κο Αναστάσιο Παπαζήση, οι Προϊστάμενοι των Γραφείων, οι Σχολικοί Σύμβουλοι, το προεδρείο της ΕΛΜΕ και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ.
Οι εκπρόσωποι των Δήμων μετέφεραν τη διάθεση των τοπικών κοινωνιών για διατήρηση των σχολείων και την πεποίθησή τους ότι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης θα διασφαλιστεί όταν ο μαθητής δε θα είναι αναγκασμένος να μετακινηθεί, αλλά θα φοιτά στο σχολείο, το οποίο θα αποτυπώνει το πολιτισμικό κεφάλαιο του τόπου του.
Το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων της Κατερίνης, με το μεγάλο αριθμό μαθητών, και η ανάγκη εξυπηρέτησης των μαθητών της υπαίθρου αποτέλεσαν κοινό παράγοντα στη συζήτηση. Οι παρευρισκόμενοι ενημερώθηκαν για την πρόθεση της Δ/νσης να μην προβεί σε συνενώσεις, αλλά να προχωρήσει στην πρόταση για την ίδρυση Γενικού Λυκείου στον Κορινό και στην Κ. Μηλιά.
Όλοι ανεξαιρέτως, όχι απλά συμφώνησαν με την πρόταση για ίδρυση των δύο νέων σχολείων, αλλά την επικρότησαν, αναγνωρίζοντας τις παραμέτρους που αυτή εξυπηρετεί: τόνωση της περιφέρειας, ανακούφιση των σχολείων της πόλης, εκλογίκευση του οικονομικού κόστους της μετακίνησης των μαθητών και αξιοποίηση των υποδομών που ήδη υπάρχουν. Η συνάντηση έκλεισε με την υπόσχεση ότι αποτελεί απλά την αρχή της συνεργασίας των εμπλεκόμενων σε θέματα Παιδείας φορέων.
Ύστερα από όλα αυτά ο Δ/ντής Δ/βάθμιας Εκπ/σης Ν. Πιερίας υπέβαλε στα αρμόδια όργανα την πρότασή του, η οποία συνοψίζεται ως εξής:
1) Ίδρυση Γενικού Λυκείου στον Κορινό Πιερίας
2) Ίδρυση Γενικού Λυκείου στην Κάτω Μηλιά Πιερίας
Ο υπάρχων Σχολικός Χάρτης της Πιερίας να παραμείνει αμετάβλητος.
Οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και οι απαραίτητες ενέργειες έχουν ήδη ξεκινήσει, ώστε το συντομότερο δυνατό να δοθεί βιώσιμη λύση στα χρονίζοντα εκπαιδευτικά προβλήματα του τόπου μας.
ΠΗΓΗ. ΠΙΕΡΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ
Έναρξη σεμιναρίου με τίτλο "πως θα αυξήσω τις πωλήσεις μου"
Ξεκίνησε το απόγευμα της Τετάρτης το νέο σεμινάριο που υλοποιεί η Σχολή του Επιμελητηρίου Πιερίας με θέμα: "Πως θα αυξήσω τις πωλήσεις μου".
Το σεμινάριο υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας της Σχολής με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το παρακολουθεί μεγάλος αριθμός μελών.
Εισηγητής είναι ο κ. Δημήτρης Σουμπενιώτης, Καθηγητής του Τμήματος Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Μεταξύ των θεματικών ενοτήτων που θα αναλυθούν είναι το marketing, οι τεχνικές και οι διαπραγματεύσεις πωλήσεων. Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί στις 9 Μαρτίου και υλοποιείται στις εγκαταστάσεις της Σχολής επί της οδού Γ. Ολυμπίου 1, στην πλατεία Ελευθερίας.
"Πιστοί στις δεσμεύσεις μας, συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και προσφέρουμε στα μέλη μας ποιοτική κατάρτιση που σχετίζεται με την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Πιστεύω ότι ο μεγάλος αριθμός των μελών που παρακολουθούν τα σεμινάρια επιβεβαιώνει ότι αυτή η συνεργασία είναι επιτυχής και ωφέλιμη για την τοπική επιχειρηματικότητα", δήλωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής του Επιμελητηρίου Πιερίας προγραμματίζεται η υλοποίηση και του εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα:
* Κοστολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών
- Βασικές έννοιες κόστους, Είδη κόστους, Θέσεις κόστους
- Πίνακας Επιμερισμού Δαπανών, Μέθοδοι επιμερισμού κόστους
- Κοστολόγηση βάσει πρότυπων χρόνων, Παραδείγματα
Διάρκεια: 20 ώρες
Κόστος συμμετοχής: μέλη Επιμελητηρίου Πιερίας 38 ευρώ, μη μέλη 60 ευρώ.
Εισηγητής: Σταυριανίδης Κωνσταντίνος, Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης - Κοστολόγος, Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Επίσης, συνεχίζεται η διοργάνωση των σεμιναρίων:
* "Τεχνικού Ασφαλείας Β' και Γ' Επικινδυνότητας"
* "Βασικές Αρχές στην Υγιεινή και Ασφάλεια των Τροφίμων", σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΕΦΕΤ.
ΠΗΓΗ. ΠΙΕΡΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ
Ελάτε στο «Στέκι Πολιτών» για πίτα
Προάγγελος…νέων διοδίων!
Βεβαίως και δεν θα πληρώσουμε!
Δια χειρός Αλιθέρση
«Συντήρηση και λειτουργία» της Εγνατίας οδού από το Καλοχώρι Θεσ/νίκης μέχρι τους Κήπους Έβρου γράφει η πινακίδα, που έστησε η ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ, για να προαναγγείλει ουσιαστικά τα διόδια που θα πληρώνουν οι οδηγοί, που θα διέρχονται απο τον συγκεκριμένο δρόμο. Επιμελώς δεν αναφέρουν τη λέξη ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ!
Ως γνωστόν για όλο το μήκος της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με τους αρχικούς τους υπολογισμούς, θα κατασκευαστούν 13 σταθμοί διοδίων!!! Δηλαδή όποιος διασχίσει την Εγνατία οδό με επιστροφή θα πληρώσει 26 φορές διόδια!!!
Μιλάμε για ένα δρόμο που πλήρωσε, με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο, εξ ολοκλήρου ο Ελληνικός Λαός! Αυτό δεν έχει προηγούμενο! Να πληρώνεις σε ιδιώτες, για να περνάς από έναν δικό σου δρόμο! Είναι σαφές ότι το αίτημα παραμένει και η απαίτηση γίνεται πιο έντονη: ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, του ΛΑΟΣ και οι παραφυάδες τους, που άκουσον-άκουσον, παραχώρησαν τους δρόμους μας σε πέντε εταιρίες, έχουν συναίσθηση για το μέγεθος της ευθύνης τους; Έχουν υπ’ όψιν την υποδοχή που θα τους επιφυλαχθεί από τους ψηφοφόρους τους; Τί είναι οι ελληνικοί δρόμοι, αλλά και υπόλοιπη κρατική περιουσία που εκποιούν, βιλαέτια τους;
ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ!
Ξεχείλισε η υποκρισία μερικών βουλευτών των παραπάνω κομμάτων προχθές στη Βουλή. Έπνεαν μένεα κατά του κινήματος «Δεν πληρώνω». Έδωσαν για μία ακόμη φορά εξετάσεις στα αφεντικά τους, διαγκωνιζόμενοι για το ποιος θα είναι ο καλύτερος!
Όσο για τα ερώτημα(;) που κάποιοι από αυτούς έθεσαν τι θα γίνει άμα δεν πληρώσουμε, αυτό να το απευθύνουν στους τραπεζίτες, τους εφοπλιστές, τους μεγαλοεπιχειρηματίες, τους ΔΙΟΔΙΑΡΧΕΣ!
Οι πρώτοι δημιουργούν το νομοθετικό πλαίσιο και οι δεύτεροι, πατώντας εκεί πάνω, μας ξεζουμίζουν.
Όσο γι’ αυτούς που υποκριτικά έθεσαν το ερώτημα στη Βουλή, να τους πούμε ότι το κύριο βάρος των φορολογικών βαρών το σηκώνουμε όλοι οι υπόλοιποι πλην των αφεντικών τους. Ο άνεργος αλλά και αυτός με τα 500 ευρώ το μήνα πληρώνουν 23% ΦΠΑ, όσο ο Μπόμπολας και οι όμοιοί του ! Πληρώνουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας, την ίδια φορολογία στη βενζίνη , τουλάχιστον ένα ευρώ το λίτρο(!) Πληρώνουν τουλάχιστο άλλους εκατό φόρους, για να εξασφαλίζεται φορολογική ασυλία σ’ αυτούς που τα θησαυροφυλάκια τους στις ελβετικές τράπεζες, μέρες κρίσης, έχουν ξεχειλίσει! Για 600 δις ευρώ γράφει το γερμανικό Spiegel! Δηλαδή περίπου δύο φορές το Ελληνικό χρέος! Και συνεχίζουν με τα μνημόνια να μας χρεώνουν συνεχώς, για να διογκώνονται ανάλογα και τα θησαυροφυλάκια τους. Άρα, όχι μόνο για την κατασκευή των δρόμων πληρώσαμε αδρά, αλλά και για τη συντηρησή τους και όχι μόνο, καθημερινά πληρώνουμε.
Φαίνεται ότι κανένα μάθημα δεν πήραν από τους λαούς της άλλης όχθης της Μεσογείου, ούτε την αγανάκτηση και την οργή μας έχουν καταλάβει.
Βέβαια πώς να το καταλάβουν! Αυτοί ζουν σε έναν άλλον κόσμο, σε έναν κόσμο λαμπερό, στον κόσμο της χλιδής!