Κυριακή 26 Ιουλίου 2009
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ "ΕΠΤΑ"
Ο Κώστας Κουκοδήμος, μας «ξεναγεί» στο νέο Νοσοκομείο. «Σύντομα, οι πολίτες της Πιερίας, θα απολαμβάνουν υψηλές υπηρεσίες υγείας, στο νέο Νοσοκομείο», δηλώνει ο βουλευτής της Ν.Δ., σηματοδοτώντας ουσιαστικά την ολοκλήρωση των εργασιών στις κτιριακές εγκαταστάσεις.
Παραδίδεται στη ΔΕΠΑΝΟΜ μέχρι το τέλος του μήνα, το Νέο Νοσοκομείο Κατερίνης, αφού οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί, ο εξοπλισμός είναι στη θέση του και η ανάδοχος εταιρία έχει εκτελέσει κάθε εργασία που προβλεπόταν από τη σύμβαση που υπέγραψε με τη ΔΕΠΑΝΟΜ. Το νέο νοσοκομείο Κατερίνης, επισκέφθηκε για μια ακόμη φορά τις τελευταίες μέρες, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Κουκοδήμος, ο οποίος ζήτησε να ενημερωθεί από πρώτο χέρι για την πορεία των εργασιών, εκφράζοντας την αισιοδοξία του, ότι πολύ σύντομα θα αρχίσει να εξυπηρετεί τους πολίτες της Πιερίας.
«Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης από την ΙNTRAKAΤ», όπως αναφέρει σχετικό ενημερωτικό σημείωμα της Εταιρίας προς τον βουλευτή Πιερίας, Κώστα Κουκοδήμο.
Στο ίδιο ενημερωτικό σημείωμα, το οποίο υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας, Πέτρος Σουρέτης, αναφέρεται ξεκάθαρα ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου αναμένεται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή των μαγειρείων και των ειδικών εγκαταστάσεων. «Έχει παραληφθεί το σημαντικότερο ποσοστό ιατρικού εξοπλισμού και το σύνολο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, ενώ σε εκκρεμότητα συνεχίζουν να βρίσκονται ακόμα οι οδοί πρόσβασης στο Νοσοκομείο», επισημαίνεται στο ενημερωτικό σημείωμα, το οποίο καταλήγει λέγοντας ότι «με την ηλεκτροδότηση του Νοσοκομείου θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές λειτουργίας των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και θα γίνει προσωρινή παραλαβή του έργου.»
Από εργοτάξιο… νοσοκομείο!
Περισσότερο με νοσοκομείο, παρά με εργοτάξιο μοιάζει μετά από αρκετά χρόνια ο χώρος μέσα και έξω από το νέο Νοσοκομείο, το οποίο σιγά-σιγά παίρνει την τελική του μορφή.
Το ευχάριστο είναι, ότι όλος ο ξενοδοχειακός εξοπλισμός βρίσκεται στο κτίριο, προς το παρόν πακεταρισμένος στο 2ο όροφο και στα υπόγεια του κτιρίου, έτοιμος να εγκατασταθεί, μόλις αυτό κριθεί απαραίτητο.
Επίσης, έχει φτάσει στο νέο νοσοκομείο, το μεγαλύτερο μέρος των ιατρικών μηχανημάτων, τα οποία είναι επίσης έτοιμα για την εγκατάσταση τους, αλλά παραμένουν πακεταρισμένα για λόγους προφύλαξης. Χαρακτηριστικό είναι ότι επί τρεις μέρες συνεργείο τεχνικών από το εξωτερικό, τοποθετούσε τον καινούργιο σύγχρονο τομογράφο, ο οποίος όμως και πάλι κατέληξε στα κουτιά
Οι εργασίες στους εσωτερικούς χώρους έχουν ολοκληρωθεί, όπως διαπιστώσαμε, ενώ λεπτομέρειες απομένουν πριν μπουν τα συνεργεία καθαρισμού του χώρου. Μεγάλη η διαφορά και στον προαύλιο χώρο του νοσοκομείου, ο οποίος έχει διαμορφωθεί, έχουν γίνει οι χώροι στάθμευσης, οι διαγραμμίσεις καθώς και ο ηλεκτροφωτισμός τους, ενώ σε μια μεγάλη έκταση, έχει ήδη δεντροφυτευτεί και αναπλάθεται.
«Πονοκέφαλος» τα παράλληλα έργα
Η συζήτηση πλέον για το νέο Νοσοκομείο «μετατίθεται» εκτός του οικοπέδου που το στεγάζει και συγκεκριμένα στα παράλληλα έργα. Τις τελευταίες ημέρες, υπήρξε μια έντονη κινητοποίηση από πλευράς Κώστα Κουκοδήμου, όσον αφορά την υλοποίηση αυτών των εργασιών, που θα διευκολύνουν την πρόσβαση από και προς το νοσοκομείο, αφού στον υφιστάμενο δρόμο θα αυξηθεί σημαντικά ο κυκλοφοριακός φόρτος.
Μάλιστα, για τα παράλληλα έργα, προηγήθηκε συνάντηση του βουλευτή Πιερίας με τον Νομάρχη, όπου έγινε σαφές ότι η Νομαρχία, δεν έχει τη δυνατότητα, αλλά και το δικαίωμα να κατασκευάσει κόμβο έξω από το νοσοκομείο, εφόσον αυτός θα εξυπηρετήσει ένα κτίριο που δεν της ανήκει.
Τη συγκεκριμένη εκκρεμότητα, υπογραμμίζει και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, στο ενημερωτικό σημείωμα προς τον κ. Κουκοδήμο.
Η άποψη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης είναι, ότι ο κόμβος θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί από τη ΔΕΠΑΝΟΜ. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι ακόμη και οι ιδιώτες όταν κατασκευάζουν ένα κτίριο που έχει είσοδο σε Νομαρχιακή οδό, υποχρεούνται να προβλέψουν κόμβο.
«Είναι ένα έργο που ταλαιπώρησε πραγματικά όλη την Πιερία επί σειρά ετών. Δεν θα επιτρέψουμε άλλη καθυστέρηση χρόνου», σχολίασε ο κ. Κουκοδήμος, ο οποίος χαρακτήρισε πολύ σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του νοσοκομείου την πραγματοποίηση των παράλληλων έργων για την χρηματοδότηση των οποίων, όπως αναφέρει, θα πραγματοποιήσει μια σειρά επαφών, τόσο με το υπουργείο Υγείας όσο και με τη ΔΕΠΑΝΟΜ προκειμένου να πετύχει την επίσπευση των διαδικασιών και την αντιμετώπιση του προβλήματος.»
Αναγκαιότητα ο Περιφερειακός της Κατερίνης
Η απουσία των παράλληλων έργων, καθιστά αναγκαιότητα τη χρηματοδότηση του Περιφερειακό δρόμου της Κατερίνης, όπως αναφέρουν υπηρεσιακοί παράγοντες. «Αν είχε υλοποιηθεί ο Περιφερειακός δρόμος της Κατερίνης, δεν θα μιλούσαμε σήμερα για παράλληλα έργα», αναφέρουν.
Η ολοκλήρωση του νέου Νοσοκομείου, αναμένεται να προσθέσει ένα επιπλέον επιχείρημα στα επιχειρήματα που προβάλει ο Δήμος Κατερίνης, κατά τη διεκδίκηση του συγκεκριμένου σημαντικού για την Κατερίνη έργου.
Να σημειωθεί, ότι ο Δήμος Κατερίνης, έχει καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για την χρηματοδότηση του Περιφερειακού δρόμου από το ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 50 εκατομμύρια ευρώ.
Σύσκεψη κορυφής για τα παράλληλα έργα
Το πρόβλημα που προέκυψε με τα παράλληλα έργα, αναμένεται να απασχολήσει τη σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα το μεσημέρι στο Διοικητήριο, παρουσία των βουλευτών του Νομού, του Νομάρχη Πιερίας, του Δημάρχου Κατερίνης και του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την πλευρά της Νομαρχίας, πρόκειται να επισημανθεί ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για τον κόμβο, καθώς και το ότι η χρηματοδότησή του έργου, δεν μπορεί να γίνει από τη Νομαρχία. Η θέση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησής είναι, ότι εφόσον εξασφαλιστεί από το Κράτος η χρηματοδότηση του κόμβου με «μεγάλη χαρά» θα το εκτελέσει.
Πέρα από τον κόμβο, ερωτηματικό αποτελεί η γενικότερη κατάσταση του δρόμου, ο οποίος οδηγεί στο νέο Νοσοκομείο. Στη σύσκεψη της Δευτέρας, ο Γ. Παπαστεργίου, αναμένεται να ανακοινώσει την πρόθεση της Νομαρχίας, να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο δρόμο.
Μερικές από τις παρεμβάσεις, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα αφορούν την οριστική ρύθμιση της κυκλοφορίας στην επικίνδυνη διασταύρωση Παλαιού-Νέου Κεραμιδιού, την μετατόπιση του άξονα του δρόμου μπροστά από το Τεχνικό Λύκειο, όπου θα κατασκευαστεί στάση λεωφορείου δεξιά και αριστερά του δρόμου, καθώς και διάβαση πεζών, ενώ θα τοποθετηθεί και φανάρι. Επίσης, η Νομαρχία φέρετε διατεθειμένη να προχωρήσει σε ουσιαστικές βελτιώσεις του δρόμου, αλλά και στην ασφαλτόστρωσή του.
CEZARIA EVORA : από το Πράσινο Ακρωτήρι στο Αρχαίο Θέατρο του ΔΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ
Μια μαγική βραδιά πλημμυρισμένη από ήχους και συναισθήματα
Αφιέρωμα στη CEZARIA EVORA.Του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου
Η Ξυπόλητη Ντίβα, από το Πράσινο Ακρωτήρι, η CEZARIA EVORA, μάγεψε τους 5.000 φίλους της το βράδυ της Παρασκευής στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου, στη μεγάλη συναυλία που έδωσε στα πλαίσια των εκδηλώσεων του 38ου Φεστιβάλ Ολύμπου. Αναμφισβήτητα ήταν το γεγονός του καλοκαιριού και του φετινού Φεστιβάλ.
Η συναυλία της –και το πέρασμά της από το αρχαίο θέατρο του Δίου- θα μείνει στην ιστορία και βαθιά στη μνήμη όσων παρευρέθηκαν και την απόλαυσαν ζωντανά.
Κάτω από τον έναστρο ουρανό στους πρόποδες του Ολύμπου, η CEZARIA EVORA, ερμήνευσε τις μεγάλες επιτυχίες της, Sodade, mar de canal, Amor Di Mundo Miss Perfumado, Africa Nossα, Beijo Roubado, Сarnaval, Fada, Velocidade, besame mucho αλλά και τραγούδια από το τελευταίο της άλπουμ αποσπώντας παρατεταμένο χειροκρότημα .
Όπως συνηθίζει, στη μέση της συναυλίας της, κάθισε να καπνίσει και να πιει μια γουλιά νερό, στην καρέκλα με το τραπεζάκι με το μαύρο τραπεζομάντιλο, τη μαύρη σταχτοθήκη και το ποτήρι της, ακούγοντας το συγκρότημα της να «παίζει» ινστρουμένταλ, μαγικούς ήχους.
Η συναυλία που άρχισε στις 10 παρά 10 και ολοκληρώθηκε στις 11 το βράδυ, άφησε μια γλυκιά γεύση και το κοινό μαγεμένο να μένει στις κερκίδες προσδοκώντας –ως είθισται- να ακούσει κάποια ακόμη τραγούδια!!
Όταν η Evora εισήγαγε στο ρεπερτόριο της επιρροές από Βραζιλία, Πορτογαλία και Κούβα (choco, forro, fado, rumba) ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι το όνομά της, θα ξέφευγε από τα υδάτινα όρια του νότιου Ατλαντικού, για να φτάσει στις δισκοθήκες όλου του κόσμου.
Η διεθνής καριέρα της ξεκίνησε το 1988 όταν η Γαλλία πρώτα, και μετά ο υπόλοιπος κόσμος, ανακάλυψε τη «Φωνή του Πράσινου Ακρωτηρίου» και η Εβόρα έβρισκε με την ηχογράφηση του θρυλικού και ανάρπαστου La Diva aux pieds nus που ήταν και το πρώτο της άλμπουμ.
την... αναγνώρισή της: ο πρώτος της δίσκος πούλησε 4 εκατομμύρια αντίτυπα σ' όλο τον κόσμο, έγινε χρυσός σε πολλές χώρες και της χάρισε αρκετές υποψηφιότητες για Γκράμι.
Σήμερα θεωρείται η αδιαφιλονίκητη βασίλισσα της morna. μουσικό ιδίωμα, διαδεδομένο στα νησιά του αρχιπελάγους ανοιχτά της Σενεγάλης παραδοσιακές απαλές μελωδίες της πατρίδας της που μιλούν για αγάπη, την απώλεια, την επιστροφή, τη νοσταλγία, την εξορία. αλλά και για τα πιο δυναμικά «coladeiras».
«Η morna δεν είναι κάτι που μπορείς να περιγράψεις. Είναι ο τρόπος που την τραγουδάς, το κλάμα, η ελπίδα, ο πόνος...», έχει πει σε συνέντευξή της.
Η Cesaria Evora γεννήθηκε στις 27 Αυγούστου 1941 στο Mindelo (Πράσινο Ακρωτήριο
Η Έβορα συνάντησε όταν ήταν 16 ετών έναν ναυτικό από το Πράσινο Ακρωτήριο, ο οποίος ονομαζόταν Εντουάρντο. Ήταν ο άνθρωπος που την δίδαξε τα παραδοσιακά μουσικά στιλ των coladeiras και mornas.
Η Σεζάρια ξεκίνησε να τραγουδά σε τοπικά μπαρ και ξενοδοχεία. Με τη βοήθεια τοπικών μουσικών, θα επεδείκνυε τις ικανότητές της και αργότερα θα ανακηρυσσόταν "Βασίλισσα των Μόρνας" από τους θαυμαστές της. Την εποχή εκείνη ήταν διάσημη στο νησί της, σχετικά άγνωστη όμως διεθνώς. Σταμάτησε να τραγουδάει λόγω οικονομικών προβλημάτων και του αλκοολισμού για δέκα χρόνια περίπου.
Έπειτα από ενθάρρυνση ενός εξόριστου μουσικού και προστάτη των τεχνών από το Πράσινο Ακρωτήριο, ο οποίος ζούσε στην Πορτογαλία, η EVORA ξανάρχισε να τραγουδά. Ο άνθρωπος αυτός ήταν ο Μπάνα, ο οποίος προσκάλεσε τη CEZARIA να τραγουδήσει σε συναυλίες σε πορτογαλικό έδαφος, με τη χρηματοδότηση μιας τοπικής οργάνωσης γυναικών.
Ο Ζοζέ ντα Σίλβα, ένας Γάλλος με καταγωγή από το Πράσινο Ακρωτήριο την έπεισε να μεταβεί στο Παρίσι, όπου ηχογράφησε το άλμπουμ La Diva Aux Pieds Nus (Η Ξυπόλητη Ντίβα) το 1988. Το τραγούδι "Sodade" ήταν η πρώτη της διεθνής επιτυχία και η πρώτη της επιτυχία στη Γαλλία που δεν ήταν στα γαλλικά. Αυτό σηματοδότησε την απαρχή της παγκόσμιας φήμης για την τραγουδίστρια από την Αφρική.
Ο πορτογαλικός όρος saudade έχει περίπλοκη σημασία, που είναι δύσκολο να μεταφραστεί. Σημαίνει γενικά νοσταλγία, πόθο, λύπη και μετάνοια.
Η έκφραση της "sodade" αποτελεί εσωτερικό στοιχείο στη μουσική του Πράσινου Ακρωτηρίου. Το άλμπουμ εκείνο επαινέθηκε από τους κριτικούς και με αυτό ξεκίνησε την καριέρα της, συνεχίζοντας με το άλμπουμ του 1992, Miss Perfumado, το οποίο σημείωσε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Έτσι, η τραγουδίστρια έγινε διεθνές αστέρι σε ηλικία 47 ετών.
Η απόλυτη καταξίωσή της στη μουσική βιομηχανία εκφράστηκε με τρία συνεχόμενα Grammy για τα ισάριθμα άλμπουμ που κυκλοφόρησε μεταξύ 2000-04.
Η δισκογραφία της
La Diva Aux Pieds Nus (1988)
Distino di Belita (1990)
Mar Azul (1991)
Miss Perfumado (1992)
Cesária (1995)
Cabo Verde (1997)
Café Atlantico (1999)
São Vicente di Longe (2001)
Voz d'Amor (2003)
Rogamar (2006)
Συλλογές & άλμπουμ από ζωντανές εμφανίσειςSodade - Les Plus Belles Mornas de Cesária (Best of compilation, 1994)
Club Sodade (Remix album, 1996)
Live à l'Olympia (Live album, ηχογραφημένο στο Paris Olympia, 1996)
Colors of the World (Allegro Music, 1997)
Best Of' (Best of compilation, 1998)
Anthology (Best of compilation, 2002)
Anthologie - Mornas & Coladeras (διπλό CD της Anthology, 2004)
Live d'Amor (Live DVD, ηχογραφημένο το 2004 στο Le Grand Rex, Παρίσι, 2004)
Στην πρώτη συναυλία που έδωσε η μαύρη αυτοκράτειρα στις ΗΠΑ, στο Bottom Line, έδωσαν το παρόν η Madonna, ο David Byrne, Brandford Marsallis και άλλα μεγάλα ονόματα της αμερικανικής καλλιτεχνικής ελίτ.
Η CEZARIA EVORA έχει συνεργαστεί με πολλά μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, αλλά και με δύο κυρίες της ελληνικής μουσικής σκηνής, την Ελευθερία Αρβανιτάκη και τη Δήμητρα Γαλάνη στις συχνές εμφανίσεις της στην Ελλάδα.
Πασίγνωστη για τη συνήθειά της να τραγουδάει ξυπόλητη στη σκηνή, όπως και στο Δίον, αρνείται ότι αυτό το κάνει για λόγους πολιτικούς ή για να διαμαρτυρηθεί κατά της φτώχειας, όπως έχει ειπωθεί κατά καιρούς. «Ολα αυτά τα έχουν επινοήσει οι δημοσιογράφοι. Η αλήθεια είναι ότι δεν μου αρέσει καθόλου να φοράω παπούτσια, έτσι απλά. Η δική μου πολιτική περιορίζεται στο αν η κατσαρόλα μου είναι γεμάτη και στο να είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Δεν με ενδιαφέρει και δεν ξέρω τίποτα από πολιτική». Όσον αφορά τις σχέσεις της και τα τρία διαζύγια της έχει πει: «… έχω μάθει πολύ καλά στην ζωή μου ότι οι άντρες έρχονται και φεύγουν. Αυτό που μένει είναι η μεγάλη συγκίνηση των στιγμών που έχεις περάσει μαζί τους και σίγουρα τα τραγούδια που έχω ερμηνεύσει όταν ήμουν ερωτευμένη. Η μουσική μένει για πάντα να θυμίζει τις πιο μεγάλες στιγμές που έζησα. Η μουσική δεν με έχει απογοητεύσει ποτέ. Το ίδιο και τα παιδιά και τα εγγόνια μου».
Επόμενοι σταθμοί της φετινής μεγάλης περιοδείας της μετά το Δίον την Παρασκευή και το Φεστιβάλ Κασσάνδρας το Σάββατο, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της www.cesaria-evora.com είναι η Κύπρος, η Ουκρανία, η Γαλλία, η Ρουμανία, Η Βουλγαρία, Η Ισπανία και πάλι η αγαπημένη της χώρα η Γαλλία.
ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΨΕΙ
«Η αιτία που έκανε γνωστό το Πράσινο Ακρωτήριο στον υπόλοιπο κόσμο, ακούει στο όνομα Cesaria Evora. Η αδιαφιλονίκητη βασίλισσα των morna-blues τραγουδάει με παράπονο, για την απώλεια της αγάπης και την σκληρή ζωή στο φτωχό νησί της».
Essence
«Το 1991, όταν η ξυπόλυτη ντίβα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε κοινό έξω από τη χώρα της, καταλάβαμε όλοι ότι η φωνή της, δεν ήταν απλή έκφραση μιας χαμένης αγάπης, αλλά η έκφραση μιας αγάπης που ποτέ δεν χάνεται».
The Washington Post
Λιτή, απέριττη, χωρίς παπούτσια και μ’ ένα ποτήρι ουίσκι στο χέρι, καθηλώνει το ακροατήριό της ερμηνεύοντας με κύκνειο πόνο κι ένα πάθος που θυμίζει Edith Piaf, Billie Holiday και τα blues του deep-river.
Interview
«Η μικρόσωμη μέντζο με το χαλαρό βλέμμα, αν και συγκρίνεται συχνά με τις Bessie Smith και Billie Holiday, το μόνο κοινό που μοιράζεται μαζί τους, είναι η συνέπεια με την οποία υπηρετεί τη μουσική. Η φωνή της Εvora είναι ανώτερη. Δεν έχει ίχνος επιτήδευσης, ούτε προσκαλεί σε συμπαράσταση, είναι κάτι βαθύτερο από μια αυτοσυνείδητη έκφραση».
Independent
«Η Cesaria καθιερώθηκε στα charts ερμηνεύοντας τραγούδια από την μουσική παράδοση της Δυτικής Αφρικής. Η φωνή της γεμάτη νοσταλγία, εξωτική θλίψη και πόθους, μπορεί να ακουστεί παντού, προκαλώντας ανάλογα συναισθήματα».
N.P.R.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)