ΤΡΙΤΗ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009 Με αφορμή την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής του νέου σταθμού διοδίων στον κόμβο του Αιγινίου από την "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε." ο Βουλευτής Πιερίας Θανάσης Παπαγεωργίου απέστειλε επιστολή στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππα και στον υφυπουργό στο ίδιο υπουργείο Ιωάννη Μαγκριώτη. Στην επιστολή του ο κ. Παπαγεωργίου, ζητά να ξεκινήσει η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των όρων των συμβάσεων με την ανάδοχο εταιρία η οποία θα οδηγήσει στην μείωση των υψηλών φόρων των τιμών των διοδίων, την μη κατασκευή νέου σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο.
Η επιστολή του κ. Παπαγεωργίου
Θέμα: "Εγκλωβισμός της Πιερίας μεταξύ τεσσάρων σταθμών διοδίων με σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της"
Κύριε Υπουργέ
Με την εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης τμήματος της Π.Α.Θ.Ε. (Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας) στην ανάδοχο εταιρία "Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου Α.Ε." προέκυψαν σημαντικά προβλήματα για το νομό Πιερίας.
Η ανάδοχος εταιρία η οποία ανέλαβε την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος αυτού της ΠΑ.Θ.Ε., προτού ολοκληρωθούν τα έργα, ήδη από την εγκατάστασή της, άρχισε την είσπραξη των διοδίων από τους υπάρχοντες σταθμούς, οι οποίοι λειτουργούν πλέον και στις δύο διευθύνσεις. Συγχρόνως αύξησε τις τιμές των τελών, ενώ προχωράει με γρήγορους ρυθμούς την κατασκευή νέου σταθμού στο Αιγίνιο.
Έτσι η Πιερία έχοντας δύο σταθμούς διοδίων στην βόρεια πλευρά (Μάλγαρα και τον υπό κατασκευή του Αιγινίου) και δύο στη νότια πλευρά της (Λεπτοκαρυάς και Ραψάνης) αντί να είναι κομβικό σημείο συνάντησης και διέλευσης των οδικών αξόνων (Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατία οδός) και τόπος ανάπτυξης, κινδυνεύει να αποκλειστεί και να είναι τόπος αποφυγής διέλευσης των οχημάτων που κινούνται από την Βόρεια προς τη Νότια Ελλάδα και το αντίθετο.
Όσον αφορά την ουσία της σύμβασης παραχώρησης τα χρονοδιαγράμματα και τις δεσμεύσεις του δημοσίου, ως ΠΑΣΟΚ έχουμε ήδη τοποθετηθεί ζητώντας την επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων και ειδικότερα των κρυφών υψηλών φόρων (75% επί του τελικού κόστους διέλευσης) που έχει ενσωματώσει η προηγούμενη κυβέρνηση στις συμβάσεις αυτές και οι οποίοι είναι ιδιαίτερα επώδυνοι για τον τουρισμό, την οικονομία και τους πολίτες Πιερίας.
Κύριε Υπουργέ,
Επειδή η εθνική οδός θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές ανάγκες του νομού και θα πρέπει να ενισχύει και όχι να αποκλείει την επικοινωνία, παρακαλώ να θέσετε σε προτεραιότητα την διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των όρων των συμβάσεων με την ανάδοχο εταιρία η οποία θα οδηγήσει στην μείωση των υψηλών φόρων των τιμών των διοδίων, την μη κατασκευή νέου σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, καθώς και στην κατασκευή όλων των παράλληλων έργων που θα διευκολύνουν την τοπική κίνηση στην παραλιακή τουριστική ζώνη της Πιερίας.
Θανάσης Παπαγεωργίου
Βουλευτής Πιερίας