Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Μιά φορά κι έναν καιρό στη ...ΣΕΒΑΣΤΗ, ήταν η ...ΦΩΤΙΑ! κι όλοι φώναζαν ...."τόϊ τόϊ"

Γράφει κι ΥΠΟγράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΕΡΑΗΛΙΔΗΣ

Κάποτε, οι πρόγονοι μου, εκεί στα βάθη της Μικρασίας τέτοιες μέρες και την έλευση του νέου έτους αλλά και τη γέννηση του Χριστού, γιόρταζαν.
Τότε και λίγο πριν τα Θεοφάνεια, είχαμε πολλά και διάφορα έθιμα.
Στο χωριό μου, ημέρα σαν την αυριανή (Σεβαστή λόγω πατέρα και Αιγιάννη λόγω μητέρας, όπου μαζί με τον Μάνδαλο της Πέλλας είχαν κοινή προέλευση εκ Μικράς Ασίας λίγο πριν τον διωγμό) έβλεπα από παιδάκι ΦΩΤΙΕΣ… στο δρόμο!
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΑΖΕΥΑΝ ΞΥΛΑ ΣΕ ΧΩΡΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΒΡΑΔΙ Η ΜΕΓΑΛΗ …ΦΩΤΙΑ!
Η κραυγή ήταν «τόϊ – τόϊ» που ακουγόταν όλη σχεδόν τη νύχτα.
ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΟΙ ΦΩΤΙΕΣ, ΤΑ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΔΑΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΜΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΝΕΞΙΤΗΛΑ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ!
Από τότε σαν έβλεπα φωτιά, μου ερχόταν στη μνήμη εκείνες οι εικόνες κι έτσι… πάντα έλεγα!
«τόϊ – τόϊ» η κραυγή.
«τόϊ – τόϊ» η ψυχή.
«τόϊ – τόϊ» τότε.
«τόϊ – τόϊ» τώρα.
«τόϊ – τόϊ» την Τετάρτη, 5 Ιανουαρίου
«τόϊ – τόϊ» ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
Ώρα     7:00 μ.μ. - 11:00 μ.μ.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗΣ ΜΑΣ ΚΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ.
Ναι και μάλιστα ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ, τους κατοίκους της πρώην Πιερίας μου.
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ….
Μπράβο στα παιδιά του Πολιτιστικού της Σεβαστής…