* ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
* ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΡΓΟ ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΘΡΑΚΗ»
Με απόφαση του ειδικού γραμματέα ανταγωνιστικότητας, του υπουργείου οικονομίας, Εμμανουήλ Πατεράκη, εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» το...
έργο που αφορά στην «ανάδειξη ορειβατικής διαδρομής Ολύμπου - εγκατάσταση συστημάτων προστασίας και εξοικονόμησης ενέργειας».
Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση «η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για 1η εγγραφή στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ανέρχεται σε 1,097,851.23 ευρώ».
ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ
Τα έργα και οι δράσεις που, μεταξύ άλλων, προβλέπεται να γίνουν προκειμένου να υπάρξουν συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα, έχουν ως εξής:
1. Εγκατάσταση ενός αξιόπιστου συγχρόνου συστήματος αντικεραυνικής προστασίας στα κτίρια των 2 καταφυγίων και συγκεκριμένα στο «Σπ. Αγαπητός» και στο «Χρ. Κάκαλος» τα οποία βρίσκονται εκατέρωθεν της κορυφής «Μύτικας».
2. Εγκατάσταση ενός μικτού συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικές πηγές και που θα είναι συνδυασμός αιολικής ενέργειας μέσω ανεμογεννήτριας και ηλιακής ακτινοβολίας μέσω φωτοβολταϊκού συστήματος.
3. Αποκατάσταση μεγάλων ζημιών και τη βελτίωση των υφισταμένων κακών συνθηκών ασφαλούς λειτουργίας βασικών μονοπατιών που οδηγούν στις απώτερες κορυφές του Μύτικα και του Σκολιού.
4. Μέσω της παρέμβασης καταργείται η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της υπάρχουσας πετρελαιογεννήτριας, συμβάλλοντας αποφασιστικά, τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος και στην εξοικονόμηση ενέργειας, όσο και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για τη χρησιμοποίηση των ήπιων μορφών ενέργειας οι οποίοι συνειδητοποιούν έμπρακτα τα ευεργετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή τους στην περιοχή παρέμβασης.
5. Παράλληλα, αποκαθίστανται οι συνθήκες βατότητας και λειτουργίας «κρίσιμων» ορειβατικών διαδρομών και ενισχύεται οι ασφάλεια των ορειβατών - επισκεπτών.
Το συνολικό μήκος της διαδρομής που θα αποκατασταθεί θα είναι 16 χλμ. και ξεκινά από τη θέση «Πριόνια» σε υψόμετρο + 1.040 μ. και φθάνει στο καταφύγιο «Σπ. Αγαπητός» με υψόμετρο 2.060 μ. Ακολούθως μέσω δύο διαφορετικών κλάδων φθάνει στο καταφύγιο «Χρ. Κάκαλος».
Πρόκειται για μια σειρά αναγκαίων εργασιών για την αποκατάσταση μεγάλων ζημιών στο οδόστρωμα του μονοπατιού όπως ευρύτατες σχισμές νεροφαγώματα, προσχώσεις από φερτά πετρώδη υλικά που έχουν αποθέσει τα ορμητικά όμβρια, κατολισθήσεις, καθιζήσεις και σποραδικές καταπτώσεις των προστατευτικών αντιστηρίξεων από τη ξηρολιθιά καθώς και αποκολλήσεις και ρηγματώσεις ξύλινων βαθμίδων και κιγκλιδωμάτων.
ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ
Περαιτέρω απαιτούνται ευρύτατες άρσεις καταπτώσεων, αντιστηρίξεις πρανών, αποκατάσταση και βελτίωση της βατότητας κλπ επεμβάσεων προς αποφυγήν σοβαρών έως θανατηφόρων δυστυχημάτων και τοποθέτηση ενός άρτιου δικτύου σήμανσης με τις ανάλογες πινακίδες όπως προβλέπονται από τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς.
Οι επεμβάσεις σχετίζονται με αποκατάσταση και βελτίωση μονοπατιών. Πρόκειται για μια διαδρομή συνολικού μήκους 16 χλμ. που ξεκινά από την θέση «Πριόνια» και φθάνει στα καταφύγια «Σπ. Αγαπητός» και «Χρ. Κάκκαλος» και θα αποτελείται από τέσσερεις επιμέρους διαδρομές.
Οι εργασίες των κυριοτέρων κατηγοριών αφορούν: α. Βατότητα, β. Αντιστηρίξεις, γ. Προσπελάσεις, δ. Πινακίδες πληροφόρησης, ε. Κατασκευή λιθόστρωτου επιφάνειας (καλντεριμιού), στ. Λιθόκτιστα καθιστικά, ζ. Τραπεζοπάγκος, η. Ξύλινο Στέγαστρο, θ. Αποκατάσταση λιθόκτιστης βρύσης, ι. Ξύλινοι Προκατασκευασμένοι οικίσκοι, ια. Απολογιστικές εργασίες.