Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2011

Οι νέοι αλλάζουν τις καθιερωμένες χριστουγεννιάτικες συνήθειές τους και περικόπτουν δαπάνες για προσωπικά έξοδα



Οι νέοι αλλάζουν τις καθιερωμένες χριστουγεννιάτικες συνήθειές τους και περικόπτουν δαπάνες για προσωπικά έξοδα, εξόδους και διασκέδαση λόγω της κρίσης, σύμφωνα με την έρευνα «Σκιαγραφώντας τις ... συνήθειες των νέων τα Χριστούγεννα» του Mediterranean College.

Το διαθέσιμο εισόδημα, εξαρτημένο σε ορισμένες ηλικίες από τον οικογενειακό προϋπολογισμό, μειώνεται, προκαλώντας αλλαγές στον τρόπο ζωής και τις συνήθειές τους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 93% των νέων θα αλλάξει φέτος τις χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές του συνήθειες, προκειμένου να μειώσει γενικότερα τα έξοδά του κατά την εορταστική περίοδο, ενώ το 87% των νέων δηλώνει ότι έχει μειωθεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημά του.

Ειδικά για είδη ένδυσης, υπόδησης, καλλωπισμού, αξεσουάρ, κινητή τηλεφωνία και αγορά Η/Υ έχει μειώσει τις δαπάνες του το 91% του δείγματος, ενώ το 85% δηλώνει ότι θα αναζητήσει συστηματικά προσφορές προκειμένου να πραγματοποιήσει φθηνές αγορές κατά την εορταστική περίοδο. Το 76% λέει ότι δεν θα πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι τα Χριστούγεννα και το 86% ότι θα περικόψει τις δαπάνες του για διασκέδαση και έξοδο κατά την εορταστική περίοδο.

Πιο ειδικά, το 69% δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες του για κατανάλωση αλκοόλ κατά τις εορταστικές εξόδους. Από περαιτέρω ερωτήματα και επεξεργασία των απαντήσεων προκύπτει ότι πρώτη στις προτιμήσεις τους σε ποσοστό (35%) έρχεται πλέον η μπίρα λόγω της χαμηλότερης τιμής, ενώ για τους ίδιους λόγους προτιμούν και το κρασί (24%).

Το 40% θα πραγματοποιήσει το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν εντός της οικογενειακής εστίας, το 34% σε σπίτια φίλων και το 26% θα το συνδυάσει με κάποια έξοδο. Στις τρεις κυρίαρχες προτιμήσεις του 26% που δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει κάποια έξοδο εν όψει του χριστουγεννιάτικου ρεβεγιόν καταγράφονται: ταβέρνα (33%), club (27%) ή κάποια πίστα (11%).

Το 70% των ερωτώμενων δηλώνει πως δεν βιώνει το χριστουγεννιάτικο κλίμα λόγω της μειωμένης του διάθεσης, ενώ το 62% νιώθει την ένταση της κρίσης να επηρεάζει το οικογενειακό του περιβάλλον και τις οικογενειακές δαπάνες που μειώνονται κατά την εορταστική περίοδο.

Την έρευνα διεξήγαγαν το ΚΕΤΑΚ (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας) του Mediterranean College και οι προπτυχιακοί φοιτητές της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Κολεγίου το Νοέμβριο του 2011 σε δείγμα 750 νέων, ηλικίας 15 έως 24 ετών, κατοίκων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά και Γλυφάδας, με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου.