Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

ΓΗΠΕΔΟ ΣΑΝ ΤΗΝ ...ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΚΙ ΟΤΑΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΓΚΟΛ ΝΑ ΧΤΥΠΟΥΝ ΟΙ ...ΚΑΜΠΑΝΕΣ, ΖΗΤΗΣΕ Ο "ΤΙΓΡΗΣ"

Ένας ενδιαφέρον διάλογος ανάμεσα στον Δημήτρη Μελισσανίδη και τον Ιταλό αρχιτέκτονα που είναι φαβορί για να αναλάβει την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια, φιλοξενείται στη στήλη Αποδυτηριάκιας στην ιστοσελίδα gazzetta.
 
Μεταφέρω σκηνικό αληθινό, αληθινότατο. Και πρόσφατο, προσφατότατο, άρα χωρίς να προλάβει να το ντύσει ο μύθος του με τη βοήθεια του χρόνου.


Ατμόσφαιρα χαλαρή, ευχάριστη, σε meating αυστηρά επιχειρηματικό, άτομα συγκεκριμένα. Ο Μελισσανίδης, με την κομπανία του από τη μια, από την άλλη ο ονομαστός προφέσορος της αρχιτεκτονικής εν Ιταλία, με το επιτελείο του.
Μπαίνουμε κατ' ευθείαν στο ψαχνό. Ένας αρχιτέκτων της ομάδας του καθηγητή του πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, τεράστιας μορφής στον τομέα του, με 27 γήπεδα ποδοσφαίρου στην ατζέντα του, κάνει το introducing στα προσχέδια κατασκευής για το γήπεδο στη Φιλαδέλφεια. Ολοκληρώνεται η παρουσίαση και οι πάντες καρφώνουν τα μάτια στον τίγρη.
-    Λοιπόν, ποια είναι η γνώμη σας, μίστερ Melissanidis;
Για να μη δείξει ότι του λείπει η διακριτικότητα ο Έλληνας επιχειρηματίας ζωγράφισε μια υποψία μισοχαμόγελου στο στόμα πριν απαντήσει.
«Ίσως είναι δικό μου το σφάλμα, να μη σας μετέφερα ακριβώς πως αντιλαμβάνομαι εγώ το γήπεδο της ΑΕΚ...»
-    Πως το αντιλαμβάνεστε, μίστερ Melissanidis, επεμβαίνει ο μαιτρ.
«Κύριε καθηγητά μου, έχετε φτιάξει τριάντα γήπεδα, μέσα σ' αυτά και το Καραϊσκάκη, κι εκείνο της Λάρισας. Θαυμάζω τη δουλειά σας. Εγώ, όμως, θέλω το κάτι  άλλο...».
-    Τι εννοείτε «κάτι άλλο», θα με βοηθούσατε εξαιρετικά, για να μπορέσω κι εγώ να προσεγγίσω τι έχετε στο μυαλό σας, λέει ο 75χρονος γκουρού της αρχιτεκτονικής.

«Τι να σας πω... θέλω το γήπεδο της ΑΕΚ να είναι κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό, να μη μοιάζει με κανένα άλλο... Θα συμφωνείτε ότι λίγο έτσι, λίγο αλλοιώς όλα τα γήπεδα είναι σχεδόν τα ίδια... Είμαι βέβαιος ότι κι εσείς επιθυμείτε να βάλετε την υπογραφή σας όχι απλά σ' ένα ακόμα δημιούργημα σας, αλλά στο αριστούργημα της ζωής σας...».
Ο Ιταλός ντηζάϊνερ έχει μαρμαρώσει. Η κουρασμένη του ματιά κάνει ένα αργό περπάτημα στα πρόσωπα των συνεργατών του. Ο Μελισσανίδης προλαβαίνει το σχόλιο του συνομιλητού, αφού δροσίζει τα χείλη του με μια γουλιά νερό...
«Ξέρετε, κύριε καθηγητά, στη ζωή μου πάντα έψαχνα το ξεχωριστό, όχι αυτό που έκαναν οι άλλοι... Εάν έκανα αυτό κάνουν όλοι οι άλλοι, τότε κι εγώ θα ήμουν ένας σαν όλους τους άλλους... Μιλάμε για το γήπεδο της ΑΕΚ. Ε, θέλω να μοιάζει με τη Αγία Σοφιά! Το γήπεδο της Μονακό θυμίζει θέατρο όπερας, της ΑΕΚ να παραπέμπει στις ρίζες της...».
-    Σύγχρονο γήπεδο ποδοσφαίρου με ρυθμό ιερού ναού, αυτό εννοείτε;..., ψιθυρίζει ο Ιταλός.

«Γιατί, όχι! Να μου βάλετε και ένα καμπαναριό! Ναι, να προβλέψετε να υπάρχουν στο γήπεδο της ΑΕΚ και καμπάνες! Και όταν η ομάδα βάζει γκολ να πατάω ένα κουμπί και όλες μαζύ οι καμπάνες να χαλάνε κόσμο...».
Ο Ιταλός συμφώνησε στην πρόταση Μελισσανίδη. Να σχεδιάσει ένα γήπεδο που να μοιάζει σα μια άλλη Αγία Σοφιά χωρίς βέβαια να είναι περιτριγυρισμένος ο Ναός της ΑΕΚ με μιναρέδες από οθωμανικά τζαμιά.