Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008

Σωστές προσφορές για προσέλκυση τουριστικών αγορών

Υπέρ των στοχευμένων προσφορών από τα ελληνικά ξενοδοχεία προς τους Τοur Operator τάσσεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων. Στόχος να διατηρηθεί το ενδιαφέρον για ταξίδια από το εξωτερικό προς τη χώρα μας αλλά και των αεροπορικών πτήσεων την προσεχή σεζόν.
Η Ομοσπονδία με σύσταση που απηύθυνε στα εποχικής λειτουργίας ξενοδοχεία και εκείνα που συνεργάζονται με Tour Operators είναι αντίθετη σε γενικευμένες εκπτώσεις, απόρροια πανικού, που οδηγούν σε συνολική μείωση των ήδη χαμηλών τιμών άρα και σε καταστροφικά αποτελέσματα.
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος οι αεροπορικές εταιρείες charter να μετακινήσουν την επόμενη σεζόν μέρος από τα προγράμματα των πτήσεών τους προς τη χώρα μας σε προορισμούς χαμηλότερου ρίσκου όπως η Τουρκία.
Ηδη, η TUI ανακοίνωσε μείωση του παγκόσμιου προγράμματός της για το καλοκαίρι 2009 κατά 20% και ο Thomas Cook κατά 15%. Ως επακόλουθο, κάθε χώρα θα διεκδικήσει το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από μια συνολικά συρρικνωμένη αγορά και οι χώρες που θα έχουν τις περισσότερες πωλήσεις εγκαίρως θα είναι οι κερδισμένες.
Μέσα σε αυτό το κλίμα αρκετοί Tour Operators άρχισαν με επιθετικό τρόπο να ζητούν γενικευμένες προσφορές, όχι μόνο με τη μορφή early bookings αλλά και με απαιτήσεις γενικευμένης μείωσης των τιμών των ξενοδοχείων της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτό οι συστάσεις της ΠΟΞ έχουν ως εξής:
- Κάθε ξενοδοχείο οφείλει να παρακολουθεί έγκαιρα και τουλάχιστον κάθε μήνα την εξέλιξη των κρατήσεών του. Τα σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα που διαθέτουν όλοι οι Tour Operators δίνουν τη δυνατότητα αυτή και μάλιστα συγκρίνοντας τις κρατήσεις με αυτές την ίδια εποχή πέρυσι. Εάν οι Tour Operators αρνούνται να το κάνουν με διάφορες προφάσεις, αυτό είναι εκ του πονηρού και τότε δεν πρέπει να δίνεται καμία προσφορά.
- Εάν ο ρυθμός κρατήσεων είναι καλύτερος, ίδιος ή ελαφρά μειωμένος σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι δεν χρειάζεται καμιά προσφορά αυτή τη στιγμή.
- Εάν ο ρυθμός των κρατήσεών σας είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι πρέπει να προβείτε σε προσφορές, στοχευμένες όμως και όχι γενικές.
Οι στοχευμένες προσφορές μπορούν να κινηθούν στα παρακάτω πλαίσια:
- Η προσφορά πρέπει να έχει συγκεκριμένη διάρκεια π.χ. από σήμερα μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2009 και να αναφέρεται σε συγκεκριμένο τύπο και αριθμό δωματίων. Περαιτέρω παράτασή της μετά τη λήξη της θα αποφασισθεί από το ξενοδοχείο ανάλογα με τα δεδομένα των κρατήσεων τότε.
- Η προσφορά πρέπει να είναι μετρήσιμη, δηλαδή να δεσμεύεται, ο Τour Operator να στέλνει πληροφόρηση για τον ρυθμό των κρατήσεων που φέρνει, τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
- Η προσφορά αυτή τη στιγμή θα πρέπει να αναφέρεται κυρίως στις οικογένειες που κλείνουν νωρίς και κυρίως στα παιδιά (π.χ. προσφέροντας τα δύο παιδιά δωρεάν) και όχι σε έκπτωση επί του συνόλου της τιμής του δωματίου.
- Η προσφορά πρέπει να συνδυάζεται με πληρωμή στο ξενοδοχείο τουλάχιστον του 50% του τζίρου που αυτή θα φέρει αμέσως μετά τη λήξη της.
Οπως επισημαίνει η ΠΟΞ έχει ζητηθεί από κοινού με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων από το υπουργείο Απασχόλησης να αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της επιδότησης της εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων (και εν σχέσει με τα εποχικής λειτουργίας ξενοδοχεία τουλάχιστον, για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο).