Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

Ας βάλουμε το Αστικό στην πόλη μας


πηγή: ΕΠΤΑ
Με δωρεάν εισιτήριο για τους μαθητές και για όσους παίρνουν το “mini bus” του ΚΤΕΛ από τα τρία περιφερειακά πάρκιγκ για να κατέβουν στο κέντρο, καθώς και με μειωμένο εισιτήριο για όλους τους Κατερινιώτες, ο δήμος Κατερίνης προσπαθεί να βάλει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, στη ζωή μας, προσδοκώντας πολλαπλά οφέλη.
Δήμος Κατερίνης και Αστικό ΚΤΕΛ, κατέληξαν σε συμφωνία όσον αφορά την ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας στην Κατερίνη και τα δημοτικά διαμερίσματα της. Το κόστος της συμφωνίας, ξεπερνά τα 400 χιλιάδες ευρώ, αφού τόσα περίπου θα εισπράξει το αστικό ΚΤΕΛ για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου, το οποίο χρηματοδοτείται από το υπουργείο Μεταφορών και το πρόγραμμα «Συγκοινωνώ».
Χθες το πρωί, ο Σάββας Χιονίδης και ο Άρης Οφίδης, ανέλυσαν το σχέδιο για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφορά της πόλης μας, καθοδόν προς τη Νεοκαισάρεια και εν… κινήσει.

Η εφαρμογή του νέου σχεδίου, ξεκινάει την 1η Μαρτίου και θα ισχύει μέχρι την τελευταία μέρα του Φλεβάρη του 2010.
Όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Κατερίνης, από την 1η του Μάρτη, διαμορφώνεται ενιαία τιμή για όλες τις διαδρομές του Αστικού ΚΤΕΛ στην Κατερίνη και στα δημοτικά διαμερίσματά της. Έτσι κάποιος που σήμερα δεν ανήκει σε μια ειδική κατηγορία, όπως μαθητές ή μέλη των ΚΑΠΗ, αντί για 0,90 ή 1,30 θα πληρώνει εισιτήριο 50 λεπτά.

Πιο ωφελημένοι, από το σχέδιο, βγαίνουν οι μαθητές του δήμου Κατερίνης. Μέχρι σήμερα, οι δωρεάν μετακινήσεις τους με το ΚΤΕΛ, ίσχυαν μόνο τις ημέρες που είχαν σχολείο και για λίγες ώρες, από τις 7 το πρωί μέχρι τις 9 και από τη 1 το μεσημέρι, μέχρι τις 3. Από την 1η Μαρτίου και για έναν χρόνο, οι μαθητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Αστικό ΚΤΕΛ για την μετακίνησή τους στα όρια του Δήμου Κατερίνης, χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο, για 24 ώρες το 24ωρο και για όλες τις μέρες του χρόνου, ανεξαρτήτως αν λειτουργούν ή όχι τα σχολεία. Τις επόμενες μέρες, ο δήμος Κατερίνης θα ενημερώσει σχετικά τη Β/θμια Εκπαίδευση και τα συνδικαλιστικά όργανα καθηγητών και δασκάλων, ώστε οι μαθητές να προμηθευτούν την ειδική μαγνητική κάρτα για την δωρεάν μετακίνησή τους, το συντομότερο.

Ο κ. Χιονίδης, στάθηκε ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη δωρεάν παροχή προς τους μαθητές, υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι «να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αφού αυτά αποτελούν το μέλλον της πόλης.» Εκτίμησε δε ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα ενισχύσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αφού το όφελος για μια οικογένεια με ένα παιδί, το οποίο καθημερινά χρησιμοποιεί το αστικό ΚΤΕΛ, μπορεί να ξεπερνά ακόμη και τα 60 ευρώ το μήνα.

Το τρίτο μέτρο, με το οποίο ο δήμος προσδοκά να αποσυμφορήσει σημαντικά το κέντρο της Κατερίνης από οχήματα, έχει να κάνει με τη δωρεάν μετακίνηση των πολιτών από τα τρία υπαίθρια περιφερειακά παρκινγκ. Σε τρία σημεία της πόλης, στον Αγ. Ευθύμιο, στο γήπεδο του Πιερικού και σε κάποια περιοχή του βορείου τμήματος της πόλης, η οποία δεν έχει ακόμη καθοριστεί, δημιουργούνται περιφερειακά παρκινγκ, όπου η στάθμευση των οχημάτων θα είναι δωρεάν, όχι μόνο για τους δημότες της Κατερίνης, αλλά και για όσους έρχονται από άλλες περιοχές. Τα τρία παρκινγκ, θα «συνδέονται» με μίνι μπας με το κέντρο της Κατερίνης και η μεταφορά των πολιτών θα είναι δωρεάν.
Το τρίτο κομμάτι του σχεδίου, περιλαμβάνει δωρεάν πάσο, για τα μέλη του ΚΑΠΗ, αλλά μόνο για εκείνα που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

«Πρόκειται για γενναίες αποφάσεις και από την πλευρά του δήμου, αλλά και από την πλευρά της διοίκησης του ΚΤΕΛ. Μένει, να ενισχύσουμε αυτήν την προσπάθεια, ώστε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας στην πόλη χρησιμοποιώντας αντί για το αυτοκίνητό μας, τα μέσα μαζικής μεταφοράς», ανέφερε ο δήμαρχος, Κατερίνης, Σάββας Χιονίδης.

«Η συγκυρία είναι κατάλληλη, για να πετύχει το εγχείρημα. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε. Συγκοινωνία τακτική θα υπάρχει, και θα περιμένουμε πλέον από τον κόσμο να εκμεταλλευτεί αυτό το εγχείρημα, προς όφελός του», δήλωσε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ, Άρης Οφίδης, ο οποίος αναγνώρισε πως σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση του εγχειρήματος, ήταν η γενναία χρηματοδότησή του, από το Υπουργείο Μεταφορών, ύστερα από συμφωνία της Ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ με την ΚΕΔΚΕ.