(Φωτογραφία αρχείου) |
Ευελπιστούν ότι, εάν εφαρμοστεί με επιτυχία, το σύστημα αυτό θα αποτελέσει την αφετηρία μιας νέας εποχής για την Τουλούζη –και όχι μόνο- μιας εποχής με λιγότερα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την "Le Monde", το πρόγραμμα δουλεύει ως εξής: φθάνοντας στον προορισμό του, ο οδηγός συνδέεται μέσω του «έξυπνου» τηλεφώνου του. Σε ένα χάρτη της περιοχής πληροφορείται εάν υπάρχει η δυνατότητα δωρέαν στάθμευσης ή εάν επιτρέπεται μόνο στους μόνιμους κατοίκους και φυσικά εάν υπάρχουν κενές θέσεις ή όχι. Του υποδεικνύεται παράλληλα ποιο μέσο μεταφοράς θα έπρεπε να πάρει για να φθάσει στον ίδιο προορισμό χωρίς το αυτοκίνητό του. Σύμφωνα με τον Πατρίκ Ζιβανοβίτς, επικεφαλής του ιδρύματος που αναπτύσσει το σύστημα, «θα μπορούσαμε να ενημερώνουμε τον οδηγό για την πιθανότητα εντοπισμού κενής θέσης στον προορισμό του, αλλά και για το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα είχε εάν χρησιμοποιούσε τα μέσα μαζικής μεταφοράς».
Η μητροπολιτική περιοχή της Τουλούζης είναι η έκτη μεγαλύτερη στη Γαλλία. Όπως στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, το πρόβλημα της στάθμευσης είναι ιδιαίτερα έντονο στις γαλλικές μεγαλουπόλεις. Έχει υπολογιστεί ότι το 10% των οδηγών θα χρειαστεί να δαπανήσουν πολλή ώρα για να βρουν μια κενή θέση. Στο Σαν Φρανσίσκο των Ηνωμένων Πολιτειών, το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 30%, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή μεταφορών. Σημαντική είναι και η περιβαλλοντική παράμετρος του προβλήματος, αφού έτσι αυξάνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και βέβαια η ηχορρύπανση.
Οι αρχές της Τουλούζης ευελπιστούν ότι, πέρα από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη, το υπό ανάπτυξη σύστημα θα βοηθήσει στο μέλλον να μοιραστούν αποτελεσματικά οι διαθέσιμες θέσεις: σε κατοίκους, εργαζομένους, Α.Μ.Ε.Α., σε όσους επισκέπτονται την εκάστοτε περιοχή για να ψωνίσουν ή ακόμη και σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μια παρόμοια τεχνολογία αναπτύσσεται στο Παρίσι, ενώ στο Σαν Φρανσίσκο τέθηκε φέτος σε εφαρμογή αντίστοιχο σύστημα, το οποίο ήδη αποφέρει καρπούς.
naftemporiki