Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Η τέχνη κοσμεί τη φύση, η τεχνολογία ερμηνεύει τη φύση

Σε μια αξιόλογη έκδοση με τίτλο «Η τέχνη κοσμεί τη φύση, η τεχνολογία ερμηνεύει τη φύση» προχώρησε το 5ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης, πόνημα των μαθητών και των καθηγητριών του σχολείου.



Πρόκειται για τις εργασίες και τα συμπεράσματα μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα το πείραμα του αιώνα Cern. Υπεύθυνος της έκδοσης και της ομάδας εργασίας των καθηγητών ο Σαραιλίδης Κωνσταντίνος, φυσικός και άριστος γνώστης της φυσικής επιστήμης. Μια δεύτερη ομάδα που καθηγητριών0φιλολόγων και συγγραφέων επιμελήθηκαν τις εργασίες για το Μουσείο Λούβρου της Γαλλίας.



Το πρόγραμμα που υλοποίησαν οι μαθητές του 5ου Λυκείου Κατερίνης της Β’ τάξης του σχολικού έτους 2008-2009 με τίτλο «Η τέχνη κοσμεί τη φύση, η τεχνολογία ερμηνεύει τη φύση» είχε ως βασικό στοιχείο τη μελέτη:



1.Του μεγάλου πειράματος που βρίσκεται σε εξέλιξη στο ερευνητικό κέντρο Cern στη Γενεύη της Ελβετίας



2.Των Ελληνικών αρχαιοτήτων που εκτίθενται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.



Δυο θέματα με διαφορετικό περιεχόμενο που όμως έδιναν τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να διαλέξουν αυτό που ταίριαζε περισσότερο στις αναζητήσεις τους. Και τα δυο θέματα περιελάμβαναν ερωτήσεις για τη διερεύνηση του περιβάλλοντος, ανθρωπογενούς ή όχι.



Συγκροτήθηκε έτσι η ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Δημιουργήθηκαν επιμέρους ομάδες εργασίας και η κάθε μια ανέλαβε ένα θέμα με αντίστοιχες ερωτήσεις, ενώ ορίστηκε συντονιστής κάθε ομάδα. Ακόμη οργανώθηκαν παρουσιάσεις, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε διαλέξεις, ομιλίες κ.λ.π.



Οι γνώσεις και οι εμπειρίες τους καταγράφονται στην καλαίσθητη έκδοση.