Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Λυπούμαι, κε Παπαχελά, για τη αγνόηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας από την «Καθημερινή»!

του Ραφαήλ Μεν.Μαϊόπουλου

1. Από ένα ηλεκτρονικόμήνυμα φίλου, πουέλαβα στις14 Φεβρουαρίου, πληροφορήθηκαότι στηνηλεκτρονικήέκδοση της "Καθημερινής"είχαν δημοσιευτείσχόλια δικά μουγια έναάρθρο τουκ. Χρήστου Γιανναράμε τίτλο"Mην εξουθενώνουμετο ήθοςαυτοσεβασμού" ("Κ", 12.2.12).

Άνοιξα τη σελίδατης ηλεκτρονικής“Κ” (μέχρι τότε, δενείχα διαβάσειτο άρθροαυτό ούτετα σχόλιαπου το συνόδευαν) και διαπίστωσαότι:

- Στο πεδίοΠείτεμας τηγνώμη σας.Σχόλιαγια το ως άνω άρθρο, είχανδημοσιευτείμε τηνένδειξη "Σχολίασεο/η ΡΑΦΑΗΛ ΜΑΙΟΠΟΥΛΟΣ"τρίασχόλια”,το πρώτοστις 22:08:44 της13ης Φεβρουαρίου,το δεύτερο στις 09:24:50 της14ης Φεβρουαρίουκαι τοτρίτο στις 09:40:46 τηςίδιας μέρας.

- τασχόλιααυτάήταν παρμένααπό έναάρθρο μου με τίτλο“Η Εκκλησίαναορθοτομήσειτον λόγοντης αληθείας”!”,που είχεδημοσιευτείστην ιστοσελίδαΑΝΤΙΛΟΓΟΙ(www.antilogoi.gr) στις 5.2.2012 καιαναδημοσιευτείστο Διαδίκτυο.

2. Επειδή εγώ κανένασχόλιο δεν είχαστείλει στηνΚαθημερινή”,επειδή το άρθρο μουείχε τεμαχιστείάτσαλα, προκειμένουτμήμα τουνα γραφείωςσχόλια”, και επειδήδεν ήθελανα παρουσιάζονταιως σχόλιαστο άρθροτου κ. Χρ.Γιανναρά (της 12ης Φεβρουαρίου)όσα στο δικό μουάρθρο (της5ης Φεβρουαρίου)είχα γράψειγια τηνεπιστολή του Αρχιεπισκόπου,ενημέρωσατον κ. Αλ.Παπαχελά για το περίεργο αυτό γεγονός,με τηνπαράκληση: να γραφεί(στη θέση"Σχόλια") ότι τα"σχόλια" που έχουνκαταχωριστείως δικάμου δενεστάλησαναπό μένα,αλλά ελήφθησαναπό το ως άνω άρθρο μου με πρωτοβουλίατου αρμόδιουσυντάκτη της “Κ” (ίσωςνα έκαναλάθος, αλλάαυτό θεώρησατότε ωςτο πιο πιθανό) ή, αλλιώς, ναδημοσιευτείστην εφημερίδαολόκληροτο άρθροαυτό.

Ηενημέρωσητου κ. Παπαχελά έγινε μεηλεκτρονικόμήνυμα που του έστειλα στις14 Φεβρουαρίουστις 16:29:26.

3. Στις 18 τρέχοντοςμηνός, 21:30 περίπου,επειδή η “Καθημερινήείχε μέχριτότε αγνοήσειτο ζήτημαπου είχαθέσει στονδιευθυντήτης:

- έγραψα ωςσχόλιο(στο πεδίοΥποβολή νέουσχολίου”) ότι τα τρία, ως ανωτέρω,συγκεκριμένασχόλια με τη σημείωση της “Κ” "Σχολίασεο/η ΡΑΦΑΗΛ ΜΑΙΟΠΟΥΛΟΣ" δεν είχανσταλεί από μένακαι ότιτασχόλιααυτά είναι αποσπάσματαάρθρου μου μετίτλο… “Η Εκκλησία ναορθοτομήσει τον λόγον της αληθείας’!”…),

- πάτησα το κουμπί «Αποστολή»και

- είδα να εμφανίζεται το μήνυμα «Το σχόλιό σας θα δημοσιευτεί αφού εγκριθεί».

4. Περιέργως(;), το «σχόλιό» μου αυτό (ενημερωτική σημείωση και όχι σχόλιο,στην ουσία) δεν «εγκρίθηκε»και έτσι δεν δημοσιεύτηκε στην«Καθημερινή».

Τα «σχόλια»όμως για το άρθρο του κ. Χρ.Γιανναρά που εγώ δεν έστειλα δεν έχουν αποσυρθεί, αλλά βρίσκονται ακόμα αναρτημένα με τη σημείωση «Σχολίασε ο Ραφαήλ Μαϊόπουλος»!

Η«Καθημερινή» δηλαδή συνεχίζει να με εμφανίζει ως«σχολιάζοντα»άρθρο συνεργάτη της,παρότι δυο φορές την έχω ενημερώσει ότι τα «σχόλια» που δημοσιεύει ως αποσταλέντα από μένα δεν τα έχω στείλει εγώ!

5. Λυπούμαι,κε Παπαχελά, για την αγνόηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και για τον τρόπο με τον οποίο η εφημερίδα σας συμπεριφέρθηκε σε έναν αναγνώστη της!