Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Επιστολή Αναστάσιου Π. Τερζή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ



ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗ ΤΕΡΖΗ, Συνταξιούχου
 κάτοικου ΑΙΓΙΝΙΟΥ, Αλεξ. Παπάγου 55 Τηλ. – Fax: 2353021111
Προς
Τον κ. ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ
Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
                                             Στην ΑΘΗΝΑ
Κύριε Υπουργέ
Στο Δήμο Πύδνας – Κολινδρού, με έδρα το Αιγίνιο, υπάρχει πλήθος σημαντικών προβλημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου του οποίου προΐσταστε.  Επομένως, λογικά, αναμένουν οι πολίτες (τόσο του συγκεκριμένου Δήμου, όπως και εκείνων της ευρύτερης περιοχής) την –κατά το δυνατόν – σύντομη επίλυσή τους...

Συγκεκριμένα:

1)    Παραμένουμε σε πραγματική απομόνωση με τη Θεσσαλονίκη μετά την καθαίρεση της γέφυρας του οδικού κόμβου Αιγινίου με την ΠΑΘΕ, η οποία  -όπως είναι γνωστό- συνετελέσθη τον προηγούμενο μήνα Σεπτέμβρη 2013.
Έκτοτε, πρέπει να διανύουμε (μετ’ επιστροφής) για τη μετάβασή μας στη Θεσσαλονίκη, επιπλέον 26 χιλιόμετρα (με επιλογή του κόμβου Ν. Αγαθούπολης), πληρώνοντας ταυτόχρονα και τέλη διοδίων Αιγινίου!  4,40 ευρώ (2x2,20).
Εάν, η επιλογή, γίνει δια της Εγνατίας οδού, μέσω οδικού κόμβου Νισελίου, τότε τα χιλιόμετρα αυξάνονται, μετ’ επιστροφής σε 40 χωρίς την καταβολή διοδίων 4,40 ευρώ.  Εύλογα, επομένως, διερωτώμεθα γιατί η μεγάλη αυτή ταλαιπωρία και το πρόσθετο οικονομικό κόστος, εφόσον  ήταν εφικτή η έξοδος από την ΠΑΘΕ προς Αιγίνιο, καθώς και η είσοδος στην ΠΑΘΕ για Θεσσαλονίκη.  Γιατί δεν δημιουργήθηκαν οι προσβάσεις αυτές από την παραχωρησιούχο; Μήπως για δικούς της βέβαια λόγους, ανεξήγητους όμως και παράλογους για τους κατοίκους μας, ή μήπως αποτελούν εκδικητική συμπεριφορά, λόγω των κινητοποιήσεων για την κατάργηση του σταθμού διοδίων Αιγινίου;
Πέραν όμως όλων αυτών, μήνες τώρα, δεν εκτελούνται εργασίες, για την κατασκευή της νέας γέφυρας στον οδικό κόμβο Αιγινίου, χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση.
2)    Μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα, επικαθήμενες νταλίκες και πολλά άλλα βαρέα και λοιπά τροχοφόρα, επιλέγουν τον παλιό Εθνικό Δρόμο Θεσσαλονίκης – Αθηνών, κατερχόμενα προς νότο.  Αυτό βέβαια σημαίνει ένα τεράστιο φόρτο κυκλοφορίας τροχοφόρων που διέρχονται δια του οικισμού Αιγινίου, σε μήκος 3.000 μέτρων, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται τόσο το περιβάλλον, με έντονους θορύβους, αέρια ρύπανση κ.λπ., όσο βέβαια και με υπαρκτούς κινδύνους για τη δημιουργία πρόκλησης τροχαίων οχημάτων.
Ωστόσο η κατάσταση επιβαρύνεται περαιτέρω, με έντονες δονήσεις που προκαλούνται, από το κατεστραμμένο (γεμάτο λακκούβες) οδόστρωμα, που –εκτός από τον τρόμο που προκαλεί στους περίοικους (ιδίως κατά τη νύχτα), έχει προκαλέσει και την κατάρρευση οικοδομής, πλέον της καταπόνησης και όλων των παρακείμενων οικοδομών στο μήκος των 3.000μ.μ. της Π.Ε.Οδού.
3)    Ακόμη είναι γνωστά, από ετών,  και άλλα προβλήματα φωτοσήμανσης και κατασκευής τοπικών οδικών κόμβων προς Κολινδρό και Καταχά, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα η κατασκευή του περιφερειακού οδικού δακτυλίου, που παρακάμπτει τον οικισμό Αιγινίου, αν και υφίσταται σχετική μελέτη, που είχε χρηματοδοτηθεί από το Π.Π.Δ.Ε. και  επιβάλλεται η επικαιροποίησή της καθώς και η κατασκευή της.

Κύριε Υπουργέ
Γνωρίζω πολύ καλά τη δύσκολη συγκυρία.  Πιστεύω όμως ορισμένα προβλήματα  μπορούν να οδηγηθούν σε λύσεις.  Προφανώς, αδαπανή είναι, η καταγραφή και αξιολόγηση τους -από ανάλογη κεντρική ή περιφερειακή υπηρεσία του Υπουργείού σας-  για να διαπιστωθεί η κατεπείγουσα αντιμετώπιση τους, αλλά και η κατάταξή τους στις άμεσες ενδεδειγμένες προτεραιότητες.
4)    Επιθυμώ να θέσω υπόψη σας και δύο ακόμη θέματα που αφορούν ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
α) Το εξαίρετο κτίριο του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Αιγινίου με τις λοιπές εγκαταστάσεις του (τούνελ κ.λπ.) καταρρέουν στην κυριολεξία.  Βρίσκονται σε απόλυτη εγκατάλειψη.  Μια αυτοψία είναι αρκετή για επιβεβαίωση, ενώ από ετών ο Σιδηροδρομικός Σταθμός διέκοψε τη λειτουργία του!
β) Η «Τιμολογιακή» πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζεται αυθαίρετη, χωρίς καμία λογική, προβληματική και κυρίως ΑΔΙΚΗ.  Διότι, το εφαρμοζόμενο και ισχύον τιμολόγιο δίνει δικαίωμα ανάλογων χαρακτηρισμών.  Συγκεκριμένα για απλή μετάβαση:
Α/Α
Δρομολόγιο
Τιμή Εισιτηρίων
Κανονικό
Τρίτης Ηλικίας
1.
Αιγίνιο – Θεσσαλονίκη
6 €
4,50 €
2.
Αιγίνιο – Σίνδος
4,40 €
3,30 €
3.
Αιγίνιο – Άδενδρο
3 €
2,30 €
4.
Αιγίνιο – Πλατύ
3 €
2,30 €
5.
Θεσσαλονίκη – Σίνδος
1,60 €
0,80 €
6.
Θεσσαλονίκη – Άδενδρο
3 €
1,50 €
7.
Θεσσαλονίκη – Πλατύ
3 €
1,50 €
8.
Θεσσαλονίκη – Αιγίνιο
6 €
4,50 €


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
(1)      Οι τιμές των εισιτηρίων ελήφθησαν από τον ελεγκτή του προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.
(2)      Η χρονική διάρκεια του δρομολογίου ΑΙΓΙΝΙΟ – ΘΕΣ/ΝΙΚΗ είναι συνολικά 32΄΄ της ώρας
(3)      Οι τμηματικές χρονικές διάρκειες, μεταξύ των ανωτέρων σταθμών είναι:
·       ΑΙΓΙΝΙΟ – ΠΛΑΤΥ                 6 λεπτά περίπου
·       ΠΛΑΤΥ – ΑΔΕΝΔΡΟ             8 λεπτά περίπου
·       ΑΝΔΕΔΡΟ – ΣΙΝΔΟΣ           11 λεπτά περίπου
·       ΣΙΝΔΟΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ   7 λεπτά περίπου

ΣΧΟΛΙΑ:
(1)     ΠΛΑΤΥ – ΘΕΣ/ΝΙΚΗ, χρονική διάρκεια διαδρομής 26΄ ολόκληρο εισιτήριο 3 €,  τρίτης ηλικίας 1,50 €
(2)     ΑΙΓΙΝΙΟ – ΠΛΑΤΥ, χρονική διάρκεια  διαδρομής 6΄  ολόκληρο εισιτήριο 3 €, τρίτης ηλικίας 1,50 €
(3)     ΣΙΝΔΟΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ χρονική διάρκεια διαδρομής 7΄ ολόκληρο εισιτήριο 1,60 €, τρίτης ηλικίας 0,80 €.
(4)     ΑΔΕΝΔΡΟ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ χρονική διάρκεια διαδρομή 8΄ ολόκληρο εισιτήριο 3 ευρώ, τρίτης ηλικίας 1,50 €.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Εμφανέστατη η αναντιστοιχία χρονικής διάρκειας των διαδρομών με τις τιμές των εισιτηρίων.  Οι τιμές των εισιτηρίων του προαστιακού από Αιγίνιο στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, ή επεβλήθησαν πρόχειρα και αβασάνιστα ή αδικαιολόγητα απαράδεκτα κι άδικα!
Η «εικόνα» αυτή δείχνει πως, χαριστικά κάποιοι, πρέπει να ευνοούνται και κάποιοι άλλοι συνειδητά να αδικούνται:
Επομένως αυτονόητο είναι το λογικό, νόμιμο και δίκαιο αίτημα της διόρθωσης «ημαρτημένων» και εφαρμογής ενός δικαίου τιμολογίου, προσαρμοσμένο τόσο στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που όλοι βιώνουμε, καθώς και εφαρμογής της σχετικής Συνταγματικής Επιταγής περί ίσης μεταχείρισης των πολιτών.
Αυτονόητο επίσης θεωρείται ότι απαιτείται συνολικά η επανεξέταση της εφαρμοζόμενης τιμολογιακής πολιτικής του προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.

Κύριε Υπουργέ
1. Η περίπτωση του οδικού κόμβου Αιγινίου με την ΠΑΘΕ, έχει μεγάλη προϊστορία.  Ήταν προφανώς, λάθος που δεν κατασκευάστηκε εξ αρχής, με το σχεδιασμό και την κατασκευή της ΠΑΘΕ.  Με σημαντική καθυστέρηση –μετά ταύτα – εγκρίθηκε η κατασκευή του, επί της γέφυρας (ανισόπεδος διάβαση) που συνέδεε την αγροτική περιοχή κατάντι της ΠΑΘΕ.  Σήμερα με την καθαίρεση της γέφυρας αυτής έχουν αποκλεισθεί οι αγρότες από τις καλλιέργειές τους.  Κυρίως δε μεγάλα αγροτικά μηχανήματα έχουν αποκλειστεί.
2. Συντάχθηκε κατόπιν νέα μελέτη κατασκευής νέου οδικού κόμβου νοτιότερα (του τότε υπάρχοντος), είχαν καταλήξει μάλιστα και οι σχετικές διαδικασίες καταβολής των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες των οποίων εκτάσεις των είχαν κριθεί απαλλοτριωτέες.  Σε κάποια εποχή μάλιστα, ο τότε Υφυπουργός κ. Γιάννης Τσακλίδης, επισκεφθείς την Πιερία και τον τότε Δήμο Αιγινίου, δήλωσε δημοσίως ότι, η κατασκευή του νέου οδικού κόμβου βρίσκεται σε άμεση προτεραιότητα.  Πιθανόν οι επακολουθήσασες διαδικασίες παραχωρήσεων να ματαίωσαν οριστικά την κατασκευή του νέου οδικού κόμβου Αιγινίου.
3. Ανεξαρτήτως όμως όλων αυτών, η επαναλειτουργία του οδικού κόμβου Αιγινίου με την ΠΑΘΕ είναι προφανώς επιβεβλημένη και η συνεχιζόμενη διακοπή των εργασιών κατασκευής του κρίνεται και αδικαιολόγητη και προσθέτει νέα σοβαρά προβλήματα.  

Κύριε Υπουργέ
Είμεθα βέβαιοι, πως θα ανταποκριθείτε στα δίκαια αιτήματα, που ετέθησαν υπόψη σας και θα προωθήσετε τις ανάλογες και ενδεδειγμένες λύσεις.
Καλή δύναμη στο δύσκολο έργο σας.
                                                                             
 Με τιμή

Αναστάσιος Π. Τερζής