όχι μόνο δεν είναι "μπαμπούλας", αλλά βοηθούν και στην ανάπτυξη της συλλογιστικής ικανότητας και της κριτικής σκέψης, ειδικά όταν η μαθηματική εκπαίδευση αρχίζει από την ηλικία των 4 ετών, με παιχνίδια και ασκήσεις ικανότητας και συνεχίζεται στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Η μαθηματική εκπαίδευση δεν ενδιαφέρεται πια να αναπτύξει ξερές γνώσεις, αλλά να αναπτύξει ένα τρόπο σκέψης και ικανότητες", επισήμανε η καθηγήτρια του ΑΠΘ, Μαριάννα Τζεκάκη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή το 33ο Συνέδριο της Διεθνούς Ομάδας για την Ψυχολογία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, οι εργασίες του οποίου αρχίζουν, στις 19 Ιουλίου, στη Θεσσαλονίκη.
Τα αποτελέσματα ερευνών, που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο, επιβεβαιώνουν τη σημαντική ανάπτυξη που μπορούν να έχουν τα μικρά παιδιά, σε διάφορους τομείς, με τις κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις. Έτσι, το 60% - 70% των παιδιών καταφέρνει να λύσει συνδυαστικά προβλήματα με τη χρήση κατάλληλων παιχνιδιών και υπολογιστών και το 50% να εκφράσει σημαντικές μαθηματικές ιδέες και να δίνει εξηγήσεις.
Τα παιδιά αναπτύσσουν από νωρίς σημαντικές ιδέες χωρικής αναπαράστασης με τα κατάλληλα παιχνίδια και πετυχαίνουν να λύνουν χωρικά προβλήματα, με παιχνίδια ρομποτικής. Γενικότερα, βελτιώνουν τις ικανότητες τους και τις στρατηγικές σε σημαντικές μαθηματικές ιδέες ή διαδικασίες.