Όλο και περισσότεροι εργοδότες «τσεκάρουν» και τις σελίδες υποψηφίων σε site κοινωνικής δικτύωσης πριν από μία επαγγελματική συνέντευξη, σύμφωνα με έρευνα αμερικανικής ηλεκτρονικής σελίδας για αγγελίες εργασίες -με την πλάστιγγα να γείρει, κάποιες φορές, ήδη εναντίον του υποψηφίου.
Πηγαίνοντας κανείς σε μία συνέντευξη για μία επαγγελματική θέση, φροντίζει πρώτα να έχει ένα περιποιημένο βιογραφικό να παρουσιάσει, έτοιμες εξηγήσεις για πλείστα όσα «σκοτεινά κενά» μπορεί να υπάρχουν στη μέχρι τότε πορεία του, και αμφίεση ανάλογη του επαγγελματικού αντικειμένου.
Σε όλα αυτά πρέπει σήμερα να προστεθεί και άλλο ένα: Συγύρισμα των προφίλ σε site κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter, LinkedIn και MySpace, ώστε να μαζευτούν από νωρίς τα ασυμμάζευτα.
Σε έρευνα που έγινε στο Σικάγο σε 2.600 υπεύθυνους προσωπικού, το 45% βρέθηκε να ελέγχει τους λογαριασμούς των υποψηφίων σε site κοινωνικής δικτύωσης. Το 35%, μάλιστα, αποφάσισε ήδη κρίνοντας από τη «διαδικτυακή» του παρουσία να μην προσφέρει τη θέση στον/ην υποψήφιο/α.
Πρώτη «ντουλάπα» που θα ελέγξει ένας πιθανός εργοδότης είναι το Facebook, ακολουθούμενο από το LinkedIn και το MySpace.
Και επειδή, όπως λέγεται, δεν έχει κανείς δεύτερη ευκαιρία για μία πρώτη εντύπωση, ο πρώτος λόγος για τον οποίο εργοδότες θα απορρίψουν υποψηφίους είναι οι «προκλητικές» φωτογραφίες (έννοια αρκούντως υποκειμενική).
Αρνητικά σχόλια για προηγούμενους συναδέλφους ή εργοδότες, χρήση αλκοόλ ή ναρκωτικών, φτωχές ικανότητες στην επικοινωνία αποτελούν επίσης λόγους για την απόρριψη μίας υποψηφιότητας, σύμφωνα με την έρευνα.