Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Μίλιμπάντ: «Δεν είμαι ο κόκκινος Εντ»




Ο νέος ηγέτης του Εργατικού Κόμματος στη Βρετανία Εντ Μίλιμπαντ επανέλαβε πως «η εποχή των Νέων Εργατικών ανήκει στο παρελθόν» και υπεραμύνθηκε της κατηγορίας ότι με την εκλογή του «επιχειρείται μία επιστροφή στην αριστερά» στην κεφαλή του κόμματος.

Στην πρώτη του συνέντευξη ως ηγέτης των Εργατικών στο BBC1, ο 40χρονος Μίλιμπαντ -που επικράτησε στις χθεσινές εσωκομματικές εκλογές του αδελφού του Ντέιβιντ, παλαιού στενού συνεργάτη του πρώην πρωθυπουργού Τόνι Μπλερ-τόνισε πως η νίκη του ήταν ο θρίαμβος «μίας νέας γενιάς».

«Η εποχή των Νέων Εργατικών (New Labour, που εγκαινίασε ο Μπλερ) ανήκει στο παρελθόν, τόνισε, διαβεβαιώνοντας συνάμα πως «η πόρτα του είναι ανοικτή» στα μέλη του κόμματος, ιδίως στους προσκείμενους στον πρώην πρωθυπουργό, οι οποίοι δεν τον υποστήριξαν.

Επίσης αρνήθηκε κατηγορηματικά πως η εκλογή του συνεπάγεται «μία στροφή του κόμματος προς τα αριστερά». Ερωτηθείς σχετικά με τη μαζική υποστήριξη που του προσέφεραν τα μεγάλα βρετανικά εργατικά συνδικάτα, ο Εντ Μίλιμπαντ κράτησε αποστάσεις δηλώνοντας : «δεν είμαι άνθρωπος κανενός. Εγώ είμαι αυτός που είμαι».

«Ειλικρινώς, οι εικόνες που μου προσκολλούν, όπως «ο Κόκκινος Εντ» είναι εξίσου κουραστικές, όσο και ανόητες», ξεσπάθωσε ο Μίλιμπαντ κατά των συντηρητικών μέσων ενημέρωσης που τον αποκαλούν έτσι.

Ερωτηθείς για τη θέση που φυλάσσει για τον αδελφό του Ντέιβιντ στη «σκιώδη κυβέρνησή του», ο Εντ Μίλιμπαντ τόνισε πως «ακόμη είναι πρόωρο» να πει οτιδήποτε. «Ο Ντέιβιντ μπορεί να προσφέρει πολλά στη βρετανική πολιτική», επιφυλάχθηκε να απαντήσει.

«Είχαμε χθες μία σύντομη συνομιλία», μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, δήλωσε, χαιρετίζοντας την «αξιομνημόνευτη γενναιοδωρία», που επέδειξε ο αδελφός του, ο οποίος σηκώθηκε αυθόρμητα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και τον φίλησε θερμά.