Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Συνάντηση του βουλευτή Πιερίας Κώστα Κουκοδήμου με τα Σωματεία Εθνικών Μεταφορών, Διεθνών Μεταφορών και Φορτοταξί Ν.Πιερίας




Με τα Δ.Σ. των Σωματείων Εθνικών Μεταφορών, Διεθνών Μεταφορών και Φορτοταξί Ν.Πιερίας συναντήθηκε το πρωί της Δευτέρας ο βουλευτής Πιερίας Κ.Κουκοδήμος. Αντιπροσωπεία των σωματείων επισκέφθηκε το πολιτικό γραφείο του βουλευτή, προκειμένου να του επιδώσει υπόμνημα και ψήφισμα διαμαρτυρίας για τα προβλήματα του κλάδου, που οδήγησαν τους μεταφορείς σε διαρκείς κινητοποιήσεις.



Στο επίκεντρο των θεμάτων που απασχολούν τους Μεταφορείς είναι το σχέδιο νόμου που διέπει τις εμπορευματικές μεταφορές.

Ειδικότερα, όπως τονίζουν σε υπόμνημα έστειλαν στους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που επέδωσαν στον κ. Κουκοδήμου, θέτουν 8 βασικά αιτήματα.



1.Καμία συζήτηση ή διάλογο πριν την άρση επιστράτευσης και επίταξης

2.Ικανός χρόνος διαβουλεύσεων πριν την εισαγωγή του νομοσχεδίου για τις εμπορευματικές μεταφορές για ψήφιση.

3.Επιμήκυνση μεταβατικής περιόδου απελευθέρωσης αδειών σε πέντε χρόνια και μετέπειτα σταθερή αξία της άδειας στα 35.000 ευρώ.

4.Συμμετοχή εκπροσώπων των μεταφορέων στις εκτιμητικές κ.λ.π. επιτροπές

5.Φορολογικές ελαφρύνσεις ανάλογες με τις ιδιομορφίες των οδηγών-μεταφορών. Έκπτωση ειδικών δαπανών-απαλλαγή από φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίων.

6.Ρυθμίσεις για αποζημίωση και συνταξιοδότηση όσων αυτοκινητιστών δεν μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες.

7.Κατοχύρωση ελάχιστου ορίου κομίστρου, ανάλογα με το φορτίο και τη χιλιομετρική απόσταση.

8.Διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών και από προσωπικές εταιρίες και μονοπρόσωπες ΕΠΕ.



Επίσης θέτουν μια σειρά θεμάτων που αφορούν την απαγόρευση χρήσης ελληνικού πιστοποιητικού σε άλλες χώρες Ε.Ε. εάν ο χρήστης δεν έχει την ιδιότητα του κατόχου και οδηγού εκεί επί τριετία τουλάχιστον και δεν τηρεί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις. Ζητούν την άμεση υπαγωγή στον αναπτυξιακό νόμο, τη διαμόρφωση όρων περιορισμού ασυδοσίας και ασφαλιστικών εταιριών, τη διασφάλιση απαγόρευσης δημοσίων μεταφορών από ΦΙΧ, σταθερό συντελεστή φόρου 18% μέχρι του καθαρού ποσού των 50.000 ευρώ, αποφορολόγηση ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων μέχρι ποσού 35%, όπως αγρότες, ψαράδες, ακτοοπλόοι, εργοστάσια, γκάζι, μαζούτ, πλήρη επιδότηση από ΟΑΕΔ των νέων οδηγών τουλάχιστον για ένα έτος για απόκτηση εμπειρίας, ασφάλειας, επιδότηση ναύλου καραβιών μέχρι 35% για να είναι τα μεταφερόμενα εμπορεύματα μας ανταγωνιστικά από τους άλλους Ευρωπαίους, την ένταξή τους ως μέτοχοι, στο νέο καθεστώς του νομοσχεδίου στον ασφαλιστικό φορέα του ΟΑΕΕ και μόνο.



Ο κ. Κουκοδήμος

Ο κ.Κουκοδήμος χαρακτήρισε απολύτως δίκαια τα αιτήματα των μεταφορέων, τονίζοντας πως υπάρχουν σοβαρά θέματα επί των άρθρων του νομοσχεδίου που θα πρέπει να συζητηθούν επαρκώς με τα αρμόδια υπουργεία, πριν προχωρήσει η ψήφισή του.

Τόνισε πως πρέπει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο «έκτρωμα» που βάζει ουσιαστικά «ταφόπλακα» στον κλάδο των μεταφορών και να ακούσει επιτέλους το υπουργείο την άποψη των ανθρώπων που νύχτα –μέτρα βρίσκονται αντιμέτωποι με προβλήματα στους δρόμους. «Να προχωρήσει επιτέλους σε ένα ειλικρινή διάλογο που στόχο θα έχει αφενός την προστασία του χώρου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και αφετέρου μια στοιχειώδη μέριμνα για εκείνους που συνεισέφεραν στην λειτουργία της αγοράς μέχρι σήμερα. Αυτή είναι η πρόταση της Ν.Δ. που από την πρώτη ημέρα των κινητοποιήσεων έκανε στην κυβέρνηση, χωρίς ποτέ να εισακουστεί, είπε ο κ. Κουκοδήμος.

Ο ίδιος ήρθε σε επικοινωνία με τον αρμόδιο Τομεάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ν.Δ. κ. Καλαφάτη, με τον οποίο συμφώνησαν να υπάρξει συνάντηση των μεταφορέων και συζήτηση των προβλημάτων.