Όχι, δεν θα χρειαστεί να βγείτε στα φανάρια –ούτε στην Συγγρού. Για να εξοικονομήσετε επιπλέον χρήματα που θα ενισχύσουν τα -καθόλου ικανοποιητικά- μηνιαία σας έσοδα και πιθανώς προσθέσουν μερικές ακόμα ημέρες στις διακοπές σας το μόνο που χρειάζεστε είναι… εμπορικό δαιμόνιο!
Η «μόδα» έχει αρχίσει εδώ και πολλά χρόνια στην Αμερική, όπου δεν ήταν δύσκολο να καθιερωθεί λόγω «χωροταξικών» ευκολιών. Εξηγώ: Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στο σπίτι πράγματα κάποιας αξίας σε πολύ καλή κατάσταση, τα οποία δεν χρειαζόμαστε πια. Αυτά μπορεί να είναι ρούχα (ειδικά μικρών παιδιών που δύσκολα φθείρονται), έπιπλα, βιβλία, κοσμήματα, μαγειρικά σκεύη, λευκά είδη κλπ. Λιγότεροι από εμάς, αλλά όχι λίγοι, έχουμε ταλέντα στην δημιουργία και την κατασκευή αντικειμένων, γλυκών, έργων τέχνης. Αυτό που δεν έχουμε είναι την άνεση του χώρου για να επιδείξουμε όλη αυτή την πραμάτεια και… να την πουλήσουμε!
Αυτό που πολλοί από εμάς μπορεί να μην έχουμε είναι την άνεση του χώρου για να επιδείξουμε όλη αυτή την πραμάτεια στον κόσμο που θα καλέσουμε –αλλά όλο και κάποια λύση θα βρεθεί: Η ταράτσα μιας πολυκατοικίας, η αυλή στο σπίτι κάποιου φίλου κ.ο.κ. Όσο για χρόνο; Μερικές ώρες το Σάββατο ή την Κυριακή είναι αρκετές. Η ουσία είναι να οργανώσουμε σωστά αυτό που οι Αμερικάνοι ονομάζουν «yard sale» για να πετύχουμε τα επιθυμητά κέρδη. Το ονομάζουμε -αυθαίρετα- «veranda sale», παίρνουμε ιδέες από τους πιο «έμπειρους» και τις εκμεταλλευόμαστε κατάλληλα…
Πώς θα οργανώσετε το τέλειο «veranda sale» -Καταρχήν ξεχωρίστε τα πράγματα που θέλετε να πουλήσετε: Όπως είπαμε και παραπάνω αυτά μπορεί να είναι οτιδήποτε, από δικά σας (ή της μαμάς σας) παλιά αντικείμενα ή πράγματα που κατασκευάζετε καλά (κοσμήματα, πήλινα, κεριά). Φροντίστε, βέβαια, να είναι σε καλή κατάσταση, ώστε να υπάρξει ενδιαφέρον από κάποιον για να τα αγοράσει.
-«Τιμολογήστε τα»: Αποφασίστε, σύμφωνα με το πόσα χρήματα είχατε δώσει για να τα αγοράσετε και πόσο χρησιμοποιημένα είναι, ένα ποσό ελκυστικό μεν αλλά και ικανοποιητικό για εσάς. Αγοράστε post-it και γράψτε πάνω την τιμή για το κάθε είδος, για να αποφύγετε να σας ρωτάνε πόσο κάνει το ένα και πόσο το άλλο. Για αντικείμενα μικρού μεγέθους, π.χ. κοσμήματα, κάντε μία λίστα με τιμές και, όταν στήσετε το «οικιακό σας κατάστημα» τοποθετήστε την σε ένα μεγάλο κάδρο (π.χ. από τα ΙΚΕΑ) σε εμφανές σημείο.
-Προωθήστε και διαφημίστε το «veranda sale» σας: Ως γνωστόν, χωρίς διαφήμιση δεν γίνεται τίποτα. Ξεκινήστε, λοιπόν, πολλές μέρες πριν να ενημερώνετε τους… πάντες για το πρωτότυπο αυτό εγχείρημα και να το παρουσιάζετε σαν μία καλή ευκαιρία όχι μόνο για shopping, αλλά και για socializing συνοδεία καφέ, κρασιών ή κάποιων σνακ (θα μιλήσουμε παρακάτω). Πώς θα διαφημιστείτε μαζικά: Μέσω του ίντερνετ (αν έχετε facebook ακόμα καλύτερα), μέσω γραπτών μηνυμάτων, μέσω αλληλογραφίας και, τέλος, τηλεφωνικά.
Σχετικά με το facebook το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τραβήξετε μία ωραία φωτογραφία αυτών που θα θέσετε προς πώληση, να την κοινοποιήσετε σε όλους τους φίλους σας (με σκοπό να κάνουν και εκείνοι το ίδιο στους δικούς τους) και να γράψετε από κάτω όλες τις χρήσιμες πληροφορίες (τι-γιατί, πού και πότε). Τέλος, μην ξεχάσετε να καλέσετε και τους γείτονές σας με σχετικές ανακοινώσεις στο ασανσέρ και στην είσοδο της πολυκατοικίας.
Όσο μεγαλύτερη θέρμη βάλετε στον τρόπο που θα παρουσιάσετε το επικείμενο «veranda sale» σας, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η ανταπόκριση του κόσμου.
-Ζητήστε βοήθεια: Γιατί, κακά τα ψέματα, συν Αθηνά… Η κολλητή ή ο κολλητός σας, η αδερφή σας, η μαμά σας, κάποια θεία, όλο και κάποιος θα βρεθεί να βοηθήσει την ημέρα εκείνη όχι μόνο για την προετοιμασία του χώρου αλλά και για την εξυπηρέτηση του κόσμου κατά την διάρκεια της ημέρας (π.χ. να σερβίρουν έναν καφέ, να δείξουν κάποιο προς πώληση αντικείμενο).
-Προετοιμάζοντας τον χώρο: Αποφασίστε πού ακριβώς θα διεξαχθεί το «veranda sale» σας και θεσπίστε όρια (π.χ. στην βεράντα του σπιτιού και δεν θα μπει κανείς στις κρεβατοκάμαρες). Τοποθετήστε όμορφα και έξυπνα τα πράγματα, συγκεντρωμένα ανά κατηγορίες, απλωμένα σε μεγάλα τραπέζια, κρεμασμένα σε προσβάσιμα σημεία. Φροντίστε να έχετε και κάποια συσκευασία για να τα βάλετε μέσα όταν τα αγοράζει κάποιος (στο κατάστημα «Αμπατζόγλου» -Μιαούλη 10, Ψυρρή- θα βρείτε πληθώρα συσκευασιών σε πολύ χαμηλές τιμές).
Φυσικά, μία σχετική προετοιμασία χρειάζεται και το υπόλοιπο σπίτι, το οποίο θα πρέπει καταρχήν να είναι καθαρό και τακτοποιημένο. Φροντίστε να υπάρχουν καθίσματα για τους φίλους-«πελάτες» σας, ετοιμάστε κάποια snacks και τοποθετήστε σε σημεία από τα οποία θα μπορεί να σερβίρεται κανείς μόνος του. Δημιουργήστε κάποιο self-service bar για καφέ και ποτό. Ετοιμάστε ένα ευχάριστο playlist που θα παίζει κατά την διάρκεια του event, για να μην χρειαστεί να ξανασχοληθείτε με τη μουσική. Τέλος, αν τα πράγματα που πουλάτε είναι ρούχα ή κοσμήματα φροντίσετε να έχετε καθρέφτες και κάποιο αυτοσχέδιο παραβάν διαθέσιμα για να μην τρέχετε πανικόβλητοι να τα βρείτε εκείνη την ώρα.
-Περιποιηθείτε τους καλεσμένους σας σα να είχατε ένα πάρτι, για να τους κάνετε να νιώσουν άνετα και ευχάριστα και ασχοληθείτε με όλους εξίσου.
-Για την συγκέντρωση των χρημάτων έχετε κάποιο κουτί σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αναθέστε σε κάποιον φίλο να το προσέχει ή ακόμα και να αναλάβει το «ταμείο».
-Αν όλα πάνε κατ’ευχήν… μην το επαναλάβετε σύντομα. Αφήστε να περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα αφενός για να μην φανείτε φιλοχρήματοι αφετέρου για να ανασυνταχθείτε, να ενημερωθείτε από όσους βρέθηκαν εκεί για το τι θα έπρεπε δεν θα έπρεπε να έχετε κάνει και… για να είναι η επόμενη φορά ακόμα καλύτερη!
www.in2life.gr
Η «μόδα» έχει αρχίσει εδώ και πολλά χρόνια στην Αμερική, όπου δεν ήταν δύσκολο να καθιερωθεί λόγω «χωροταξικών» ευκολιών. Εξηγώ: Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στο σπίτι πράγματα κάποιας αξίας σε πολύ καλή κατάσταση, τα οποία δεν χρειαζόμαστε πια. Αυτά μπορεί να είναι ρούχα (ειδικά μικρών παιδιών που δύσκολα φθείρονται), έπιπλα, βιβλία, κοσμήματα, μαγειρικά σκεύη, λευκά είδη κλπ. Λιγότεροι από εμάς, αλλά όχι λίγοι, έχουμε ταλέντα στην δημιουργία και την κατασκευή αντικειμένων, γλυκών, έργων τέχνης. Αυτό που δεν έχουμε είναι την άνεση του χώρου για να επιδείξουμε όλη αυτή την πραμάτεια και… να την πουλήσουμε!
Αυτό που πολλοί από εμάς μπορεί να μην έχουμε είναι την άνεση του χώρου για να επιδείξουμε όλη αυτή την πραμάτεια στον κόσμο που θα καλέσουμε –αλλά όλο και κάποια λύση θα βρεθεί: Η ταράτσα μιας πολυκατοικίας, η αυλή στο σπίτι κάποιου φίλου κ.ο.κ. Όσο για χρόνο; Μερικές ώρες το Σάββατο ή την Κυριακή είναι αρκετές. Η ουσία είναι να οργανώσουμε σωστά αυτό που οι Αμερικάνοι ονομάζουν «yard sale» για να πετύχουμε τα επιθυμητά κέρδη. Το ονομάζουμε -αυθαίρετα- «veranda sale», παίρνουμε ιδέες από τους πιο «έμπειρους» και τις εκμεταλλευόμαστε κατάλληλα…
Πώς θα οργανώσετε το τέλειο «veranda sale» -Καταρχήν ξεχωρίστε τα πράγματα που θέλετε να πουλήσετε: Όπως είπαμε και παραπάνω αυτά μπορεί να είναι οτιδήποτε, από δικά σας (ή της μαμάς σας) παλιά αντικείμενα ή πράγματα που κατασκευάζετε καλά (κοσμήματα, πήλινα, κεριά). Φροντίστε, βέβαια, να είναι σε καλή κατάσταση, ώστε να υπάρξει ενδιαφέρον από κάποιον για να τα αγοράσει.
-«Τιμολογήστε τα»: Αποφασίστε, σύμφωνα με το πόσα χρήματα είχατε δώσει για να τα αγοράσετε και πόσο χρησιμοποιημένα είναι, ένα ποσό ελκυστικό μεν αλλά και ικανοποιητικό για εσάς. Αγοράστε post-it και γράψτε πάνω την τιμή για το κάθε είδος, για να αποφύγετε να σας ρωτάνε πόσο κάνει το ένα και πόσο το άλλο. Για αντικείμενα μικρού μεγέθους, π.χ. κοσμήματα, κάντε μία λίστα με τιμές και, όταν στήσετε το «οικιακό σας κατάστημα» τοποθετήστε την σε ένα μεγάλο κάδρο (π.χ. από τα ΙΚΕΑ) σε εμφανές σημείο.
-Προωθήστε και διαφημίστε το «veranda sale» σας: Ως γνωστόν, χωρίς διαφήμιση δεν γίνεται τίποτα. Ξεκινήστε, λοιπόν, πολλές μέρες πριν να ενημερώνετε τους… πάντες για το πρωτότυπο αυτό εγχείρημα και να το παρουσιάζετε σαν μία καλή ευκαιρία όχι μόνο για shopping, αλλά και για socializing συνοδεία καφέ, κρασιών ή κάποιων σνακ (θα μιλήσουμε παρακάτω). Πώς θα διαφημιστείτε μαζικά: Μέσω του ίντερνετ (αν έχετε facebook ακόμα καλύτερα), μέσω γραπτών μηνυμάτων, μέσω αλληλογραφίας και, τέλος, τηλεφωνικά.
Σχετικά με το facebook το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τραβήξετε μία ωραία φωτογραφία αυτών που θα θέσετε προς πώληση, να την κοινοποιήσετε σε όλους τους φίλους σας (με σκοπό να κάνουν και εκείνοι το ίδιο στους δικούς τους) και να γράψετε από κάτω όλες τις χρήσιμες πληροφορίες (τι-γιατί, πού και πότε). Τέλος, μην ξεχάσετε να καλέσετε και τους γείτονές σας με σχετικές ανακοινώσεις στο ασανσέρ και στην είσοδο της πολυκατοικίας.
Όσο μεγαλύτερη θέρμη βάλετε στον τρόπο που θα παρουσιάσετε το επικείμενο «veranda sale» σας, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η ανταπόκριση του κόσμου.
-Ζητήστε βοήθεια: Γιατί, κακά τα ψέματα, συν Αθηνά… Η κολλητή ή ο κολλητός σας, η αδερφή σας, η μαμά σας, κάποια θεία, όλο και κάποιος θα βρεθεί να βοηθήσει την ημέρα εκείνη όχι μόνο για την προετοιμασία του χώρου αλλά και για την εξυπηρέτηση του κόσμου κατά την διάρκεια της ημέρας (π.χ. να σερβίρουν έναν καφέ, να δείξουν κάποιο προς πώληση αντικείμενο).
-Προετοιμάζοντας τον χώρο: Αποφασίστε πού ακριβώς θα διεξαχθεί το «veranda sale» σας και θεσπίστε όρια (π.χ. στην βεράντα του σπιτιού και δεν θα μπει κανείς στις κρεβατοκάμαρες). Τοποθετήστε όμορφα και έξυπνα τα πράγματα, συγκεντρωμένα ανά κατηγορίες, απλωμένα σε μεγάλα τραπέζια, κρεμασμένα σε προσβάσιμα σημεία. Φροντίστε να έχετε και κάποια συσκευασία για να τα βάλετε μέσα όταν τα αγοράζει κάποιος (στο κατάστημα «Αμπατζόγλου» -Μιαούλη 10, Ψυρρή- θα βρείτε πληθώρα συσκευασιών σε πολύ χαμηλές τιμές).
Φυσικά, μία σχετική προετοιμασία χρειάζεται και το υπόλοιπο σπίτι, το οποίο θα πρέπει καταρχήν να είναι καθαρό και τακτοποιημένο. Φροντίστε να υπάρχουν καθίσματα για τους φίλους-«πελάτες» σας, ετοιμάστε κάποια snacks και τοποθετήστε σε σημεία από τα οποία θα μπορεί να σερβίρεται κανείς μόνος του. Δημιουργήστε κάποιο self-service bar για καφέ και ποτό. Ετοιμάστε ένα ευχάριστο playlist που θα παίζει κατά την διάρκεια του event, για να μην χρειαστεί να ξανασχοληθείτε με τη μουσική. Τέλος, αν τα πράγματα που πουλάτε είναι ρούχα ή κοσμήματα φροντίσετε να έχετε καθρέφτες και κάποιο αυτοσχέδιο παραβάν διαθέσιμα για να μην τρέχετε πανικόβλητοι να τα βρείτε εκείνη την ώρα.
-Περιποιηθείτε τους καλεσμένους σας σα να είχατε ένα πάρτι, για να τους κάνετε να νιώσουν άνετα και ευχάριστα και ασχοληθείτε με όλους εξίσου.
-Για την συγκέντρωση των χρημάτων έχετε κάποιο κουτί σε ένα συγκεκριμένο σημείο και αναθέστε σε κάποιον φίλο να το προσέχει ή ακόμα και να αναλάβει το «ταμείο».
-Αν όλα πάνε κατ’ευχήν… μην το επαναλάβετε σύντομα. Αφήστε να περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα αφενός για να μην φανείτε φιλοχρήματοι αφετέρου για να ανασυνταχθείτε, να ενημερωθείτε από όσους βρέθηκαν εκεί για το τι θα έπρεπε δεν θα έπρεπε να έχετε κάνει και… για να είναι η επόμενη φορά ακόμα καλύτερη!
www.in2life.gr