Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Λουκέτα και στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων στην Πιερία...



Σε 1,5 χρόνο έκλεισαν 20 πρατήρια, 1.100 πανελλαδικά, 17% πτώση στην κατανάλωση
Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους αναφέρθηκε σε χθεσινή συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος του σωματείου πρατηριούχων υγρών καυσίμων αι εκμεταλλευτών πλυντηρίων λυπαντηρίων Ν. Πιερίας κ. Σταύρος Ανανιάδης.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ανανιάδης, οι βενζινοπώλες της χώρας γίνονται καθημερινά μάρτυρες μια ραγδαίας επιδείνωσης της κατάστασης των πρατηρίων αλλά και γενικότερα όλης της οικονομικής κατάστασης των μικρών επιχειρήσεων και των εργαζομένων.
Μάλιστα στον 1 με 1,5 χρόνο που εφαρμόζεται αυτή η πολιτική όπως είπε έχουν κλείσει στην Πιερία περίπου 20 πρατήρια υγρών καυσίμων.
Λουκέτα και πτώση στην κατανάλωση
Όπως υπογράμμισε ο κ. Ανανιάδης ο
κλάδος μετράει ήδη πάνω από 1.100 λουκέτα. Ταυτόχρονα σημειώθηκε πτώση κατανάλωσης πάνω από 17% στο πρώτο εξάμηνο του 2011 με αποτέλεσμα εκατοντάδες πρατήρια να βρίσκονται ένα "κλικ" προ του φάσματος του κλεισίματος.
Η τεράστια αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών, οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Για μια ακόμη φορά δεν επιβεβαιώνεται η επιλογή της κυβέρνησης να αυξήσει τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα με το επιχείρημα της αύξησης των εσόδων.
Νέα βάρη
Όπως υπογράμμισε ο κ. Ανανιάδης "για τα πρατήρια και όλες τις μικρές επιχειρήσεις καθημερινά έρχονται νέα βάρη τα οποία καλούμαστε να πληρώσουμε ενώ η βιωσιμότητά τους είναι εντελώς αμφίβολη. Άμεσα καλούμαστε να καταβάλουμε το τέλος επιτηδεύματος και την έκτακτη "εισφορά αλληλεγγύης". Παράλληλα θα κληθούμε να ξανακλείσουμε τα βιβλία και να υποστούμε νέους εκβιασμούς για φορολογικό έλεγχο".
Το πετρέλαιο θέρμανσης
Σύμφωνα με το κ. Ανανιάδη, η κατάσταση βενζινοπωλών και καταναλωτών θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο από 15 Οκτωβρίου όταν ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης για τα νοικοκυριά θα αυξηθεί κατά 185% και για τις επιχειρήσεις κατά 1.861,9% σε σχέση με πέρσι. Αυτό σημαίνει σημαντική αύξηση της τελικής τιμής του πετρελαίου κατά 5 - 6 λεπτά το λίτρο για τα νοικοκυριά και κατά 48 λεπτά για τις επιχειρήσεις, πράγμα που θα οδηγήσει σε νέα συρρίκνωση της κατανάλωσης με μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες.
"Μέσα σε όλα αυτά και παρά τις διακηρύξεις περί πάταξης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, το λαθρεμπόριο καυσίμων εξακολουθεί να βασιλεύει όπως δείχνουν τα τελευταία κρούσματα με τη σύλληψη λαθραίων δεξαμενοπλοίων. Για τη διαφυγή εκατοντάδων εκατομμυρίων δασμών και φόρων από τα λαθραία καύσιμα αποκλειστικά και μόνη υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση.
Αντί να εγκαταστήσει τα συστήματα εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια, αντί να εφαρμόσει το σύστημα "Ποσειδών" που είναι στα συρτάρια εδώ και χρόνια καθώς και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης στο ναυτιλιακό καύσιμο, απλά εξαγγέλλει ξανά και ξανά, μέτρα πάταξης κάθε φορά που βγαίνει στην δημοσιότητα ένα επεισόδιο λαθρεμπορίου και παραεμπορίου.
Η νέα αποκάλυψη πρατηρίου που είχε "πειραγμένες" αντλίες και έκλεβε τους καταναλωτές, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος για τα φαινόμενα αυτά και ζητάμε άμεσα μέτρα προστασίας των καταναλωτών και του κλάδου. Δυστυχώς, παρά τις εκκλήσεις μας το φαινόμενο εξακολουθεί να είναι σε άνθηση. Τα φαινόμενα αυτά επιφέρουν τις παρακάτω συνέπειες τις οποίες η κυβέρνηση οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη: Διαμορφώνει μια ψευδή αίσθηση "φθηνών τιμών" καυσίμων που παραπλανά τους καταναλωτές.
Μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών και διαφόρων κερδοσκοπικών τηλεφωνικών κέντρων πληροφοριών για φθηνές τιμές σε πρατήρια, κατευθύνονται οι καταναλωτές και σε "πρατήρια παγίδες" που όχι μόνο δεν είναι φθηνά, αλλά οι καταναλωτές πληρώνουν "τσουχτερά" τις "φθηνές τιμές". Είναι γνωστές οι "ουρές" αυτοκινήτων σε δήθεν φθηνά πρατήρια που τελικά αποδείχτηκαν πολύ ακριβά.
Διαμορφώνουν μια ψευδή βάση μέση τιμής, την οποία η κυβέρνηση χρησιμοποιεί για να συκοφαντήσει πρατήρια της επαρχίας και να επιβάλει μονομερές και άδικο πλαφόν. Οι λεγόμενες "φθηνές τιμές" και μάλιστα κάποιες κάτω και από την χονδρική τιμή που συσσωρεύουν "ουρές" αυτοκινήτων, χωρίς εκ των προτέρων να τα θεωρούμε όλα παραβάτες, πρέπει να υποψιάσει τα ελεγκτικά όργανα.
Αλλαγή πολιτικής
Όπως αναφέρει ο κ. Ανανιάδης η πανελλήνια ομοσπονδία θεωρεί ότι η ακολουθουμένη πολιτική επίρριψης των βαρών στις παραγωγικές τάξεις και η συνεχής αύξηση των φόρων οδηγεί ευθέως σε οικονομική αποσταθεροποίηση και στο βάθεμα της κρίσης.
"Δεν είμαστε διατεθειμένοι να μένουμε απαθείς στα μέτρα αυτά. Για το λόγο αυτό συμπαρατασσόμαστε με τους διαμαρτυρόμενους κλάδους που διαδηλώνουν και ζητάμε από την κυβέρνηση να αλλάξει άμεσα την πολιτική της και ειδικότερα για τον κλάδο μας ζητάμε: Να πάρει πίσω την έκτακτη εισφορά.
Να καταργήσει το τέλος επιτηδεύματος. Να μειώσει δραστικά τους ειδικούς φόρους και τον ΦΠΑ στα καύσιμα. Να διατηρήσει τον μειωμένο ειδικό φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης που ίσχυε μέχρι τώρα. Να πατάξει το λαθρεμπόριο, το παραεμπόριο και τη φοροδιαφυγή καυσίμων με την εγκατάσταση σε όλα τα στάδια πιστοποιημένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών - εκροών καυσίμων".