Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Κατακόρυφη πτώση παρουσίασε ο τζίρος των εμπόρων σε σχέση με πέρυσι κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Read more: http://www.trelokouneli.gr/2011/09/bl




Το κέρδος των καταστηματαρχών σε ορισμένες περιοχές έπεσε έως 60%, ενώ ο μέσος όρος πτώσης του τζίρου
για όλη την ελληνική αγορά κυμάνθηκε στο 25%. Αποκαρδιωτικά ήταν τα αποτελέσματα από την κίνηση της αγοράς από τις....




15 Ιουλίου, οπότε άρχισαν οι προσφορές, έως και την τελευταία μέρα των εκπτώσεων. Οι έμποροι είδαν τα ταμεία τους να παραμένουν άδεια και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «η αγορά βουλιάζει ακόμα και στις εκπτώσεις».

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) σε ογδόντα τέσσερις εμπορικούς συλλόγους της χώρας, η πτώση του τζίρου κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων άγγιξε το 60% σε αρκετές περιοχές.

Πρωταθλήτριες στην οικονομική κατρακύλα αναδεικνύονται η Φαρκαδόνα Τρικάλων και η Φλώρινα, με πτώση τζίρου που αγγίζει το 60%, ενώ σε τραγική κατάσταση βρίσκονται οι καταστηματάρχες των Γρεβενών, αλλά και οι έμποροι τουριστικών περιοχών όπως η Αιδηψός, το Κρανίδι και το Ναύπλιο, που είδαν τα κέρδη τους να κάνουν ελεύθερη πτώση κατά 50% σε σχέση με πέρσι.

«Η κατάσταση στις αγορές της δυτικής Μακεδονίας είναι ακόμη πιο τραγική από τα άλλα αστικά κέντρα και τούτο διότι στις δικές μας περιοχές οι δείκτες της ανεργίας έχουν χτυπήσει κόκκινο και ο κόσμος δεν έχει καθόλου χρήματα να ξοδέψει» λέει στην «Espresso» ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Φλώρινας Θωμάς Ταλλίδης και κάνει λόγο για αιμορραγία προς τις αγορές της ΠΓΔΜ: «Στην πράξη η κρίση στην αγορά της Φλώρινας είναι διπλάσια σε σχέση με άλλες πόλεις, διότι οι μόνιμοι κάτοικοι περνάνε τα σύνορα και ψωνίζουν από τα Σκόπια, από το παζάρι που γίνεται στην Μπίτολα, με αποτέλεσμα το χρήμα να μη γυρίζει στην Ελλάδα και το κράτος να χάνει εκατομμύρια από το ΦΠΑ. Για τους λόγους αυτούς η πτώση του τζίρου στις επιχειρήσεις μας αγγίζει το 60%».

Στο σύνολό τους οι περισσότερες από τις υπόλοιπες περιοχές της έρευνας της ΕΣΕΕ παρουσίασαν μειώσεις από 20% έως και 40%. Εξαίρεση αποτέλεσαν για φέτος το καλοκαίρι μόνον ορισμένοι από τους νησιωτικούς προορισμούς με μεγάλη τουριστική κίνηση, όπως το Ρέθυμνο, η Πάτρα, η Ρόδος, η Σύρος και η Χαλκιδική, όπου τα καταστήματα κατέγραψαν είτε σταθερή πορεία πωλήσεων είτε οριακή αύξηση.

Βούλιαξαν όλοι οι εμπορικοί κλάδοι
Σημαντική πτώση του τζίρου κατέγραψαν όλοι οι κλάδοι του εμπορίου φέτος το καλοκαίρι σε σύγκριση με πέρυσι. Μεγάλο πλήγμα υπέστησαν τα έπιπλα, ο οικιακός εξοπλισμός και τα ηλεκτρικά είδη, που είχαν κάμψη 14%, τα καλλυντικά και τα φαρμακευτικά 13%, η ένδυση και η υπόδηση 10%, τα βιβλία και τα χαρτικά είδη 10%. Οπως λέει στην «Espresso» ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ναυπλίου, τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα: «Αν πάτε στην παλιά πόλη, θα δείτε ότι στον πιο εμπορικό δρόμο, που κάποτε έσφυζε από ζωή, τα τέσσερα από τα δεκαοκτώ μαγαζιά είναι κλειστά. Η πτώση του τζίρου μας είναι πλέον πάνω από 50%, παρά το γεγονός ότι υπάρχει τουριστική κίνηση. Ομως ο κόσμος είναι πλέον επιφυλακτικός στις αγορές του. Ερχονται στο Ναύπλιο για να μείνουν και τρώνε σουβλάκια. Αν κάνετε μια βόλτα στις ταβέρνες της περιοχής, θα δείτε ότι είναι άδειες. Ολοι κοιτάνε τις βιτρίνες, αλλά κανείς δεν μπαίνει για να αγοράσει. Υπάρχει πολύ κακή ψυχολογία στους καταναλωτές, που δείχνουν στην κυριολεξία τρομοκρατημένοι με αυτά που ακούν στα μέσα ενημέρωσης».

Χωρίς πλαστικό χρήμα
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως άλλη μία φορά όσοι από τους καταναλωτές προέβησαν σε αγορές χρησιμοποίησαν μόνο όσα μετρητά διέθεταν, ενώ ελάχιστοι ήταν εκείνοι που κινήθηκαν με πιστωτικές κάρτες, αφού το πλαστικό χρήμα βρίσκεται στο κόκκινο, ενώ τα επιτόκια είναι δυσθεώρητα. Το 54% των καταναλωτών αγόρασε μόνο με μετρητά, το 1,43% χρησιμοποίησε πιστωτικές κάρτες και το 44,9% ψώνισε με πιστωτικές κάρτες και μετρητά. Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ εκφράζει την εκτίμησή ότι, όπως και στο παρελθόν, οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις αναμένεται να διατηρήσουν τις καλοκαιρινές εκπτωτικές τιμές το μεγαλύτερο διάστημα του Σεπτεμβρίου χρησιμοποιώντας τα δεκαήμερα προσφορών, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον σχετικό νόμο, μήπως και «ζεσταθεί» η αγορά, έστω και την τελευταία στιγμή.