Παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων του ΤΕΙ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού για το Φεστιβάλ Ολύμπου.
Στην εκδήλωση, μετά την παρουσίαση της έρευνας από τους καθηγητές του τμήματος κύριους Ευάγγελο Καραβαγγέλη και Επαμεινώνδα Διαμαντόπουλο, ακολούθησε σχολιασμός των συμπερασμάτων.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου κ. Ιάκωβος Τασχουνίδης μετά την παρουσίαση της έρευνας τόνισε πως πρόκειται για μία πολύ εμπεριστατωμένη δουλειά συγχαίροντας παράλληλα όλους όσους εργάστηκαν για την υλοποίησή της. Όλη αυτή η δουλειά, συνέχισε ο κ. Τασχουνίδης, θα αποτελέσει για εμάς, τους ανθρώπους του Φεστιβάλ, την αφορμή για να γίνει ο θεσμός ακόμη καλύτερος, ενώ κλείνοντας δεν παρέλειψε να εκφράσει την θέληση τόσο του ίδιου όσο και όλου του Δ.Σ. η έρευνα να συνεχιστεί και το 2009 αλλά και τα επόμενα έτη.
Στη συνέχεια, παραδόθηκαν από τον πρόεδρο του Φεστιβάλ Ολύμπου κ. Τασχουνίδη βεβαιώσεις συμμετοχής στους εθελοντές φοιτητές και πολίτες του Δήμου Κατερίνης που συμμετείχαν στη συλλογή των ερωτηματολογίων ενώ στο τέλος πραγματοποιήθηκε δημόσια κλήρωση με ηλεκτρονικό τρόπο των κωδικών των δέκα ερωτηματολογίων οι κάτοχοι των οποίων δικαιούνται δωρεάν εισιτήριο για τις εκδηλώσεις του επόμενου Φεστιβάλ Ολύμπου το καλοκαίρι του 2009 και οι οποίοι για να παραλάβουν την ειδική κάρτα πρέπει να επικοινωνήσουν με το Φεστιβάλ Ολύμπου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2008, ημέρα Τετάρτη.
Οι δέκα κωδικοί ερωτηματολογίων που κληρώθηκαν είναι οι εξής:
1311, 313, 1074, 873, 1333, 1570, 244, 867, 1484, 1309
Η Έρευνα
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2008 ύστερα από συνεργασία του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Ολύμπου και του Τμήματος Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων.
Στόχοι της έρευνας - μεθοδολογία
Βασικός στόχος της έρευνας ήταν η ανίχνευση ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών στο Φεστιβάλ Ολύμπου τα οποία δεν ήταν γνωστά μέχρι σήμερα. Ειδικότερα, οι στόχοι της έρευνας μεταξύ άλλων ήταν οι εξής:
* Ποιοτική καταγραφή των επισκεπτών του Φεστιβάλ (προέλευση, φύλο, ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο, επαγγελματική κατάσταση).
* Διερεύνηση της απήχησης του Φεστιβάλ στην τοπική κοινωνία (προσδιορισμός της συχνότητας συμμετοχής των επισκεπτών σε δραστηριότητες του Φεστιβάλ).
* Καλλιτεχνικές προτιμήσεις των επισκεπτών του Φεστιβάλ.
* Αξιολόγηση του Φεστιβάλ τόσο επί του συνόλου όσο και σε προκαθορισμένες κατηγορίες.
Η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο διατέθηκε προς συμπλήρωση καθόλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων του φεστιβάλ από συνεργεία του τμήματος Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων σε εθελοντές που δέχθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα. Τα σημεία όπου ενεργοποιήθηκαν τα συνεργεία ήταν τα σημεία πώλησης των εισιτηρίων, τα σημεία των εκδηλώσεων (θέατρα, συναυλιακοί χώροι και χώροι ομιλιών) και διάφοροι άλλοι χώροι κοινωνικής δραστηριότητας όπως βιβλιοπωλεία, πλατείες χωριών στο νομό Πιερίας κ.α. Συλλέχθηκαν 1.157 ερωτηματολόγια από 16 εκδηλώσεις (θέατρο, συναυλία και ομιλίες), από τα αντίστοιχα σημεία πώλησης εισιτηρίων αυτών των εκδηλώσεων και άλλα 6 σημεία κοινωνικής δραστηριότητας όπως βιβλιοπωλεία, εμπορικά κέντρα και πλατείες κοινοτήτων του νομού Πιερίας.
Προφίλ των επισκεπτών του φεστιβάλ
Οι επισκέπτες του Φεστιβάλ Ολύμπου είναι έως 55 ετών (92% επί του συνόλου) κατοικούν στον Νομό Πιερίας (77%), έχουν ανώτατη ή ανώτερη μόρφωση (71%) ενώ η πλειοψηφία είναι γυναίκες (63%). Η πλειοψηφία είναι υπάλληλοι στον δημόσιο τομέα (29,2%) ενώ ακολουθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες (22,8%) και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι (20,6%), οι μαθητές – φοιτητές αποτελούν το 16,7% ενώ 10,7% δήλωσαν κάτι άλλο με την πλειοψηφία των απαντήσεων αυτών να είναι «συνταξιούχος», «άνεργος» και «οικιακά».
Βασικά συμπεράσματα της δημοσκόπησης
Οι περισσότεροι από τους ερωτώμενους απάντησαν πως ενημερώνονται από το τυπωμένο πρόγραμμα του φεστιβάλ ενώ ελάχιστοι δήλωσαν πως ενημερώθηκαν από το διαδίκτυο, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο. Στην ερώτηση για τα κίνητρα που τους ωθούν να παρακολουθήσουν μια καλλιτεχνική εκδήλωση η πλειοψηφία απάντησε πως ο κυριότερος λόγος είναι το θέμα της εκδήλωσης ενώ ακολουθούν το όνομα του καλλιτέχνη και η καλλιτεχνική ομάδα.
Οι μισοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα (48%) είναι πιστοί επισκέπτες των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Ολύμπου καθώς δήλωσαν πως συμμετέχουν τουλάχιστον σε τρεις από τις εκδηλώσεις του κάθε καλοκαίρι ενώ ποσοστό 24% δήλωσε πως συμμετέχει σε δύο από τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ.
Το αρχαίο ελληνικό θέατρο και οι συναυλίες έντεχνης μουσικής αποτελούν τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των ερωτώμενων ενώ ακολουθούν δραστηριότητες όπως η ζωγραφική και η φωτογραφία. Στον αντίποδα, οι συναυλίες εμπορικής μουσικής και το χοροθέατρο αποτελούν λιγότερο επιθυμητές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Στην αξιολόγηση του φεστιβάλ ανά θεματική κατηγορία οι ερωτώμενοι κρίνουν ικανοποιητική (μέση αξιολόγηση τρία με μέγιστο το πέντε) την τιμή των εισιτηρίων, την ύπαρξη χώρων parking, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και την πρόσβαση στους χώρους των εκδηλώσεων ενώ κρίνουν λίγο ικανοποιητική την εξυπηρέτηση του προσωπικού προς το κοινό και τη διανομή των εισιτηρίων.
Στη συνολική αξιολόγηση του φεστιβάλ ως ένα σύνολο καλλιτεχνικών εκδηλώσεων οι κρίσεις των ερωτώμενων αποδείχθηκαν περισσότερο αυστηρές καθώς η μέση κριτική είναι λίγο ικανοποιητική. (μέση αξιολόγηση δύο με μέγιστη τιμή το πέντε). Μεταξύ όλων των ερωτώμενων, η ηλικιακή ομάδα 26 - 35 αποδείχθηκε η πλέον θετικά διακείμενη προς το Φεστιβάλ Ολύμπου ενώ στον αντίποδα βρίσκεται η κατηγορία 56 - 65.
Οι εκδηλώσεις αποδεικνύεται πως έχουν σαφή ηλικιακά χαρακτηριστικά καθώς υπάρχει σαφής προτίμηση κάποιων ηλικιακών κατηγοριών σε κάποιες εκδηλώσεις όπως φαίνεται από το Διάγραμμα 1 όπου παρουσιάζονται τα ποσοστά εκπροσώπησης κάθε ηλικιακής κατηγορίας σε δώδεκα πολιτιστικές εκδηλώσεις του φεστιβάλ.
Εκδηλώσεις Olympolis
Οι εκδηλώσεις Olympolis που το καλοκαίρι του 2008 πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά αποδείχθηκε ότι φιλοξένησε ένα περισσότερο νεανικό κοινό από ότι οι υπόλοιπες δραστηριότητες του φεστιβάλ καθώς βρέθηκε πως οι εκδηλώσεις του συγκέντρωσαν κυρίως νέους έως 45 ετών (94%), κυρίως γυναίκες (ποσοστό 79%) ενώ οι μαθητές – φοιτητές αποτελούσαν το 21% του συνόλου.