Υπέρ της εφαρμογής του μέτρου για όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια τάχθηκε στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου, ο βουλευτής Πιερίας, υπό την προϋπόθεση, να έχει ολοκληρωθεί το έργο και το αντίτιμο των διοδίων να έχει μειωθεί.
Την κατεδάφιση των διοδίων του Αιγινίου, πρότεινε ο βουλευτής Πιερίας του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Αμοιρίδης, κατά την τοποθέτησή του στην Βουλή επί του νομοσχεδίου για την εξυγίανση, την αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής.
Ο βουλευτής Πιερίας, δεν δίστασε να αναφερθεί στη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση για όσους αρνούνται να καταβάλουν διόδια, προτείνοντας να ισχύσουν οι ποινές με την προϋπόθεση ότι θα έχουν διατεθεί κάρτες ελεύθερης διέλευσης στους κατοίκους πέριξ των σταθμών διοδίων, θα έχει μειωθεί το κόμιστρο και βέβαια θα έχει ολοκληρωθεί και η επαναδιαπραγμάτευση του Κράτους με τις εταιρείες. Επίσης, δήλωσε πως συμμερίζεται τους πολίτες που μετακινούνται διαρκώς και αναγκαστικά πληρώνουν διόδια, αλλά δεν συμμερίζεται την προσπάθεια κάποιων να κεφαλαιοποιήσουν ιδεολογικά το κίνημα.
«Ταλαιπωρούμαστε με τα διόδια», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «κακώς τόσο καιρό δεν αναφέρθηκε και δεν ήρθε και στην Επιτροπή η Σύμβαση που υπέγραψε η προηγούμενη Κυβέρνηση, ώστε να ενημερωθούν όλοι, αναλυτικά, τι είχε συμφωνήσει ο κ. Σουφλιάς», ενώ χαρακτήρισε άδικο το να απολογείται για τη σύμβαση η σημερινή Κυβέρνηση.
«Συμμερίζομαι και καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πολίτες που μετακινούνται πολλές φορές καθημερινά και πληρώνουν διόδια. Δεν συμμερίζομαι, όμως, όταν κάποιοι προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν ιδεολογικά και κομματικά όλο αυτό το κίνημα», υπογράμμισε ο βουλευτής Πιερίας, τονίζοντας ότι κατανοεί την αντίδραση των πολιτών. «Θα πρέπει, κύριε Υπουργέ, να διαμορφώσετε την κατάσταση έτσι σε όλη τη χώρα, καθώς και εσείς συμφωνήσατε ότι είναι πυκνά και ακριβά τα διόδια, διότι αυτή τη στιγμή δεν πληρώνει κανείς από τη Θεσσαλονίκη έως την Αλεξανδρούπολη, σε ένα δρόμο που έχει τελειώσει και που έχουμε πληρώσει όλοι», είπε και συμπλήρωσε λέγοντας πως θα πρέπει να πληρώνουν όλοι, αναλογικά και αν έχει ολοκληρωθεί το έργο. «Σ’ αυτό το πλαίσιο πρέπει να κινηθεί η διαπραγμάτευση, εφόσον δεν υπάρχει εναλλακτικός δρόμος για να κινηθεί ο πολίτης», είπε.
Ο βουλευτής Πιερίας, ζήτησε την κατεδάφιση του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, ώστε να αποδείξει η Κυβέρνηση τις πραγματικές της προθέσεις. «Πρέπει να δείξουμε αυτό που πιστεύουμε και να επανέλθουν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς Αθήνα» είπε, σημειώνοντας πως ένα τμήμα των διοδίων μπορεί να παραμείνει για να ελέγχει απλά τον αριθμό των οχημάτων που διέρχονται από εκεί.
Ο Γιάννης Αμοιρίδης, επανέλαβε την πρότασή του για αναλογική επιβάρυνση των πολιτών στην κατασκευή των σημαντικών οδικών αξόνων, επισημαίνοντας την ανάγκη αλλαγής της «επαίσχυντης» σύμβασης παραχώρησης, χωρίς να υποδουλώνεται το κράτος.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο για μια ακόμη πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για μεγάλες αλλαγές, μετά την αναδιάρθρωση στον ΟΣΕ και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. «Το Υπουργείο Υποδομών, έχει αποδείξει όλο αυτό το χρονικό διάστημα ότι συζητά με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ, όπου προχώρησε η αναδιάρθρωση, ούτως ώστε να βρει την καλύτερη δυνατή λύση για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την προστασία των εργαζομένων», χωρίς να απεμπολείται ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών. Ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών δίνει το δικαίωμα της φθηνής ή δωρεάν μετακίνησης σε ΑΜΕΑ, ανέργους, φοιτητές και ηλικιωμένα άτομα, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο βουλευτής Πιερίας, στο σημείο αυτό, σημείωσε την άνιση μεταχείριση της Περιφέρειας έναντι της Αττικής, όσον αφορά την πολιτική επιδότησης των εισιτηρίων. «Η περιφέρεια, κάλυψε και μάλιστα με πολύ καλή διάθεση τους Ολυμπιακούς Αγώνες, γιατί θεώρησε τη διοργάνωσή τους εθνική υπόθεση. Αναδομήθηκε η Αθήνα, έγιναν τεράστια έργα και παρεμβάσεις», είπε ο κ. Αμοιρίδης, εκφράζοντας όμως επιφυλάξεις για το αν και η επιδότηση των συγκοινωνιών της Αθήνας είναι εθνικό θέμα και με το κόστος τους πρέπει να επιβαρυνθούν οι πολίτες της περιφέρειας. «Εάν λάμβαναν την ίδια επιδότηση όλα τα αστικά κέντρα της περιφέρειας, το εισιτήριο θα ήταν στη μισή τιμή από όσο είναι σήμερα», κατέληξε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.
«Ταλαιπωρούμαστε με τα διόδια», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «κακώς τόσο καιρό δεν αναφέρθηκε και δεν ήρθε και στην Επιτροπή η Σύμβαση που υπέγραψε η προηγούμενη Κυβέρνηση, ώστε να ενημερωθούν όλοι, αναλυτικά, τι είχε συμφωνήσει ο κ. Σουφλιάς», ενώ χαρακτήρισε άδικο το να απολογείται για τη σύμβαση η σημερινή Κυβέρνηση.
«Συμμερίζομαι και καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πολίτες που μετακινούνται πολλές φορές καθημερινά και πληρώνουν διόδια. Δεν συμμερίζομαι, όμως, όταν κάποιοι προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν ιδεολογικά και κομματικά όλο αυτό το κίνημα», υπογράμμισε ο βουλευτής Πιερίας, τονίζοντας ότι κατανοεί την αντίδραση των πολιτών. «Θα πρέπει, κύριε Υπουργέ, να διαμορφώσετε την κατάσταση έτσι σε όλη τη χώρα, καθώς και εσείς συμφωνήσατε ότι είναι πυκνά και ακριβά τα διόδια, διότι αυτή τη στιγμή δεν πληρώνει κανείς από τη Θεσσαλονίκη έως την Αλεξανδρούπολη, σε ένα δρόμο που έχει τελειώσει και που έχουμε πληρώσει όλοι», είπε και συμπλήρωσε λέγοντας πως θα πρέπει να πληρώνουν όλοι, αναλογικά και αν έχει ολοκληρωθεί το έργο. «Σ’ αυτό το πλαίσιο πρέπει να κινηθεί η διαπραγμάτευση, εφόσον δεν υπάρχει εναλλακτικός δρόμος για να κινηθεί ο πολίτης», είπε.
Ο βουλευτής Πιερίας, ζήτησε την κατεδάφιση του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, ώστε να αποδείξει η Κυβέρνηση τις πραγματικές της προθέσεις. «Πρέπει να δείξουμε αυτό που πιστεύουμε και να επανέλθουν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς Αθήνα» είπε, σημειώνοντας πως ένα τμήμα των διοδίων μπορεί να παραμείνει για να ελέγχει απλά τον αριθμό των οχημάτων που διέρχονται από εκεί.
Ο Γιάννης Αμοιρίδης, επανέλαβε την πρότασή του για αναλογική επιβάρυνση των πολιτών στην κατασκευή των σημαντικών οδικών αξόνων, επισημαίνοντας την ανάγκη αλλαγής της «επαίσχυντης» σύμβασης παραχώρησης, χωρίς να υποδουλώνεται το κράτος.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο για μια ακόμη πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για μεγάλες αλλαγές, μετά την αναδιάρθρωση στον ΟΣΕ και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. «Το Υπουργείο Υποδομών, έχει αποδείξει όλο αυτό το χρονικό διάστημα ότι συζητά με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ, όπου προχώρησε η αναδιάρθρωση, ούτως ώστε να βρει την καλύτερη δυνατή λύση για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την προστασία των εργαζομένων», χωρίς να απεμπολείται ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών. Ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών δίνει το δικαίωμα της φθηνής ή δωρεάν μετακίνησης σε ΑΜΕΑ, ανέργους, φοιτητές και ηλικιωμένα άτομα, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο βουλευτής Πιερίας, στο σημείο αυτό, σημείωσε την άνιση μεταχείριση της Περιφέρειας έναντι της Αττικής, όσον αφορά την πολιτική επιδότησης των εισιτηρίων. «Η περιφέρεια, κάλυψε και μάλιστα με πολύ καλή διάθεση τους Ολυμπιακούς Αγώνες, γιατί θεώρησε τη διοργάνωσή τους εθνική υπόθεση. Αναδομήθηκε η Αθήνα, έγιναν τεράστια έργα και παρεμβάσεις», είπε ο κ. Αμοιρίδης, εκφράζοντας όμως επιφυλάξεις για το αν και η επιδότηση των συγκοινωνιών της Αθήνας είναι εθνικό θέμα και με το κόστος τους πρέπει να επιβαρυνθούν οι πολίτες της περιφέρειας. «Εάν λάμβαναν την ίδια επιδότηση όλα τα αστικά κέντρα της περιφέρειας, το εισιτήριο θα ήταν στη μισή τιμή από όσο είναι σήμερα», κατέληξε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.