Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Προτείνεται η ίδρυση δύο νέων Λυκείων σε Κορινό και Κάτω Μηλιά


Με αφορμή το διάλογο που άνοιξε το υπουργείο για τις μεταβολές για το σχολικό έτος 2011 - 2012

Το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ, στο πλαίσιο σχεδιασμού λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δρομολογεί μεταβολές με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές και τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Εναρμονισμένη πλήρως με το πνεύμα του Υπουργείου, η Δ/νση Δ/βάθμιας Εκπ/σης προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες, προκειμένου να καταθέσει τις προτάσεις της για τη διαμόρφωση του νέου Σχολικού Χάρτη του Νομού μας.

Αρχικά ο Δ/ντής Δ/βάθμιας Εκπ/σης Πιερίας κος Ιωάννης Καζταρίδης κάλεσε σε συνάντηση τους Προϊστάμενους των Γραφείων. Σε αυτήν τέθηκε επί τάπητος ο χάρτης της Πιερίας και σημειώθηκαν οι περιοχές όπου υπάρχουν σχολεία της Δ/θμιας εκπ/σης. Η εικόνα που αποτυπώθηκε είναι πως τα Γυμνάσια της Πιερίας είναι "σοφά" τοποθετημένα, ώστε να εξυπηρετούν τους μαθητές, ενώ Γενικά Λύκεια υπάρχουν ελάχιστα και λειτουργεί ένα μόνο ΕΠΑΛ στη Βόρεια Πιερία.

Ακολούθησαν επισκέψεις του Δ/ντή και των συνεργατών του σε σχολεία της πόλης και της περιφέρειας.

Για την πόλη της Κατερίνης

Σε ότι αφορά την πόλη της Κατερίνης, τα συμπεράσματα είναι αδιαμφισβήτητα: όχι μόνο δεν τίθεται θέμα συγχωνεύσεων, αλλά η ανάγκη για επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων ολοένα και μεγαλώνει. Στα 7 Ημερήσια Γυμνάσια και 5 Ημερήσια Γενικά Λύκεια ο αριθμός των μαθητών κυμαίνεται από 250 ως 600. Λειτουργούν, επίσης 2 ΕΠΑΛ - "Μαμούθ", στα οποία δεν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη των ειδικοτήτων. Τα εσπερινά σχολεία (Γυμνάσιο - ΓΕΛ - ΕΠΑΛ) έχουν τη δική τους δυναμική, με αυξητικές τάσεις. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στο Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, που λειτουργεί με ευάριθμο αριθμό μαθητών και θετική προβολή για το μέλλον.

Για την Περιφέρεια

Η επίσκεψη στα σχολεία της Περιφέρειας εξυπηρέτησε πολλαπλούς στόχους. Η διαπίστωση της χρονικής -και όχι μόνον χιλιομετρικής- απόστασης των σχολείων, της κατάστασης του οδικού δικτύου, άρα και της προσβασιμότητας των σχολείων, η "ιδίοις όμμασι" εξέταση του επίπεδου της υλικοτεχνικής υποδομής κάθε σχολείου συνέβαλαν στη διαμόρφωση ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης άποψης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην προβολή για το μέλλον, αντλώντας στοιχεία από την Α/θμια Εκπ/ση.

Αβίαστη διαπίστωση πως τα σχολεία της Περιφέρειας λειτουργούν ομαλά, με ικανό αριθμό μαθητών, εξυπηρετώντας τις τοπικές κοινωνίες. Μέσα από αυτές τις επισκέψεις προέκυψε επιτακτική η ανάγκη της ίδρυσης δυο Γενικών Λυκείων, ένα στον Κορινό και ένα στην Κάτω Μηλιά.

Η ίδρυση των σχολείων εξυπηρετεί διπλό στόχο: θα ενδυναμωθούν τα περιφερειακά σχολεία, τα οποία θα εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τους μαθητές της υπαίθρου, κάνοντας πράξη τη δέσμευση "πρώτα ο μαθητής", και θα αποσυμφορηθούν τα σχολεία της πόλης, προσφέροντας λύση στο στεγαστικό πρόβλημα που τα απασχολεί. Το γεγονός ότι για τα δυο καινούρια σχολεία υπάρχει ήδη η κτιριακή υποδομή (στους χώρους των αντίστοιχων Γυμνασίων) αποτελεί ενισχυτικό παράγοντα. Τέλος και οι οικονομικοί λόγοι συνηγορούν, αφού θα περιοριστεί το κόστος της μετακίνησης των μαθητών από τον τόπο διαμονής προς τα σχολεία τους.

Επαφές του Δ/ντη Δ/βάθμιας Εκπ/σης

Στις 3 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ/ντή Δ/βάθμιας Εκπ/σης με τους Προϊσταμένους των Γραφείων, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ/νσης και τους Σχολικούς Συμβούλους. Οι Προϊστάμενοι των Γραφείων κ.κ. Αλεκάκης Παναγιώτης και Αντωνάκης Ηλίας επιβεβαίωσαν την χωρίς προβλήματα λειτουργία των σχολείων και συντάχθηκαν με την πρόταση για διατήρηση του χάρτη των σχολείων ως έχει καθώς και την ίδρυση δυο νέων ΓΕΛ.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δ/βάθμιας Εκπ/σης κα Π. Τζιώκα και κ. Γ. Πούλος ενίσχυσαν την πρόταση με μια παιδαγωγική διάσταση: τα καινούρια σχολεία έχουν μεγάλη σημασία για τους κατοίκους, θα ενισχύσουν την τοπική κοινωνία και θα αποτελέσουν εστία παραγωγής πολιτισμού και κίνητρο επιστροφής στην ύπαιθρο.

Τέλος, στις 14 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση κατά την οποία διαμορφώθηκε οριστικά η πρόταση της Δ/νσης. Συναντήθηκαν στο Γραφείο του Δ/ντή κου Ι. Καζταρίδη οι εκπρόσωποι των νεοσυσταθέντων Δήμων, με επικεφαλείς το Δήμαρχο Πύδνας - Κολινδρού κ. Ευάγγελο Πολύζο, την αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Παιδείας του Δήμου Δίου - Ολύμπου, κα Μαρία Τσιμήτρη και τον πρόεδρο της ΔΕΠ Κατερίνης κο Αναστάσιο Παπαζήση, οι Προϊστάμενοι των Γραφείων, οι Σχολικοί Σύμβουλοι, το προεδρείο της ΕΛΜΕ και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ.

Οι εκπρόσωποι των Δήμων μετέφεραν τη διάθεση των τοπικών κοινωνιών για διατήρηση των σχολείων και την πεποίθησή τους ότι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης θα διασφαλιστεί όταν ο μαθητής δε θα είναι αναγκασμένος να μετακινηθεί, αλλά θα φοιτά στο σχολείο, το οποίο θα αποτυπώνει το πολιτισμικό κεφάλαιο του τόπου του.

Το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων της Κατερίνης, με το μεγάλο αριθμό μαθητών, και η ανάγκη εξυπηρέτησης των μαθητών της υπαίθρου αποτέλεσαν κοινό παράγοντα στη συζήτηση. Οι παρευρισκόμενοι ενημερώθηκαν για την πρόθεση της Δ/νσης να μην προβεί σε συνενώσεις, αλλά να προχωρήσει στην πρόταση για την ίδρυση Γενικού Λυκείου στον Κορινό και στην Κ. Μηλιά.

Όλοι ανεξαιρέτως, όχι απλά συμφώνησαν με την πρόταση για ίδρυση των δύο νέων σχολείων, αλλά την επικρότησαν, αναγνωρίζοντας τις παραμέτρους που αυτή εξυπηρετεί: τόνωση της περιφέρειας, ανακούφιση των σχολείων της πόλης, εκλογίκευση του οικονομικού κόστους της μετακίνησης των μαθητών και αξιοποίηση των υποδομών που ήδη υπάρχουν. Η συνάντηση έκλεισε με την υπόσχεση ότι αποτελεί απλά την αρχή της συνεργασίας των εμπλεκόμενων σε θέματα Παιδείας φορέων.

Ύστερα από όλα αυτά ο Δ/ντής Δ/βάθμιας Εκπ/σης Ν. Πιερίας υπέβαλε στα αρμόδια όργανα την πρότασή του, η οποία συνοψίζεται ως εξής:

1) Ίδρυση Γενικού Λυκείου στον Κορινό Πιερίας

2) Ίδρυση Γενικού Λυκείου στην Κάτω Μηλιά Πιερίας

Ο υπάρχων Σχολικός Χάρτης της Πιερίας να παραμείνει αμετάβλητος.

Οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και οι απαραίτητες ενέργειες έχουν ήδη ξεκινήσει, ώστε το συντομότερο δυνατό να δοθεί βιώσιμη λύση στα χρονίζοντα εκπαιδευτικά προβλήματα του τόπου μας.

ΠΗΓΗ. ΠΙΕΡΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ