Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

Στη διεθνή έκθεση τουρισμού PHILOXENIA 2011. Η ΠΙΕΡΙΑ μακριά από κάθε διάκριση. Εντυπώσεις, κρίσεις, προτάσεις


Για 27η χρονιά πραγματοποιήθηκε η διεθνής έκθεση τουρισμού PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη, στον εκθεσιακό χώρο της HELEXPO. Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν το βράδυ της Παρασκευής 18 Νοεμβρίου, με την παρουσία των υφυπουργών Πολιτισμού-Τουρισμού κ.κ. Νικητιάδη και Αλεβιζάτου, εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και του επιχειρηματικού κόσμου του τουρισμού. Απών και πάλι ο Υπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος.

Κοινή τύπου πάντως η επισήμανση και η παραδοχή όλων: ότι ο τουρισμός είναι ο μόνος τομέας στη χώρα μας με θετικό συντελεστή εισοδήματος και μπορεί να αποτελέσει το μοχλό ανασύνταξης της οικονομίας και της ανάπτυξης της χώρας. Στόχος η Ελλάδα να καταταχθεί στις δέκα πρώτες χώρες τουριστικού προορισμού στον κόσμο.

Να σημειωθεί ότι στην ίδια εκδήλωση βραβεύτηκαν οι δημοφιλέστεροι τουριστικοί προορισμοί που ψηφίστηκαν σε ειδικό δημόσιο διαγωνισμό που πραγματοποιείται κάθε χρόνο.

Απούσα και μακριά από όλες τις κατηγορίες διάκρισης η Πιερία…

Η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική και η Πέλλα από την Κεντρική Μακεδονία συγκαταλέγονται στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Η Θεσσαλονίκη βραβεύτηκε ως η δημοφιλέστερη πόλη, η Πέλλα για το δημοφιλέστερο χιονοδρομικό κέντρο, το Καϊμακτσαλάν, ενώ η Χαλκιδική, χωρίς να πάρει την πρώτη θέση, ήταν παρούσα σε προνομιούχες θέσεις σ’ όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Για την ιστορία, η Λευκάδα ανακηρύχθηκε για το 2011 ως ο καλύτερος παραθαλάσσιος προορισμός, τα Ζαγοροχώρια ως ο καλύτερος ορεινός, η Αθήνα η πόλη με τις καλύτερες εκδηλώσεις. Καλύτερος ξένος προορισμός για τους Έλληνες η Γαλλία.

Σε γενικές γραμμές η φετινή έκθεση PHILOXENIA, από πλευράς οργάνωσης και συμμετοχών, βαθμολογείται με βαθμό κάτω του μετρίου, όταν όλοι διαπιστώνουν και προσδοκούν οικονομικά οφέλη ως απάντηση στη γενικότερη κρίση.

Η παρουσία της Κεντρικής Μακεδονίας στο ενιαίο περίπτερο όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων ιδιαίτερα υποτονική, πολύ γενική, χωρίς να αναδεικνύονται τα μεγάλα πλεονεκτήματα και οι ισχυροί τουριστικοί προορισμοί της Περιφέρειας.

Η παρουσία της Πιερίας, μάλλον απαρατήρητη, χωρίς ταυτότητα, χαμένη ανάμεσα στις άλλες Περιφερειακές Ενότητες χωρίς να ξεχωρίζουν τα ασύγκριτα και μοναδικά της φυσικά πλεονεκτήματα.

Δεν είδαμε τον Όλυμπο με τους παραδοσιακούς του οικισμούς, τις ψηλότερες κορυφές, με τα φιλόξενα καταφύγια και τις μαγευτικές ορειβατικές διαδρομές, τον διεθνή αγώνα Olympus Marathon.

Δεν διακρίναμε τα Πιέρια, με το κοντινότερο για τους Θεσσαλονικείς χιονοδρομικό κέντρο. Ευτυχώς οι επαγγελματίες του Ελατοχωρίου είχαν δικό τους περίπτερο.

Δεν γνωρίσαμε τις παραλίες της Πιερίας με τα σύγχρονα καταλύματα και τις υποδομές ποιότητας. Εκεί που οι ακτές αγγίζουν τις παρυφές και βρέχουν τις ρίζες του Ολύμπου.