Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

ΕΝΩΣΗ ΕΡΖΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ..


Το βιοτικό επίπεδο και η ποιότητα ζωής των καταναλωτών δεν εξαρτώνται μόνο από το εισόδημά τους όσο και αν αυτό αποτελεί τη θεμελιακή βάση τους. Εξαρτώνται, επίσης, από τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών σε σχέση με την ποιότητά τους, την ίδια την ποιότητα, ασφάλεια και υγιεινή τους, την αγοραπωλησία και την παροχή τους μέσω διάφανων συναλλαγών και δίχως την ύπαρξη καταχρηστικών πρακτικών εκ μέρους των προμηθευτών.

Η πάλη για την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και την ποιότητα της ζωής πρέπει να επεκταθεί από τους χώρους εργασίας και στους χώρους κατανάλωσης για να πετύχει τη συγκρότηση ενός κοινού συνδικαλιστικού και καταναλωτικού μετώπου πάλης.
Το κύριο μέσο που διαθέτουμε στην πάλη μας είναι η στοχευμένη κατεύθυνση της τεράστιας αγοραστικής δύναμης που αθροιστικά συγκροτούν τα χαμηλά εισοδήματά μας και οι μισθοί επιβίωσης που παίρνουμε προς εκείνα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που είναι φθηνές και ποιοτικές. Η αξιοποίηση αυτού του πανίσχυρου όπλου δεν μπορεί να επιτευχθεί δίχως την ενεργή συμμετοχή όλων μας. Μόνο η κοινή και συλλογική δράση μας μπορεί να προστατεύσει το βιοτικό επίπεδό μας και την απασχόλησή μας.
Στην Κατερίνη, ιδρύθηκε το τοπικό Παράρτημα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας. Το διοικητικό συμβούλιό του αποτελούν οι Σωματαρίδης Αλέξανδρος, πρόεδρος, Κοτρώνης Βαλάσης, αντιπρόεδρος, Κωνσταντίνου Δέσποινα, γεν. γραμματέας, Ορφανίδου Ελένη, ταμίας και Ζαρκανέλα Χρυσούλα, μέλος.
Το Παράρτημα της Κατερίνης, με τα ήδη υπάρχοντα μέλη του, έχει ξεκινήσει το σχεδιασμό των δράσεών του με βάση τα παραπάνω. Παράλληλα, οι εγγραφές νέων μελών συνεχίζονται στην έδρα του παραρτήματος στο Εργατικό Κέντρο Κατερίνης.

Οι αρχές που διέπουν τις δραστηριότητες της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας είναι:
Συμμετοχή - Ενημέρωση - Επιλογή – Παρέμβαση

Οι αρχές αυτές αναδεικνύουν τις διαχρονικές αξίες του κόσμου της εργασίας:
Συλλογικότητα - Οικονομική και Κοινωνική Αυτοοργάνωση – Δημοκρατία

Η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας καλεί κάθε καταναλωτή να ενταχθεί στις γραμμές της και να αγωνιστεί μαχητικά μαζί της για:
Ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, βελτίωση της καταναλωτικής συνείδησης, υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά
Εκμάθηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των καταναλωτών
Εκπαίδευση και κατάρτιση των στελεχών, του προσωπικού και των μελών των καταναλωτικών οργανώσεων
Έλεγχος της υγιεινής και ασφάλειας των προϊόντων και των υπηρεσιών
Αξιολόγηση της σχέσης ποιότητας / τιμής των προϊόντων και των υπηρεσιών
Υποβοήθηση των καταναλωτών στην επιλογή των προϊόντων που αγοράζουν και των υπηρεσιών που προμηθεύονται μέσω της συνεχούς ενημέρωσής τους
Στοχευμένη κατεύθυνση της ενεργούς ζήτησης των καταναλωτών προς τα φθηνά και ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες
Αποκλεισμός των προϊόντων παιδικής, υποχρεωτικής και παράνομης εργασίας καθώς και των επιχειρήσεων που δεν είναι φιλικές προς το περιβάλλον
Προστασία των καταναλωτών χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος καταχρηστικές και κερδοσκοπικές πρακτικές των προμηθευτών
Διαφύλαξη του καταναλωτή από την αισχροκέρδεια και εξαπάτηση των κακόβουλων προμηθευτών
Υποστήριξη των καταναλωτών στις διενέξεις με τους προμηθευτές σε πραγματικό χρόνο
Διαχείριση των καταγγελιών των καταναλωτών και υποβολή συλλογικών αγωγών
Παρακολούθηση των προμηθευτών, αξιολόγηση του βαθμού της καταναλωτικής εξυπηρέτησης και ενημέρωση των καταναλωτών
Κατάρτιση του προσωπικού των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο και τις υπηρεσίες στην ορθή εξυπηρέτηση των καταναλωτών
Συνεργασία των καταναλωτικών ενώσεων με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις