ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΝΑΖΙΣΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΟΝ ΟΡΘΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
του ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΛΦΑ
Μια συναρπαστική πολιτικά και επιστημονικά βραδιά έζησαν οι πολυάριθμοι φίλοι (εκπαιδευτικοί, μαθητές και απλοί πολίτες) του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας τη Δευτέρα το βράδυ. Ο χαρισματικός μαχητικός παιδαγωγός και ακτιβιστής Γιώργος Τσιάκαλος καθήλωσε το κοινό αφού επί μιάμιση ώρα ανέλυε με πειστικά επιχειρήματα παρμένα από την πολύχρονη εμπειρία του (βιολογία, κοινωνιολογία, δημογραφία, παιδαγωγική) τι είναι ο ναζισμός και οι εγχώριες παραφυάδες του.
Τι πιστεύει για την ελληνική ακροδεξιά ο Γιώργος Τσιάκαλος; Ο αριστερός παιδαγωγός υποστηρίζει πως η «Χρυσή Αυγή» ήλθε, θα μείνει για λίγο και θα εξαφανιστεί διότι οι ιδέες της δεν θα αντέξουν στην πίεση που θα δεχτεί. Κι αυτό γιατί οι απόψεις της είναι ένα συνονθύλευμα μυστικισμού και ακραίου κοινωνικού δαρβινισμού που κονιορτοποιείται όταν τεθεί στο επίκεντρο της κριτικής και της πολιτικής.
Σε ό,τι αφορά τις ρίζες της ελληνικής ακροδεξιάς ο Τσιάκαλος έκανε μια μακρά ιστορική αναδρομή σε ρατσιστές βιολόγους του 19ου αιώνα μέχρι και την ναζιστική προπαγανδιστική μηχανή για να καταλήξει στο συμπέρασμα πως οι χρυσαυγίτες απλώς αντιγράφουν τα ίδια ακριβώς ναζιστικά ιδεολογήματα και σύμβολα αρκεί να ανατρέξει κανείς στις σχετικές ιστοσελίδες της. Για παράδειγμα: “Blut und Boden” («Αίμα και Γη»), ήταν το μυστικιστικό βάθρο της ναζιστικής “Volksgemeinschaft“ («Λαϊκή Κοινότητα»), και θεμελίωνε το οικοδόμημα της νέας Πολιτείας του Χίτλερ με το όνομα «Volksstaat» («Λαϊκή Πολιτεία»). Τι το νέο, λοιπόν, και ατόφιο «Ελληνικό»(!)- διακηρύσσει η «Χρυσή Αυγή» στο μανιφέστο της με τίτλο «Προς το Μέλλον» (που δημοσιεύεται στο πλαίσιο «Θεωρητικά Ζητήματα για την Στρατηγική και την Τακτική του Λαϊκού Εθνικιστικού Κινήματος») με την παρακάτω πρότασή της; «Το ΑΙΜΑ του Έθνους που κυλάει στο κορμί της Λαϊκής Κοινότητας και η ΓΗ της Πατρίδας θεμελιώνουν στέρεα το οικοδόμημα της Εθνικιστικής Λαϊκής Πολιτείας».
Η Χρυσή Αυγή περιφρονεί τη δημοκρατία, θέτει την βιολογία βασικό οδηγό ερμηνείας των κοινωνικών και πολιτικών φαινομένων, τάσσεται υπέρ της αριστοκρατίας και της στρατιωτικής οργάνωσης της Πολιτείας. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
« Το αδύναμο δεν έχει θέση στη φύση, γιατί αν επικρατούσαν τα αδύναμα δεν θα υπήρχε η Ζωή. (…) Μπορεί να ακούγεται σκληρό, αλλά πόσες φορές αντικρίσαμε την εκδήλωση της σκληρότητας στη φύση; (…) Αιώνια και παγκόσμια ειρήνη δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί στη φύση δεν υπάρχει κι εμείς ως μέρος της φύσης υπακούμε στους ίδιους νόμους. (…) Ο σημερινός ειρηνικός άνθρωπος χωρίς να το συνειδητοποιεί, ουσιαστικά είναι εχθρός της φύσης, της αλλαγής και της εξέλιξης».
«Ένας λακωνικός και στρατιωτικός τρόπος ζωής ήταν και θα είναι πάντοτε το υπόδειγμα Ελληνικής Εθνικιστικής ζωής. Πρότυπό μας ο καλογυμνασμένος και αυστηρός στρατιώτης. Δόγμα μας η αρχαία σπαρτιατική άποψη ότι τα καλύτερα ρούχα είναι τα γυμνασμένα σώματα. Το σφριγηλό αντρίκειο σώμα είναι πρότυπο αισθητικής και εφόδιο πολέμου. Θα νικήσουμε στηριζόμενοι στην επιθετική σκέψη και τα δυνατά μπράτσα. Αν δεν έχουμε το ένα από τα δύο δε θα καταφέρουμε τίποτε.»
Παραδείγματα, όπως τα παραπάνω, μπορούν να αναφερθούν πολλά. Η απαρίθμησή τους, είναι φανερό ότι αποκαλύπτει με απόλυτη ενάργεια το ναζιστικό χαρακτήρα της «Χρυσής Αυγής». Είναι όμως λάθος, καταλήγει ο Γιώργος Τσιάκαλος, να προσδοκεί κανείς ότι η αποκάλυψη αυτή από μόνη της αρκεί για να απομακρύνει τους νέους ανθρώπους από τις τάξεις της: σημαντικός εδώ είναι ο ρόλος των οργανωμένων κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων αλλά και της εκκλησίας για την απόκρουση αυτής της ιδεολογίας, όπως επίσης καθοριστικός είναι και ο μηχανισμός της εκπαίδευσης και του σχολείου.