Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

H γενέτειρα του τραγέλαφου. Όχι άλλα διόδια για την Πιερία


H γενέτειρα του τραγέλαφου. Όχι άλλα διόδια για την Πιερία
Ο νομός με την μεγαλύτερη ομαλή παραλία και το ψηλότερο βουνό της Ελλάδας πάσχει προσφάτως από διόδια και μονίμως από τις παρενέργειες του εκλογικού νόμου που τον «χαρίζουν» σταθερά στη ΝΔ. 

Το ΧΩΝΙ κρατάει ο Γιάννης Τσίρος.



Λαός και ηγεσία σε πλήρη αντίθεση, βουλευτές που ψήφισαν αποικιοκρατική σύμβαση που τώρα δηλώνουν ότι δεν μπορούν να αντιπαλέψουν…




Η Πιερία ανακαλύπτει σιγά-σιγά τις τραγικές επιπτώσεις από την μακροχρόνια –τεσσάρων δεκαετιών- επικράτηση της ΝΔ στα πολιτικά πράγματα του νομού, (με τη συνεχή «ευλογία» εκλογικών νομοθεσιών-τερατουργημάτων) και πείθεται ότι ο μόνος δρόμος για την κατάργηση των διοδίων του Αιγινίου –ίσως και των παραπλεύρων της Λεπτοκαρυάς- είναι ο αγώνας για την …απλή αναλογική.

Ο νομός που κατέχει το καταστροφικό προνόμιο να ναι «ζωσμένος» από πέντε (5) σταθμούς διοδίων για μια απόσταση ούτε 150 χιλιομέτρων, που δεν απολαμβάνει όσα αναλογούν στον τόπο με την μεγαλύτερη συνεχόμενη ομαλή παραλία και το ψηλότερο βουνό στην Ελλάδα, βρίσκεται «επί ποδός πολέμου» εδώ και 15 μέρες. Η λειτουργία ενός ακόμη σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, 8χμ πριν το σταθμό των Μαλγάρων, μαζί με τη λειτουργία των παράπλευρων της Λεπτοκαρυάς, ξεπερνά κάθε λογική, κάθε όριο αντοχής, κάθε όραμα υπουργού της τρόϊκας και της συγκυβέρνησης. Κάθε όνειρο ακόμη και των κ. Σουφλιά και Μαγκριώτη, για να μην ξεχνάμε ποιοι ήταν αυτοί που καταδίκασαν το νομό σε αργό -αλλά σίγουρο- αφανισμό.

Οι σήραγγες των Τεμπών καθυστερούν, έργα όπως οι παράπλευροι δεν έχουν ξεκινήσει καν, υποσχέσεις (όπως η ατέλεια ή οι ελαφρύνσεις για τους ντόπιους, ξεχάστηκαν πριν καν συζητηθούν), αλλά η κατασκευάστρια …έχει μόνο δικαιώματα και λειτουργεί νέους σταθμούς για παλιούς δρόμους…

Από την πρώτη μέρα του παμπιερικού ξεσηκωμού, η κεντρική εξουσία έδειξε πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει τους ρέμπελους: ξύλο από τα ΜΑΤ, συλλήψεις ακόμη και αιρετών και ανηλίκων, άσχετες με τα γεγονότα, αλλά πολύ αποτελεσματικές στο να αποθαρρύνουν την διογκούμενη αντίδραση και να κρατήσουν στο σκοτάδι τα κύρια θέματα συζήτησης για το πρόβλημα: μπορεί η κατασκευάστρια εταιρεία να απαιτεί όσα απαιτεί και απολαμβάνει ήδη; Γιατί εδώ και μια βδομάδα τα διόδια στο Αιγίνιο λειτουργούν; Και εισπράττουν χρήμα. Η τοπική εισαγγελία πάντως εξακολουθεί και ασχολείται ενδελεχώς με την «τήρηση του νόμου και της τάξης», όπως και πριν χρόνια, μόνο σε ότι αφορά τους διαδηλωτές. Οι λόγοι που μετατρέπουν φιλήσυχους πολίτες σε διαδηλωτές …μεγάλων αποστάσεων –δυστυχώς- αφορούν «σύμβαση του Κράτους» που κανείς ως τώρα δεν τόλμησε ν αγγίξει, ούτε με μια -εκ των πραγμάτων επιβεβλημένη- προκαταρκτική εξέταση. 


Έτσι, μόνο οι κάτοικοι της Πιερίας στην συντριπτική τους πλειοψηφία, τα τοπικά ΜΜΕ, οι αιρετοί, οι βουλευτές που την ψήφισαν μιλούν για ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις του κατασκευαστή, για καθημερινό θρίλερ στους παράδρομους της νότιας Πιερίας τους γεμάτους τεράστια φορτηγά, για τρόμο των αλλοδαπών τουριστών –τέσσερις μήνες το χρόνο- και των ντόπιων κατοίκων και πολλά άλλα.

Η εντεταλμένη αρχή του Κράτους δεν έχει ακόμη διαπιστώσει ΤΙΠΟΤΑ. Ούτε για την πορεια των εργων, ούτε για τα προβλήματα των κατοίκων της Πιερίας, ούτε για την ανυπαρξία εναλλακτικής διαδρομής, την καταστροφή του προϋπάρχοντος δικτύου από τα φορτηγά, ακόμή-ακόμη και για τις απαγορεύσεις που κάποιοι Δήμοι θέτουν αλλά δεν μπορούν να εφαρμόσουν (χρήση τοπικού οδικού δικτύου από φορτηγά μεγαλύτερα των 8 τόννων).



Ταυτόχρονα, κανένας δεν απαντά στο ερώτημα που θεριεύει μέρα με τη μέρα: Ποιος ή ποιοι θα υπερασπιστούν τα δίκαια της Πιερίας; Στην παμπιερική σύσκεψη στο δημαρχείο Αιγινίου, το περασμένο Σάββατο, η απάντηση πρόβαλλε απ΄ τα συμφραζόμενα και μετά από διαδικασία τεσσάρων ωρών, γεμάτων από τις γελοίες υπεκφυγές των τεσσάρων εκπροσώπων της Πιερίας στο Κοινοβούλιο. Το χορό άνοιξε ο Κώστας Κουκοδήμος φτάνοντας στο σημείο να προτείνει ψήφισμα που θα διαβεβαιώνει ότι οι εξεγερμένοι κάτοικοι της Πιερίας αγαπούν τα …ΜΑΤ και δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν με τα ένστολα παιδιά του λαού. 

(Σημειωτέον, από την πρώτη μέρα, συνδικαλιστές της ΕΛ.ΑΣ. έχουν εκδώσει πάμπολλες ανακοινώσεις αποκρούοντας τις καταγγελίες για άσχετες με τα γεγονότα συλλήψεις, αδικαιολόγητη βία και ξυλοδαρμούς, και κάνοντας λόγο για διασφάλιση του αγαθού «της επικοινωνίας και των μεταφορών για χάρη όλων των πολιτών, όχι μόνο του Νομού αλλά και όσων διέρχονται από τον κύριο οδικό άξονα της χώρας», ενώ οι διαδηλωτές δεν έκλεισαν ποτέ την εθνική οδό, απλώς άφηναν τα οχήματα να διέρχονται χωρίς να πληρώνουν διόδια!!!). 

Ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος (σε τραγική θέση πλέον, αφού μαζί με το σημερινό δήμαρχο Πύδνας – Κολινδρού και τότε βουλευτή, ψήφισαν στη Βουλή την αμαρτωλή σύμβαση που τώρα παλεύουν να καταργήσουν(;), πρότεινε δικαστικό αγώνα και κατάθεση αγωγής κατά της κατασκευάστριας στον οποίο θα πρωτοστατήσουν –ως θιγόμενοι- οι κάτοικοι του Αιγινίου. Μάλιστα, έκανε λόγο και για τα θετικά του πράγματος γιατί ο ίδιος –όπως είπε- κατάφερε να φτάσει στο Αιγίνιο για τη σύσκεψη από τη Θεσσαλονίκη σε είκοσι λεπτά, χάρις στο μοντέρνο αυτοκινητόδρομο «που μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερος. Με την πρότασή του, ο βουλευτής και πρώην υπουργός, συγκέντρωσε τα βέλη οξείας κριτικής που κωδικοποιείται στα εξής:

-       εκτός από το συγκεκριμένο παράδειγμα, όταν βρίσκεται στο νομό, μετακινείται με …ελικόπτερο, γι΄ αυτό και δεν θεωρεί και τον εαυτό του και όλους τους Πιεριείς και όλους τους Έλληνες, θιγόμενους και για πολλαπλούς λόγους

-       γιατί θα πρέπει απλοί πολίτες να υπομείνουν τη διαδικασία της μακροχρόνιας και αναμφίβολης ένδικης διεκδίκησης και να μην αντιμετωπισθεί η σύμβαση πολιτικά, από πολιτικούς που την υπέγραψαν και τώρα τη θεωρούν απαράδεκτη, με πολιτική δράση

-       και γιατί -αν και πολιτικός- διαλέγει τη δικαστική οδό, ενώ η Πιερία σύσσωμη δηλώνει έτοιμη για ολομέτωπο αγώνα.

Και ο τρίτος των ανδρών βουλευτών του νομού, Γιώργος Χριστογιάννης, δεν κατάφερε να περάσει τον πήχη των ανάλογων με τις περιστάσεις προσδοκιών, δηλώνοντας –«χωρίς να χαϊδεύει αυτιά»- ότι δεν πιστεύει ότι η Πιερία θα καταφέρει να μην λειτουργήσουν τα διόδια. Παρ΄ όλα αυτά, διαβεβαίωσε –όσο και οι συνάδελφοί του- για τον μανιώδη αγώνα στον οποίο αποδόθηκαν, προκειμένου να πείσουν τον υπουργό κ. Καλογιάννη –βουλευτή ΝΔ Ιωαννίνων- για το …δίκαιο του αγώνα της Πιερίας.

Μάλιστα, οι βουλευτές μετέφεραν στη σύσκεψη τον καημό του κ. υπουργού για το πώς θα υποδεχτούν οι ψηφοφόροι της περιφέρειάς του τη λειτουργία των νέων διοδίων και εκεί. Η Άννα Μάνη, δήλωσε -όπως σε κάθε ανάλογη περίπτωση- αλληλέγγυα με τον αγώνα των κατοίκων της Πιερίας, έτοιμη να πράξει ότι της ζητηθεί και περιέγραψε πώς η αντιπροσωπεία της Πιερίας περπάτησε μέσα στη βροχή, προκειμένου να καταφέρει να συναντηθεί με τον αρμόδιο υπουργό (σσ: και να εξέλθει από την μιάμισης ώρας σύσκεψη-αγώνα…άπρακτη και εκτεθειμένη)!!! Στη σύσκεψη τοποθετήθηκε μεταξύ άλλων και η αντιπεριφεριεάρχης Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου, η οποία επιμένει στα δυσκολότερα προβλήματα του νομού να δηλώνει ότι δεν διαθέτει τις απαραίτητες αρμοδιότητες, παραβλέποντας μόνιμα ότι οι αιρετοί και εκλεγμένοι διαθέτουν σίγουρα μεγαλύτερα περιθώρια πολιτικών έργων και λόγων.

Πρόσφερε πάντως τα νομικά της φώτα, όπου αυτό χρειαστεί. Σύμφωνος και αλληλέγγυος δηλώνει και ο δήμαρχος Κατερίνης, Σάββας Χιονίδης, ο οποίος δεν έδειχνε και καμία ιδιαίτερη ζέση να τοποθετηθεί και να προτείνει.

Στους … πραγματιστές της σύσκεψης κατατάσσονται ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας, Ηλίας Χατζηχριστοδούλου (στέλεχος και αυτός της ΝΔ) ο οποίος θεωρεί ότι η σύμβαση με την υπογραφή της έχει …αγιοποιηθεί και δεν μπορεί να καταργηθεί, παρά μόνο να υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις και ο δήμαρχος Δίου Ολύμπου, Γιώργος Παπαθανασίου, (παλιότερα ΠΑΣΟΚ, τώρα ανεξάρτητος, δήμαρχος Δήμου μακροχρόνιου προμηθευτή των επιχειρήσεων Μπόμπολα) που εκτίμησε ότι μόνο πολιτικά αντιμετωπίζεται το θέμα και ο ίδιος συμφωνεί με τις κλιμακούμενες κινητοποιήσεις και την παραίτηση των τεσσάρων βουλευτών και των τριών δημάρχων και Δημοτικών Συμβουλίων της Πιερίας, προκειμένου να πειστεί η κυβέρνηση και να καταργηθούν τα διόδια. Απέφυγε πάντως να εμπλέξει στη συζήτηση, το θέμα της παράλληλης λειτουργίας των παράπλευρων διοδίων Λεπτοκαρυάς που ανήκουν στο Δήμο του.

Στη σύσκεψη τοποθετήθηκαν και εκπρόσωποι φορέων του νομού –όλοι τους στελέχη της ΝΔ-, όπως η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, η πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Λιτοχώρου, οι οποίοι περιέγραψαν τη ζοφερή πραγματικότητα και το ακόμη ζοφερότερο μέλλον της περιοχής –με τη θερινή σεζόν να απέχει 100 ημέρες- και τάχθηκαν υπέρ κινητοποιήσεων και της εμμονής στο αίτημα κατάργησης των διοδίων. Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Δήμο Πύδνας –Κολινδρού,  Οι δημοτικοί σύμβουλοι Δίου – Ολύμπου, Ν. Λάππας (ΠΑΣΟΚ) και Κατερίνα Κουρίτα (ΚΚΕ) έθεσαν το θέμα του συντονισμού των κινητοποιήσεων και για την κατάργηση των διοδίων Λεπτοκαρυάς, ενώ δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης του Δήμου Κατερίνης, επικρότησαν κι αυτοί τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και επιφυλάχθηκαν να προτείνουν περισσότερα στη συνεδρίαση του Δημοτικού τους Συμβουλίου τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου.

Το αρχικώς κομβικό αίτημα για παραίτηση των βουλευτών κι των δημάρχων του νομού, χάθηκε στη βοή των αντεγκλήσεων και των απλοϊκών πολιτικών συνειρμών του δημάρχου Πύδνας – Κολινδρού, Ευάγγελου Πολύζου και παραμένει ως πρόταση που θα επανέλθει μετά τη συνάντηση που θα επιδιώξει η ίδια επιτροπή, αυτή τη φορά με τον πρωθυπουργό. Ως τότε και σε βάρος της Πιερίας, θα κρατά το εξευτελιστικό ρεκόρ της επιτροπής που πήγε με αίτημα την κατάργηση των διοδίων και έφυγε με την υπόσχεση του υπουργού ότι μετά τη λειτουργία των διοδίων για ικανοποιητικό διάστημα μπορεί και να υπάρξουν διορθώσεις και την παραίνεσή του να μεταφερθεί στους Πιεριείς η ανάγκη να προμηθευτούν τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες. Δηλαδή, η Πιερία, η Ελλάδα και οι αλλοδαποί επισκέπτες μας να μην πληρώνουν άμα τη διελεύσει για τη μια διέλευση, αλλά …προκαταβολικά και για πολλές μελλοντικές!!!

Ολοκληρώνοντας τη σύσκεψη, δήμαρχοι και βουλευτές ζήτησαν όλοι οι μετέχοντες και παρευρισκόμενοι να κατευθυνθούν στα νέα διόδια, όπου ο κόσμος παραμένει όλο το 24ωρο, «παλεύοντας μέσα στο κρύο και περιμένοντας την ηγεσία του για συμπαράσταση» και λήφθηκε απόφαση για παμπιερική κινητοποίηση και συγκέντρωση στην Κατερίνη που θα καθοριστεί τις επόμενες ημέρες. Στη διάρκειά της, εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής και στελέχη του ΚΚΕ αντιμετωπίστηκαν με αρκούντως ..ψυχροπολεμικά επιχειρήματα (ο κ. Πολύζος προσπάθησε να τον εμποδίσει να τοποθετηθεί, αν και είχε επιτραπεί σε πρώην –τριών ημερών- βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ).

Έτσι, η Πιερία πορεύεται προς ακόμη μεγαλύτερες κινητοποιήσεις κατά των διοδίων στις οποίες θα πρωτοστατήσουν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, το ΠΑΣΟΚ και η ισχυρότατη στην Πιερία Εθελοντική Ομάδα Δράσης του νομού (με τη «Χρυσή Αυγή» να δηλώνει σε κάθε ευκαιρία «είμαστε κι εμείς εδώ»), ενώ οι τοπικοί άρχοντες που τίθενται επικεφαλής, και δεν πιστεύουν στη νίκη και ανήκουν όλοι στη ΝΔ.

Ο συνδυασμός αυτός δεν φαίνεται να τους προβληματίζει ιδιαίτερα, αφού ο ισχύων εκλογικός νόμος θα ισχύει ακόμα και στην περίπτωση έκτακτων τοπικών εκλογών και θα δώσει «μονοκούκι» τις τέσσερις έδρες σ΄ όποιον ξεπεράσει το 30%, ακόμη κι αν δεν γίνουν εκλογές σε νομούς που καθορίζουν την κατανομή εδρών στην Πιερία, ως διορθωτική κίνηση.


Γιάννης Τσίρος