Μπορεί η οικονομική «καταιγίδα» να κοπάζει, αυτό όμως δεν σημαίνει απαραιτήτως και καλύτερες ημέρες για τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο αντίκτυπος της ψηφιακής τεχνολογίας -και ειδικότερα του Διαδικτύου- αναμένεται να έχει διάρκεια, παρόλο που παρατηρείται ανάκαμψη των διαφημιστικών δαπανών.
Στελέχη των αμερικανικών εταιρειών media -Τime Warner, Walt Disney και Viacom- επισήμαναν πρόσφατα ότι οι εταιρείες που επιθυμούν να προβληθούν μέσω τηλεοπτικών διαφημίσεων αγοράζουν διαφημιστικό χρόνο πολύ κοντά στην ημερομηνία προβολής του διαφημιστικού, δυσχεραίνοντας τις προσπάθειες για μελλοντικό προγραμματισμό. Για τους επενδυτές, μια θετική εξέλιξη εν μέσω της ύφεσης είναι η αλλαγή της στάσης ως προς την ανάδειξη του Διαδικτύου ως επιχειρηματικού μοντέλου.
Τα στελέχη τόσο των τηλεοπτικών όσο και των έντυπων μέσων επανεξετάζουν τη δυναμική του Internet. Αλλά η συγκέντρωση ενός μεγάλου online κοινού δεν εγγυάται ακόμη τόσο μεγάλα διαφημιστικά έσοδα που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα μιας μεγάλης επιχείρησης.
Στο μεταξύ ορισμένες αμερικανικές εφημερίδες -όπως οι «New York Times»- πραγματοποιούν δημοσκόπηση, ώστε να διαπιστώσουν πόσοι αναγνώστες της θα πλήρωναν για πρόσβαση σε online περιεχόμενο. Η News Corp. -όμιλος στον οποίο ανήκει η «WSJ»- ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να χρεώνει την πρόσβαση σε όλα τα sites των εφημερίδων της.
Ανάλογη μεταστροφή παρατηρείται και στην τηλεόραση. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει όμως είναι η στροφή των καταναλωτών προς εναλλακτικές πηγές περιεχομένου, είτε χαμηλής ποιότητας είτε πειρατικού. Θα χρειασθεί να μεσολαβήσουν πολλά χρόνια ώστε να καταλήξουν τα media στο κατάλληλο ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο. Αλλά η ύφεση ενδεχομένως να έδειξε το σωστό δρόμο.