Η σελίδα κοινωνικής δικτύωσης του Facebook φέρνει κοντά τους νέους και όχι μόνο, καθώς τα έξυπνα, ευφάνταστα και ενδιαφέροντα γκρουπ που δημιουργούνται ενώνουν πολίτες ποικίλων κοινωνικών αποχρώσεων από όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας.
Τα κοινά ενδιαφέροντα και το χιούμορ είναι συνήθως από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα κάνουν αρκετό κόσμο να εισέλθει σε κάποιο γκρουπ.
Εκτός από την πλάκα και το πείραγμα, δεν είναι λίγες και οι κινηματικές δράσεις που ξεκινάνε αρχικά από παρέες φίλων οι οποίοι θέλουν να μοιραστούν τις ανησυχίες τους για θέματα όπως η πολιτική, το περιβάλλον, η οικολογία, η φροντίδα αδέσποτων ζώων και τα κοινωνικά ζητήματα που απασχολούν κατά καιρούς τη χώρα μας και όχι μόνο (για παράδειγμα τα γκρουπ συμπαράστασης σε χώρες όπου διεξάγονται πολεμικές συγκρούσεις).
Αξιομνημόνευτη είναι η δράση εκατοντάδων χρηστών του Facebook κατά τη διάρκεια των γεγονότων του περασμένου Δεκεμβρίου, οπότε και δημιουργήθηκαν γκρουπ μνήμης προς τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο, καθώς και άλλα συναφή που καλούσαν τους πολίτες σε κινηματικές δράσεις. Παρόμοια γκρουπ δημιουργήθηκαν και για την περίπτωση της συνδικαλίστριας Κωνσταντίνας Κούνεβα.
Ένα άλλο παράδειγμα δράσης αποτελεί γκρουπ που είχε φτιαχτεί για κακοποιημένο σκυλί -τον Λήο- που βρέθηκε στον Πόρο πριν περίπου ένα χρόνο. Το γκρουπ αριθμούσε περί τα 250.000 μέλη και είχε δημιουργηθεί από τον άνθρωπο που βρήκε το -καμένο με οξύ- σκυλί, το οποίο και πήγε σε κτηνίατρο με δικά του έξοδα.
Οι πιέσεις που ασκήθηκαν στον Δήμαρχο Πόρου, για να αναλάβει ο Δήμος τα έξοδα για την θεραπεία και τον εντοπισμό του υπεύθυνου, ήταν μεγάλη από πολλά μέλη που ευαισθητοποιημένα από τις σκληρές εικόνες που είχαν "ανέβει" στον ιστότοπο του facebook, έστελναν e-mail και τηλεφωνούσαν, κάνοντας παράπονα στις τοπικές αρμόδιες υπηρεσίες, ζητώντας τη φροντίδα των αδέσποτων.
Ένα χρόνο μετά, βλέπουμε σε κάθε μαγαζί , αλλά κυρίως σε τουριστικά και πρακτορεία ταξιδιών ειδικό κουτί με την επιγραφή "Βοήθησε και συ τα αδέσποτα σκυλιά", που παρακινεί τους επισκέπτες να δώσουν ότι ποσό είναι διατεθειμένοι, ώστε να βοηθήσουν τα αδέσποτα σκυλιά του νησιού.
Σε άλλες περιπτώσεις φιλοζωικών γκρουπ, απλά μέλη- αλλά και άτομα που ήδη δραστηριοποιούνται σε οργανώσεις- δημιουργούν ομάδες, οι οποίες αναλαμβάνουν να φροντίσουν κακοποιημένα -και μη- αδέσποτα. Το κόστος αναλαμβάνεται από όσους είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν οποιοδήποτε χρηματικό ποσό, καταθέτοντας τα χρήματα σε λογαριασμό που έχει ανοίξει σε τράπεζα κάποιο από τα μέλη (που όμως ήδη γνωρίζουν αρκετοί από το γκρουπ, καθώς στο διαδίκτυο αρκετά συχνά ελλοχεύει ο κίνδυνος απάτης).
Άλλα γκρουπ δραστηριοποιούνται και σε άλλες εθελοντικές ενέργειες όπως για παράδειγμα η δεντροφύτευση και ο καθαρισμός δασών, ιδίως μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007.
Υπάρχουν αρκετά γκρουπ ακόμα όπου ο κόσμος θα συναντηθεί εκτός διαδικτύου, θα γνωριστεί και θα αναλάβει δράση για τα προβλήματα που τον απασχολούν.
Στην ανάλαφρη πλευρά του Facebook, συναντάμε γκρουπ που η ονομασία τους και μόνο προκαλεί το χαμόγελο. Μερικοί τίτλοι:
"Οι φοιτητές του Εθνικού και Καποδιστριακού είναι οι πιό όμορφοι και έξυπνοι"
"Θα διαβάσει ο μπροστινός/πλαινός/πισινός συμφοιτητής, γιατί να διαβάσω εγώ ?"
"Έχω χαλάσει και γω μιά περιουσία κατά την διάρκεια της εξεταστικής.."
"Πορωμένοι με το διαφανές περιτύλιγμα με τις φουσκάλες που κάνουν τσούκου -τσούκου"
"Ας πεί κάποιος στους παρουσιαστές του καιρού να φύγουν μπροστά από τη Ρόδο"
"Όσο πίνω ομορφαίνεις"
"Eγω θα καπνίζω και μετά το 2010 στην Ελλάδα. Όπου γουστάρω"
"Chuck Norris doesn't need a facebook group, he invented facebook"
"Ο δεκάλογος του τεμπέλη"
"Φονιάδες των χοντρών, διαιτολόγοι"
"Γυναίκες - αναγκαίο κακό"
"Ανάμεσα στους φίλους μου στο facebook υπάρχει και κάποιος που θέλω να δείρω"
"Έχω τρομερές επιδόσεις στο κρεβάτι, μπορώ να κοιμάμαι 35 ώρες σερί!"
"Οικονομία στο νερό. Κάντε ντουζ με μια φίλη/φίλο"
"Και η εκκλησία να πληρώσει στο κτηματολόγιο"
"ΑΗ ΠΟΝΤ"
Ίσως η τεχνολογία να μην είναι όσο αρνητική παρουσιάζεται αρκετά συχνά. Όσο κακό μπορεί να προξενήσει, άλλο τόσο καλό μπορεί να προκαλέσει.
Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τους χρήστες, πολλοί από τους οποίους δείχνουν ότι τους απασχολεί το ο,τιδήποτε γίνεται γύρω τους και μακρυά τους και δεν είναι απλά κάποιοι άνθρωποι ερωτευμένοι με την οθόνη, την οποία θέλουν να κοιτάνε για αρκετές ώρες κάθε μέρα.