Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Τρία μέτωπα διοδίων στην Πιερία - οι νέες τιμές μετά τη λειτουργία του σταθμού του Αιγινίου

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των υπαλλήλων του Μπόμπολα, είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που ανοίγουν τα διόδια στην Λεπτοκαρυά και το Αιγίνιο. Ευχαριστούμε πολύ ΑΙΓΑΙΟΝ ΑΕ, ΑΚΤΩΡΑ, Δήμαρχε Δίου Ολύμπου και Δήμαρχε Κατερίνης!!!!!!
Στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας, 28 Ιανουαρίου θα αρχίσει να λειτουργεί ο σταθμός διοδίων του Αιγινίου, με αντίτιμο 2,20 ευρώ για τη διέλευση των ΙΧ αυτοκινήτων, ενώ την ίδια ώρα θα μειωθούν αντίστοιχα οι τιμές στους σταθμούς των Μαλγάρων και της Λεπτοκαρυάς. 

Επιπλέον, όσον αφορά στην Πιερία, σε λειτουργία μπαίνει ο πλευρικός σταθμός διοδίων στη Λεπτοκαρυά για το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, με 1,30 ευρώ για τα δίκυκλα και 1,80 ευρώ για τα ΙΧ., ενώ τίθενται σε εφαρμογή εκπτωτικά πακέτα για τους χρήστες που κάνουν συχνές διελεύσεις. 

Τις αλλαγές παρουσίασαν το μεσημέρι της Τρίτης, οι εκπρόσωποι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν, τονίζοντας ότι οι αλλαγές γίνονται σε πλήρη συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης. Την παρουσίαση έκανε η εκπρόσωπος τύπου Ειρήνη Ζαβρίδου, ενώ στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων απάντησαν ο Γενικός Διευθυντής Δημήτρης Γκατσώνης, ο Διευθυντής Λειτουργίας και Συντήρησης Γιάννης Νασούλης και ο Οικονομικός Διευθυντής Νίκος Αντζουλάκος.

Οι νέες τιμές 

Ενδεικτικά, σήμερα η αύξηση της τιμής από Κατερίνη - Θεσσαλονίκη, από τα 2,40 ευρώ ανεβαίνει στα 3,40 ευρώ, ενώ από Κατερίνη - Λάρισα μειώνεται από 6,50 ευρώ σε 5,40 ευρώ.

Μπορεί με το άνοιγμα των διοδίων του Αιγινίου, η τιμή να μειώνεται για τους οδηγούς στους άλλους σταθμούς, όμως συγχρόνως γίνεται αναπροσαρμογή των τιμών με αύξηση κατά 33%, "λόγω της επίτευξης της 4ης Αποκλειστικής Προθεσμίας". Οι νέες τιμές διοδίων που θα ισχύουν από τις 12:00 το μεσημέρι της 28ης Ιανουαρίου και ο νέος τιμοκατάλογος θα ισχύει για όλους τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων ηλεκτρονικών πομποδεκτών. Οι εκπτώσεις των εμπορικών πακέτων για τους συχνούς χρήστες θα δίνονται επί του νέου τιμοκατάλογου ξεχωριστά για κάθε Σταθμό.

Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, η έκπτωση για τους συχνούς χρήστες μπορεί να φθάσει και στο 40%.


"Διόρθωση για την Πιερία η λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου" 

Όπως ανέφερε ο κ. Νασούλης, η λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου είναι μια αλλαγή προς το δικαιότερο για τους οδηγούς που κινούνται στο νότιο τμήμα του Νομού. "Πρόκειται για μια σημαντική διόρθωση εντός της Πιερίας στις χρεώσεις που υπήρχαν για τις μετακινήσεις στο νότιο και το βόρειο κομμάτι του νομού", ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι "η διόρθωση θα συμβάλει σημαντικά στην εξομάλυνση της κυκλοφορίας σε όλο το οδικό δίκτυο και όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο", αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το υψηλό κόστος της διέλευσης στη Λεπτοκαρυά οδηγούσε τα μεγάλα φορτηγά να χρησιμοποιούν το τοπικό οδικό δίκτυο. "Τα φορτηγά θα ξαναμπούν στον αυτοκινητόδρομο", είπε χαρακτηριστικά".

Επίσης, τόνισαν ότι ακόμη και με τις νέες χρεώσεις, η τιμή για τη διαδρομή Κατερίνη – Θεσσαλονίκη είναι από τις χαμηλότερες, ενώ για το εκπτωτικό πακέτο ανέφεραν ότι θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των ντόπιων που κάνουν συχνές μετακινήσεις.

Απαντώντας στο θέμα της αναγκαιότητας για την εταιρία να εισπράττει χρήματα από τα διόδια ο κ. Αντζουλάκος ανέφερε ότι για να μπορεί η εταιρία να χρηματοδοτήσει τα έργα, θα πρέπει να έχει έσοδα. "Τα διόδια για εμάς είναι το "οξυγόνο" και πρέπει να δείξουμε ότι το έργο είναι βιώσιμο. Συνεπώς, ένα κομμάτι από τα έσοδα πρέπει να έρθει από τα διόδια", ανέφερε και πρόσθεσε ότι με τα έργα που θα ξεκινήσουν και πάλι θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας που θα ανακουφίσουν τους πολίτες.

Η εταιρία εισέπραττε χρήματα από τις διελεύσεις στα διόδια του Αιγινίου

Ένα επίσης σημαντικό ζήτημα που τέθηκε με ερώτηση στους εκπροσώπους της εταιρίας είναι αν εισέπρατταν χρήματα έως σήμερα από τις διελεύσεις των οχημάτων από τα διόδια του Αιγινίου, παρά το γεγονός ότι ήταν κλειστά.

Ο κ. Νασούλης ανέφερε ότι οι χρήστες δεν πλήρωναν, όμως η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. εισέπραττε από το δημόσιο μια αποζημίωση για τη μη λειτουργία των διοδίων, η οποία έγινε κατόπιν συμφωνίας για να μη λειτουργήσει ο σταθμός. "Είναι θέμα του δημοσίου από πού θα αντλήσει τους πόρους. Σε καμία περίπτωση δεν πλήρωνε ο χρήστης στα Μάλγαρα τα διόδια του Αιγινίου", ξεκαθάρισε.

"Η εταιρία έχει εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις"

Ο κ. Νασούλης ξεκαθάρισε ότι δεν είναι στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρίας η κατασκευή εναλλακτικού οδικού δικτύου στην Πιερία, παρά μόνο στην περιοχή από τα όρια του Νομού Λάρισας έως τη Λεπτοκαρυά, στα σημεία που η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου συμπίπτει με την παλαιά Εθνική Οδό, όπως και στην περιοχή της Σκοτίνας, όπου θα καταργηθεί ο δρόμος και θα γίνει νέος δρόμος για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

"Στα σημεία αυτά κατασκευάζεται εκ νέου η εθνική οδός ή αντικαθίσταται με δίκτυα παραπλεύρων δρόμων. Τα έργα αυτά βρίσκονται σε εξέλιξη και κάποια κομμάτια έχουν ήδη κατασκευαστεί. Οι υποχρεώσεις για το συγκεκριμένο δίκτυο είναι πολύ συγκεκριμένες και περιγράφονται στη σύμβαση", ανέφερε ο κ. Νασούλης, απαντώντας κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει καμία υποχρέωση για την περιοχή της Βόρειας Πιερίας.



.



Οι ανισόπεδοι κόμβοι και οι υποχρεώσεις της εταιρίας

Όσον αφορά στις υποχρεώσεις της εταιρίας από την αρχή της σύμβασης δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα, παρά τις όποιες δεσμεύσεις υπήρξαν στο παρελθόν από κυβερνητικούς φορείς σε συναντήσεις με τοπικούς παράγοντες, τόσο από την κυβέρνηση Καραμανλή όσο και από την κυβέρνηση Παπανδρέου.

Όπως ανέφεραν, στη σύμβαση προβλέπεται να ανακατασκευαστούν ο κόμβος του Αιγινίου και ο κόμβος του Κορινού και να κατασκευαστεί ο βόρειος κόμβος της Κατερίνης. Οι κόμβοι του Κορινού και του Αιγινίου θα μετατραπούν από κόμβο τριών και τεσσάρων κατευθύνσεων αντίστοιχα σε κόμβο δύο κατευθύνσεων, καθώς οι υπόλοιπες κατευθύνσεις, σύμφωνα με τη σύμβαση, εξυπηρετούνται από τον κόμβο της Κατερίνης και τον κόμβο του Μακρυγιάλου αντίστοιχα.

Επίσης, ξεκαθαρίστηκε ότι ανισόπεδος κόμβος την Πύδνα δεν προβλέπεται να γίνει, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν έχει τεθεί ως αίτημα.

Βέβαια, όπως αναφέρθηκε, η διαπραγμάτευση με το δημόσιο βρίσκεται σε εξέλιξη για όλα τα θέματα, ενώ σε ερώτηση για το αν τέθηκαν μέχρι στιγμής θέματα της Πιερίας δεν δόθηκε σαφής απάντηση.

Τα έργα θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2015

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει τηρήσει όλες τις συμβατικές της υποχρεώσεις, ανέφερε απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Γκατσώνης. "Δεν υπάρχει υποχρέωση την οποία δεν έχουμε τηρήσει. Είναι το μόνο έργο που δεν έχει σταματήσει πλήρως, και παρά τα προβλήματα χρηματοδότησης, κάποιες εργασίες γίνονται ακόμη".

Ο κ. Γκατσώνης είπε ότι έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70-75%. Συγκεκριμένα, έχουν ολοκληρωθεί η πρώτη και η δεύτερη σήραγγα, με εξαίρεση τα ηλεκτρομηχανολογικά έργα και στην τρίτη σήραγγα υπολείπονται 540 μ. διάνοιξης και στο βόρειο κομμάτι που έχει γίνει διάνοιξη έχει τελειώσει και η επένδυση.

Υπάρχουν ακόμη προβλήματα με απαλλοτριώσεις στην Πιερία που ήταν και ένας από τους κύριους λόγους των καθυστερήσεων, όπως ανέφεραν, ενώ για το χρονοδιάγραμμα του έργου, εκτιμάται ότι από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν πλήρως οι εργασίες θα απαιτηθούν ακόμη δύο χρόνια, οπότε το έργο υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2015.