Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

Έναν ηλεκτρονικό δάσκαλο, που θα εκπαιδεύει τα αυτιστικά παιδιά σε θέματα αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης, μπορούν πλέον να «προσλάβουν» δεκάδες οικογένειες, χάρη στο ερευνητικό πρόγραμμα Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων με τη χρήση νέων τεχνολογιών, που υλοποίησαν η Μονάδα Ακοής- Ομιλίας της ΩΡΛ Κλινικής του ΑΧΕΠΑ και το Εργαστήριο Ιατρικής Πληροφορικής του ΑΠΘ.

Η ιδέα αναπτύχθηκε δεδομένου ότι, όπως έχει αποδειχθεί, ο εγκέφαλος των αυτιστικών παιδιών λειτουργεί καλύτερα με την τεχνολογία παρά με τους ανθρώπους.

Ένα ανθρωπόμορφο είδωλο (avatar) θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή, θα επικοινωνεί με το αυτιστικό παιδί και θα το εκπαιδεύει σε θέματα αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης, όπως για παράδειγμα πώς να πλύνει τα χέρια του, να φτιάξει ένα σάντουιτς, να κάνει μπάνιο, να χτενιστεί, να πάει στο σούπερ μάρκετ κ.ά.

Παράλληλα, θα βοηθάει τα αυτιστικά παιδιά να αντιληφθούν τις έννοιες του χρόνου (χθες, σήμερα, αύριο), του χώρου (πάνω, κάτω) και να συντονίσουν και να χρησιμοποιήσουν την κίνηση του σώματός τους.