Προς: Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών
Είναι γνωστό πως η Ελλάδα δυστυχώς κατέχει μια αρνητική πρωτιά στον τομέα της οδικής ασφάλειας μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κάθε χρόνο χιλιάδες ανθρώπινες ζωές χάνονται στους δρόμους.
Για το λόγο αυτό καλείται η πολιτεία να αναλάβει άμεσα συγκεκριμένες δράσεις εφαρμόζοντας το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή δεκαετία δράσης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας». Το πρόγραμμα αυτό εκδόθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είχε ως γενικότερο στόχο τη μείωση της απώλειας ανθρώπινων ζωών λόγω τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2010 σε όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε.
Βασικό στοιχείο της οδικής ασφάλειας των οδών είναι τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων, τα γνωστά σε όλους μας μεταλλικά στηθαία ασφαλείας. Δυστυχώς, η χώρα μας έχει επιδείξει πλήρη αδιαφορία στον εκσυγχρονισμό των στηθαίων ασφαλείας που εγκαθίστανται στους ελληνικούς δρόμους σε σχέση με το πρόγραμμα αυτό και τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές που διέπουν τα υλικά αυτά.
Λόγω της επικείμενης υποχρεωτικής εφαρμογής των Ευρωπαϊκών προτύπων, είναι βέβαιο πως η συνέχιση της αδιαφορίας που έχουμε επιδείξει έως και σήμερα σχετικά με τις Ευρωπαϊκές μας υποχρεώσεις (που στην προκείμενη περίπτωση είναι απόλυτα ουσιώδεις) θα μας φέρουν για άλλη μια φορά στο επίκεντρο της προσοχής των Ευρωπαίων εταίρων μας.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η διαδικασία εναρμόνισης εθνικών προτύπων με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προβλέπει κάποιο χρόνο συνύπαρξης και των δυο προτύπων. Στην προκείμενη περίπτωση ο χρόνος αυτός ξεκίνησε το 1988 και λήγει τον Ιανουάριο του 2011. Ως εκ τούτου σε λιγότερο από επτά μήνες, οι υπάρχουσες εθνικές οδηγίες εγκατάστασης μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας θα πρέπει να καταργηθούν αφού πλέον η ενσωμάτωση του ΕΛΟΤ ΕΝ1317 στην Ελληνική νομοθεσία είναι υποχρεωτική. Πέρα όμως από όλα αυτά και επειδή η οδική ασφάλεια είναι ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, η εναρμόνιση των εθνικών οδηγιών και προδιαγραφών που αφορούν τα στηθαία ασφαλείας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα είναι ένα πρώτο βήμα για να βελτιωθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα προκειμένου να είμαστε σε θέση να μιλούμε για Οδική ασφάλεια στην Ευρώπη χωρίς σύνορα.
Μετά από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: -Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα και εντός του 2010 σε εθνικό επίπεδο, ούτως ώστε κατά την υποχρεωτική εφαρμογή των ευρωπαϊκής οδηγίας η Ελλάδα να είναι προετοιμασμένη;
-Τι ενέργειες έχουν γίνει μέχρι σήμερα και σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εφαρμογή του αντίστοιχου ευρωπαϊκού προγράμματος στην Ελλάδα;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κωνσταντίνος Κουκοδήμος