"Λοκαντιέρα"
Η κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι «Λοκαντιέρα» σε σκηνοθεσία Μέμου Μαμουλίδη και πρωταγωνιστές τους: Ρένια Λουιζίδου, Κώστα Κόκλα, Αλέξανδρο Μπουρδούμη, Τάσο Γιαννόπουλο, Μαριάνθη Φωτάκη, Άγγελο Μπούρα, Άντεια Ολυμπίου, Αντώνη Δημητροκάλη θα περιοδεύσει σε πόλεις και θέατρα της ελληνικής περιφέρειας.
Η «5η Εποχή», συνεχίζοντας με συνέπεια την παρουσία της στο χώρο του ελληνικού θεάτρου, παρουσιάζει το καλοκαίρι του 2010, τη «Λοκαντιέρα» του Κάρλο Γκολντόνι, μια από τις σημαντικότερες και διασημότερες κωμωδίες του αναγεννησιακού θεάτρου.
Πρόκειται για μια κωμωδία με δαιμόνια πλοκή που φτάνει συχνά στα όρια της υπερβολής. Μια κωμωδία με διαρκείς ανατροπές.
Η «Λοκαντιέρα» παρουσιάζεται σε μετάφραση-σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, σκηνικά-κοστούμια Γιώργου Πάτσα, μουσική Θοδωρή Οικονόμου, κινησιολογική επεξεργασία-χορογραφία Έλενας Γεροδήμου και φωτισμούς Θέμη Μουμουλίδη- Νίκου Σωτηρόπουλου.
Πρωταγωνιστούν: Ρένια Λουιζίδου, Κώστας Κόκλας, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Τάσος Γιαννόπουλος - Μαριάνθη Φωτάκη - Άγγελος Μπούρας, Άντεια Ολυμπίου, Αντώνης Δημητροκάλης κ.ά.
Ο Κάρλο Γκολντόνι – η σημαντικότερη προσωπικότητα του ιταλικού θεάτρου και μια από τις σημαντικότερες του ευρωπαϊκού-, γράφει τη «Λοκαντιέρα» το 1750, σε μια προσπάθεια να επιβληθεί στην θεατρική πραγματικότητα της εποχής του [την ίδια χρονιά γραφεί άλλα 15 έργα]. Από την αρχή της παρουσίας του στο θέατρο, ο Γκολντόνι ονειρεύεται να καταστήσει – μέσω του έργου του – το ιταλικό θέατρο ισάξιο του ευρωπαϊκού, επιχειρώντας να αναμορφώσει την παραδοσιακή ιταλική κωμωδία [commedia dell’arte]. Και το καταφέρνει.
Η υπόθεση της κωμωδίας…
Η Μιραντολίνα μοναδική κληρονόμος μιας λοκάντας (πανδοχείου), καταφέρνει να διευθύνει την επιχείρησή της, με μοναδική επιτυχία. Στους χώρους της λοκάντας διαδραματίζεται η δράση της κωμωδίας. Εδώ συχνάζουν διάφοροι τύποι. Ένας Κόμης (έμπορος που έχει αγοράσει τον τίτλο του Κόμη) και ένας ξεπεσμένος-χρεοκοπημένος Μαρκήσιος διεκδικούν τον έρωτά της. Στη λοκάντα διαμένει για λίγο και ο ιππότης Ριππαφράτα, ένας πλούσιος αγριάνθρωπος που αρνείται θανάσιμα τον έρωτα των γυναικών. Στην λοκάντα καταφτάνουν δυο θεατρίνες που υποδύονται (με την ελπίδα πως θα βρουν κάποιο θύμα, γένους αρσενικού) μια κόμησα και μια μαρκησία. Εξαρχής ο ιππότης διαπράττει το θανάσιμο λάθος να φέρεται με αγένεια, συχνά προσβλητικά και περιφρονητικά στην Μιραντολίνα, η οποία με την σειρά της αποφασίζει να εκδικηθεί. Στοιχηματίζει να του αποδείξει πως κάθε γυναίκα μπορεί να διεκδικήσει με επιτυχία την ερωτική προσοχή όποιου αρσενικού επιθυμεί. Αρκεί να το θέλει…