Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Υπάρχουν χρήματα για τουριστική προβολή;


* Διότι αν δεν υπάρχουν χρήματα, τότε οι ιδέες για διαφήμιση θα παραμείνουν απλώς εκθέσεις ιδεών, υποστήριξε ο Γ.Γ. της Ένωσης Π. Κατσιώκαλης
* Επίσης ξεκαθάρισε ότι η τουριστική προβολή - διαφήμιση δεν γίνεται από αιρετούς ή από τουριστικούς επιχειρηματίες αλλά από ειδικούς

Με μια σειρά προτάσεων που κατατέθηκαν, παρέμβαση στην ευρεία σύσκεψη της Αιρετής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που έγινε στη Θεσσαλονίκη για τουριστικά θέματα, πραγματοποίησε η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Πιερίας. Την Ένωση εκπροσώπησαν με την παρουσία τους ο Πρόεδρος κ. Δημήτρης Πανταλώνας και ο Γενικός Γραμματέας, κ. Πέτρος Κατσιώκαλης.

Η σύσκεψη

Στην ίδια σύσκεψη, όπου η πιερική παρουσία ήταν πολυπληθής, συμμετείχαν και μίλησαν η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας κ. Σοφία Μαυρίδου, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας Γιώργος Μπούρος, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Πιερίας Γρηγόρης Βεϊδαμενίδης, η κ. Αναστασία Μποστανίτη ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ελατοχωρίου.

Επίσης, το "παρών" έδωσαν εκπρόσωποι τουριστικών φορέων, τουριστικοί επιχειρηματίες του Νομού καθώς επίσης αιρετοί αλλά και τουριστικοί επιχειρηματίες από όλη την Κεντρική Μακεδονία.

Σύμφωνα με όσα σχολιάστηκαν μετά το πέρας της συνάντησης, η πολυπρόσωπη παρουσία της Πιερίας έστειλε μήνυμα στο κέντρο λήψης αποφάσεων της περιφέρειας ότι "είμαστε εδώ" και ότι το ζήτημα της τουριστικής προβολής είναι ζωτικής σημασίας για την τουριστική οικονομία του νομού.

Κατάθεση προτάσεων

Επίσης κατατέθηκαν και προτάσεις για αξιοποίηση του Ολύμπου και άλλων περιοχών, για την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, το άνοιγμα των μαγαζιών την Κυριακή σ' ολόκληρη την περιφέρεια, την αξιοποίηση του διαδικτύου στην τουριστική προβολή, τον τρόπο συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις, τις υποδομές, την τουριστική σχέση μεταξύ των επτά νομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την αξιοποίηση του νέου αναπτυξιακού νόμου καθώς και για προβλήματα που προκαλεί ο συγκεκριμένος νόμος σε ορισμένες περιοχές κλπ.

Από τα θέματα που κυριάρχησαν καθ' όλη τη διάρκεια της σύσκεψης ξεχώρισε το ζήτημα της τουριστικής προβολής, όπου κατατέθηκαν εκ διαμέτρου αντίθετες προτάσεις.

Συγκεκριμένα, άλλοι εκπρόσωποι φορέων έκαναν λόγο για προβολή της περιφέρειας ως συνόλου και όχι κάθε νομού ξεχωριστά, άλλοι όμως μίλησαν για μεμονωμένη προβολή τέως νομαρχιών ή και δήμων αλλά και ξεχωριστή προβολή τουριστικών επιχειρήσεων.

Ο Γ.Γ. της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Π. Κατσιώκαλης

Σε παρέμβασή του ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Πιερίας κ. Πέτρος Κατσιώκαλης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι μια επαγγελματική κουβέντα για τουριστική προβολή ξεκινάει από το τι λεφτά υπάρχουν για να διατεθούν προς το σκοπό αυτό.

Ξεκαθάρισε ότι ιδέες υπάρχουν πάρα πολλές για την τουριστική προβολή, όμως, όπως τόνισε, εάν δεν υπάρχουν χρήματα, τότε οι ιδέες αυτές δεν πρόκειται να υλοποιηθούν, θα παραμείνουν απλώς εκθέσεις ιδεών.

Συμπλήρωσε δε λέγοντας ότι κάθε τόπος έχει τις δικές του ομορφιές και ιδιαιτερότητες αλλά όλα αυτά για να μπορούν να αναδειχθούν, είναι ανάγκη να υπάρχει και συγκεκριμένο ποσό χρημάτων.

Υποστήριξε ότι ως προς το τουριστικό προϊόν που πρέπει να προβληθεί, είναι ανάγκη να είναι ενιαίο, να είναι τουριστικό προϊόν της περιφέρειας και όχι κάποιων μεμονωμένων περιοχών. Και πρόσθεσε λέγοντας ότι το τουριστικό προϊόν μπορεί να λειτουργεί μέσα στον χώρο της Κεντρικής Μακεδονίας όπως τα συγκοινωνούντα δοχεία.

Μάλιστα, πρότεινε να γίνει καταγραφή στο τι έχει για προβολή η Κεντρική Μακεδονία, τι μπορεί να προσφέρει στους δυνητικούς πελάτες της "και στη συνέχεια, ενιαία, να καθίσουμε και να κάνουμε μια στρατηγική προβολής".

Είπε επίσης ότι μια σοβαρή τουριστική προβολή δεν γίνεται από τους αιρετούς ή από τους τουριστικούς επιχειρηματίες αλλά από ειδικούς οι οποίοι θα καταθέσουν και προτάσεις για διαφήμιση. Απλά, εκείνο που μπορούν να κάνουν οι αιρετοί και οι τουριστικοί επιχειρηματίες είναι να υποδείξουν, εκ των προτέρων, στους διαφημιστές την πολιτική στόχευση.

Διευκρίνισε ακόμη ότι προβολή τουριστική δεν είναι μόνο οι τουριστικές εκθέσεις και τα τουριστικά έντυπα. "Μέχρι τώρα οι κύριες ενέργειες προβολής ήταν τα έντυπα και οι εκθέσεις καθώς και οι δημόσιες σχέσεις που έκανε κάθε Νομός ξεχωριστά με φιλοξενίες ξένων δημοσιογράφων κατά κύριο λόγο. Από τους επτά νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας πήγαιναν, για παράδειγμα, επτά εκπρόσωποι σε μια έκθεση. Καλές οι εκθέσεις αλλά νομίζω ότι η τουριστική προβολή είναι και κάποια άλλα πράγματα σε συνδυασμό με όσα προαναφέρθηκαν", τόνισε.

Και κλείνοντας την τοποθέτησή του πρότεινε να συγκεντρωθούν όλες οι προτάσεις για προβολή και να αξιολογηθούν από ειδικούς ανθρώπους "οι οποίοι θα μας υποδείξουν στη συνέχεια το πώς θα γίνει αυτή η προβολή", ανέφερε ο κ. Κατσιώκαλης.

κ. Διονύσης Ψωμιάδης

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης κ. Διονύσης Ψωμιάδης, που προήδρευε στη σύσκεψη, απευθυνόμενος στον κ. Κατσιώκαλη είπε ότι οι παρατηρήσεις του ήταν πολύ εύστοχες και αξιοπρόσεκτες. Κάλεσε δε τον Γενικό Γραμματέα της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Πιερίας να συνεισφέρει και ο ίδιος στην όλη υπόθεση της τουριστικής προβολής.