Βαθιά το χέρι στη τσέπη θα κληθούν να βάλουν οι πολίτες με τα νέα μέτρα που περιέχονται στον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος.
Η αύξηση του ΦΠΑ σε πολλά από τα προϊόντα που αγοράζουν καθημερινά οι καταναλωτές θα έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνουν ακριβότερα μια σειρά από αγαθά.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το κείμενο του εφαρμοστικού νόμου, γίνεται μετάταξη προϊόντων στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ, γεγονός που αναμένεται να φέρει ανάλογες αυξήσεις.
Συγκεκριμένα πλέον θα επιβάλλεται ΦΠΑ ύψους 23% (αντί για 13% που ήταν μέχρι σήμερα) σε χύμους, αναψυκτικά και ανθρακούχα νερά...
Εκτός του υψηλού ΦΠΑ έμεινε τελικά το εμφιαλωμένο νερό.
Παράλληλα στο 23% μετατάσσονται τα ντελίβερι, ψητοπωλεία, οινομαγειρεία αλλά και όλες οι υπηρεσίες εστίασης.
Εξαιρούνται οι παραδόσεις των ειδών αυτών από κυλικεία που λειτουργούν εντός εκπαιδευτικών ή νοσηλευτικών επιχειρήσεων ή ιδρυμάτων, ή ιδρυμάτων κοινωνικής πρόνοιας.
Έως 120 ευρώ αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίαςΝέα τέλη κυκλοφορίας, αυξημένα κατά 10%, περιλαμβάνει το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα.
Οι αυξήσεις ξεκινούν από 2 ευρώ και φτάνουν έως 120 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό, στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων για το 2012 ενώ σημαντικές είναι οι αναπροσαρμογές στα "πράσινα" τέλη.
Παράλληλα επιβάλλεται ειδική εισφορά στα αυτοκίνητα πάνω από 1.929 κυβικά εκατοστά, που είναι ίση με το 5% του ποσού που προκύπτει από το τεκμήριο διαβίωσης.
Eτσι για τα επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι την 31-10-2010 καθώς και για δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους ξεκινούν από 20 ευρώ για μέχρι 300 κυβικά εκατοστά και φθάνουν τα 1.320 ευρώ για πάνω από 4.001 κυβικά.
Αυξήσεις στα τέλη από 10 μέχρι 40 λεπτά ανά γραμμάριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα επιβάλλονται στα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 1-11-2010.
Αναλυτικότερα:
Τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών:
Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
Έως 300 22
301 - 785 55
786 - 1.071 120
1.072 - 1.357 135
1.358 - 1.548 240
1.549 - 1.738 265
1.739 - 1.928 300
1.929 - 2.357 660
2.358 - 3.000 880
3.001 - 4.000 1.100
4.001 και άνω 1.320
Τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1 Νοεμβρίου 2010, θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάτιο διοξειδίου σε ευρώ
0 - 100 0,00
101 - 120 0,90
121 - 140 1,10
141 - 160 1,70
161 - 180 2,25
181 - 200 2,55
201 - 250 2,80