Κυραϊλίδης Χρυσόστομος
Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δήμου Κατερίνης
ΕΠΙΣΤΟΛΗ –ΑΠΑΝΤΗΣΗ
σε δημοσίευμα
κ.Δ/ντή σύνταξης,
με αφορμή τη δημοσίευση επιστολής σε εφημερίδες την 05-04-2012, θα ήθελα να διευκρινήσω ορισμένα πράγματα, καθώς πρόκειται για ανυπόστατα σχόλια.
Ο λόγος που δεν απάντησα νωρίτερα είναι ότι έκρινα πως ο νεαρός συντάκτης της επιστολής, έδρασε πάνω σε ένα στιγμιαίο παροξυσμό, αισθανόμενος ίσως ότι αδικήθηκε, και δεν θέλησα να δώσω συνέχεια. Επειδή όμως, όπως διαπίστωσα στη συνέχεια, την μη άμεση αντίδρασή μου την εξέλαβε ως αδυναμία, όπως ανέφερε στο διαδίκτυο όπου έδωσε συνέχεια, θεωρώ ότι θα πρέπει να βάλω τα πράγματα στην πραγματική τους θέση, προς αποκατάσταση της αλήθειας και να τον προλάβω από τον ολισθηρό δρόμο που διάλεξε, αφού προσβάλει ανθρώπους και θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ο κ. Κρατσιώτης έστησε ένα κατηγορητήριο πριν ακόμη συγκεντρώσει τα απαραίτητα στοιχεία, δηλαδή, ενώ δημοσιεύει σε εφημερίδα την 05-04-2012 την επιστολή με την οποία κατηγορεί ακόμη και απλούς πολίτες, τους οποίους μάλιστα με περίσσια ευκολία κατονομάζει, την ίδια ημέρα (δηλαδή εκ των υστέρων) υποβάλλει αίτηση στη σχολική επιτροπή του δήμου για να του χορηγηθούν τα στοιχεία, τα οποία αν μη τι άλλο είναι απαραίτητα για να κρίνει κάποιος εάν υπάρχει κάτι το μεμπτό στην όλη διαδικασία. Είναι πραγματικά άξιο απορίας γιατί όλη αυτή η βιασύνη από πλευράς του να καταγγείλει και σε αυτήν του την ενέργεια βασίζω τον ισχυρισμό μου για «παροξυσμό της στιγμής».
Όταν κατέθεσε την αίτηση στον αρμόδιο υπάλληλο του δήμου (επαναλαμβάνω εκ των υστέρων), αυτός του ζήτησε να μην είναι βιαστικός στις κινήσεις του, καθώς θίγει ανθρώπους χωρίς να έχει στοιχεία και τον παρασύρουν αυτοί που τον συμβουλεύουν, προσωπικά δεν νομίζω ότι θα συνέβαινε κάτι εάν περίμενε μια εβδομάδα να συγκεντρώσει τα στοιχεία.
Όσον αφορά την καθαυτού υπόθεση, θα πρέπει πρώτα απ΄ όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι καμία πρόσληψη προσωπικού δεν έγινε, παρά μια ανάθεση μιας συγκεκριμένης εργασίας σε άτομο που έχει όλα τα τυπικά προσόντα για να την επιτελέσει, κάνοντας χρήση το δικαίωμα που δίνει ο νόμος κυρίως στα νομικά πρόσωπα όπου δεν υπηρετεί προσωπικό ανάλογων ειδικοτήτων, δηλαδή, λογιστών, δικηγόρων, ψυχολόγων κ.λ.π..
Το 15μελές διοικητικό συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κατερίνης, κατά την συνεδρίασή του την 26η Οκτωβρίου 2011 συζήτησε μεταξύ άλλων και τα προβλήματα που εμφανίζονται καθημερινά στα σχολεία από την προβληματική συμπεριφορά ορισμένων παιδιών, η οποία κατά γενική ομολογία των παραβρισκόμενων θεωρήθηκε ότι είναι απότοκος και της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης, η οποία δημιουργεί πολλά προβλήματα στο οικογενειακό περιβάλλον. Οι παρόντες μάλιστα διευθυντές σχολικών μονάδων, που μετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο, διαβεβαίωσαν την επιτροπή για τη συγκεκριμένη κατάσταση και μάλιστα ανέφεραν και παραδείγματα προβληματικής συμπεριφοράς μαθητών.
Η σχολική επιτροπή με την αριθμ. 59 /2011 απόφασή της αποφάσισε να ζητηθεί από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας η σύμφωνη γνώμη για την είσοδο ψυχολόγου στα σχολεία με σκοπό την ψυχολογική στήριξη αυτών των παιδιών, καθώς αυτή είναι αρμόδια για θέματα που αφορούν την εσωτερική εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα εξουσιοδότησε τον Πρόεδρο να προχωρήσει, εφόσον απαραίτητα υπάρξει σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης, στην εξεύρεση τρόπου για την ανάθεση της συγκεκριμένης εργασίας στο κατάλληλο πρόσωπο. Η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Πιερίας απήντησε εγγράφως με το αριθ.πρωτ.:7906/24-11-2011 έγγραφό της και μάλιστα συνέστησε χαρακτηριστικά ότι ο ψυχολόγος να εξυπηρετεί και περιπτώσεις εκπαιδευτικών που τυχόν δηλώσουν ότι έχουν την ανάγκη στήριξης. Παράλληλα αρμόδιος υπάλληλος του δήμου μας, προχώρησε στη σύνταξη σχετικής μελέτης για το έργο που επρόκειτο να εκτελεστεί από την ανάδοχο (αντίγραφο της οποίας θα πάρει τώρα ο κ.Κρατσιώτης αφού τώρα το ζήτησε, δηλαδή, εκ των υστέρων).
Ως προς τη νομιμότητα της διαδικασίας τώρα:
αναφέρεται (στο διαδίκτυο κυρίως) τους νόμους που λέει ότι ισχύουν για τις σχολικές επιτροπές, πλην όμως, αναφέρεται στα ισχύοντα προ της εφαρμογής του σχεδίου «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», όταν κάθε σχολική κοινότητα είχε τη δική της σχολική επιτροπή και φυσικά περιορισμένες αρμοδιότητες. Πλέον η Σχολική επιτροπή διοικείται από 15μελές συμβούλιο και λειτουργεί «αυτόνομα» όπως και τα υπόλοιπα Ν.Π.Δ.Δ.. Εάν είχε την υπομονή να λάβει τα σχετικά αντίγραφα των αποφάσεων που λήφθηκαν, θα είχε διαπιστώσει ότι στην απόφαση ανάθεσης της συγκεκριμένης εργασίας, λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων «οι διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 20 του Ν. 3731/2008,οι οποίες αναδιατυπώνουν το άρθρο 209 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.), και προστίθεται η παρ. 9, με την οποία εισάγεται ρύθμιση σε θέματα ανάθεσης παροχής υπηρεσιών, που δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν.3316/05, και σύμφωνα με τις οποίες οι Δήμοι, οι Κοινότητες, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και τα Ιδρύματα τους, δύνανται να αναθέτουν παροχή υπηρεσιών απευθείας (διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης) μέχρι του ποσού των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000 €) χωρίς το Φ.Π.Α., ή με συνοπτική διαδικασία (πρόχειρο διαγωνισμό) μέχρι του ποσού των εξήντα χιλιάδων ευρώ (60.000) χωρίς το Φ.Π.Α., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 83 του Ν.2362/95 ως προς τα επιτρεπτά χρηματικά όρια, όπως αυτά αναπροσαρμόσθηκαν με την αριθ. 35130/739/9-8-2010 (ΦΕΚ 1291 Β'/11-8-2010) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Για α) την απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσίας απαιτείται απόφαση Δημάρχου/Προέδρου Ν.Π., χωρίς προηγούμενη απόφαση Δημοτικού Σ/λίου και β) για την συνοπτική διαδικασία (πρόχειρος διαγωνισμός) απόφαση Δημαρχιακής Επιτροπής.Στην περίπτωση αυτή τα συντασσόμενα τεύχη εγκρίνονται από το Δήμαρχο για απευθείας ανάθεση ή από την Δημαρχιακή Επιτροπή για συνοπτική διαδικασία».
Ως προς το περιεχόμενο της επιστολής του κ.Κρατσιώτη, έχω να πω τα εξής:
1ον δεν υπήρξε καμία πρόσληψη προσωπικού, παρά μια ανάθεση συγκεκριμένης εργασίας, σε άτομο κάτοχο του κατάλληλου πτυχίου για τη δουλειά, που έχει το δικαίωμα να εργαστεί όπως και όλοι οι άλλοι. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν έχει το δικαίωμα της εργασίας η κόρη ενός διευθυντή δημόσιου οργανισμού (όπως αναγράφεται στην επιστολή) ή συνιστά αδικία απέναντι στον γιό της υποδιευθύντριας λυκείου που ανήκει στην επιτροπή μας (όπως είναι ο κύριος Κρατσιώτης και φυσικά δεν αναφέρεται στην επιστολή). Δηλαδή, εάν ανέθετα την εργασία στον γιο της υποδιευθύντριας σχολείου που ανήκει στην επιτροπή που προεδρεύω, θα ήταν πιο ηθικό από ότι στην άλλη περίπτωση.
2ον αναφέρει στην επιστολή του ότι τα μέλη της επιτροπής δεν γνώριζαν για την ανάθεση της εργασίας, ενώ κατά την επίσκεψη στο δήμο στο γραφείο μου (μαζί με τη μητέρα του), με ρωτούσαν ποια είναι τα μέλη της επιτροπής. Προσβάλει και τα 15 μέλη της επιτροπής, η οποία ορίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο και απαρτίζεται από εν ενεργεία διευθυντές σχολείων, δημότες με εμπειρία στην εκπαίδευση, δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας αλλά και της μειοψηφίας αυτού.
3ον εάν δεν ήθελε να ενημερωθεί από υπάλληλο του δήμου για τη νομιμότητα της διαδικασίας, θα μπορούσε να απευθυνθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση (πρώην Περιφέρεια) και να μην σπιλώνει ανθρώπους και θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
4ον αναφέρει και στην ουσία σπιλώνει το όνομα της συναδέλφου του (καθώς η εντύπωση που μένει είναι ότι δεν προσλήφθηκε άτομο που έχει τα προσόντα), με μεγάλη ευκολία, η οποία κατ΄ αυτόν δεν έχει το δικαίωμα να εργαστεί για το δημόσιο, επειδή είναι η κόρη διευθυντή οργανισμού.
Καταλήγοντας, κατανοώ την αδικία που μπορεί να αισθάνεται σήμερα κάθε άνεργος για τις αναθέσεις εργασίας, αλλά δυστυχώς, τα γεγονότα για μια ακόμη φορά μας δικαίωσαν και το γεγονός ότι κινηθήκαμε σχετικά γρήγορα χωρίς πολύμηνες καθυστερήσεις δημόσιων διαγωνισμών, πιστεύω, ότι απέφερε καρπούς και προλάβαμε τυχόν δυσάρεστες καταστάσεις, όπως αυτές που ζήσαμε πρόσφατα στην πλατεία συντάγματος. Το έργο που επιτελέστηκε στα σχολεία με την απευθείας παρέμβαση και αντιμετώπιση του προβλήματος εν τη γενέσει του μας δικαιώνει. Ο νομοθέτης πιστεύω, ότι και για αυτό το λόγο έδωσε την ευελιξία αυτή στα νομικά πρόσωπα ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα τέτοιου είδους καταστάσεις. Θεωρώ ότι η Σχολική Επιτροπή του δήμου μας λειτουργεί κάτω από νομιμότητα και διαφάνεια, παρά τα πενιχρά μέσα που της διέθεσε η πολιτεία για αυτό το σκοπό, καθώς προχώρησε σε συγχωνεύσεις χωρίς την μελέτη του εγχειρήματος, χωρίς την πρόβλεψη ότι δεν υπάρχει προσωπικό να σηκώσει το βάρος της εργασίας που απαιτείται και παράλληλα περιορίζοντας στο ελάχιστο την τακτική χρηματοδότηση. Για όποια άλλη διευκρίνιση επί του θέματος, υπάρχει γραφείο της σχολικής επιτροπής στον Δήμο Κατερίνης και όποιος θέλει μπορεί να ενημερωθεί σχετικά με τα πεπραγμένα της. Δεν έχω το χρόνο, καθώς είμαι και εγώ εργαζόμενος και όχι επαγγελματίας της πολιτικής, για να κάνω διάλογο από εφημερίδων ή διαδικτύου με κανέναν.
Κυραϊλίδης Χρυσόστομος
Πρόεδρος Σ.Ε.Δ.Ε.