Σοβαρές αποκλίσεις στις τιμές διαφόρων προϊόντων ακόμη και μεταξύ της ίδιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ κατέγραψε η έρευνα - τιμοληψία η οποία έγινε με πρωτοβουλία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών που λειτουργεί και στο...
Βόλο μέσα από το Εργατικό Κέντρο Βόλου, τόσο στην πόλη μας, όσο και σε άλλες 11 πόλεις στην επικράτεια, στις τέσσερις πιο γνωστές αλυσίδες super market που διατηρούν καταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις.
Σκοπός της τιμοληψίας δεν ήταν η σύγκριση τιμών των συγκεκριμένων προϊόντων μεταξύ των αλυσίδων super market, αλλά η σύγκριση των τιμών των δεκατεσσάρων προϊόντων καθημερινής κατανάλωσης ανάμεσα στα διαφορετικά σημεία πώλησης (καταστήματα) της ίδιας αλυσίδας.
Η τιμοληψία πραγματοποιήθηκε στις 29 Νοεμβρίου 2012 και αφορούσε σε ένα τυπικό καλάθι δεκατεσσάρων (14) βασικών ειδών, ίδιων συσκευασιών και ίδιων ετικετών τα οποία προμηθεύονται οι καταναλωτές από το super market.
Η τιμοληψία πραγματοποιήθηκε την συγκεκριμένη ημερομηνία στο Βόλο και σε 11 άλλες πόλεις με τη συνδρομή των μελών των παρατημάτων της Ένωσης σε τέσσερις (4) γνωστές αλυσίδες super market.
Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ότι για τα ίδια προϊόντα, στις ίδιες συσκευασίες, την ίδια ημερομηνία, οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα στο ταμείο σε διαφορετικά ανά την Ελλάδα καταστήματα των ίδιων αλυσίδων.
Η διαφορά μάλιστα της αξίας του ακριβότερου καλαθιού ως προς το φθηνότερο της ίδιας πάντα αλυσίδας προσέγγισε το 6,33%, στη δεύτερη αλυσίδα η διαφορά κινήθηκε στο 4,82%., στην τρίτη αλυσίδα η διαφορά είναι 6%, ενώ μόνο στην τέταρτη η διαφορά κινούνταν μόνο στο 0,52%.
Τα παραπάνω στοιχεία βέβαια προκαλούν εύλογα ερωτηματικά καθώς οι καταναλωτές που εμπιστεύονται μια συγκεκριμένη αλυσίδα για την προμήθεια βασικών αγαθών προκειμένου να καλύψουν καθημερινές ανάγκες τους, φαίνεται ότι υποχρεούνται να πληρώνουν διαφορετικές τιμές για τα ίδια προϊόντα, αναλόγως της πόλης που διαμένουν και ενώ οι αλυσίδες αγοράζουν τα προϊόντα από τους προμηθευτές τους με ενιαία τιμή.
Τιμοληψία… σε συγκεκριμένες κατηγορίες
Τα δεκατέσσερα προϊόντα στα οποία έγινε τιμοληψία στις 29 Νοεμβρίου που συνέθεσαν το καλάθι και ελέγχτηκαν ήταν:
1 ΚΑΦΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ BRAVO ΚΛΑΣΙΚΟΣ, 193 gr.
2 ΓΑΛΑ ΕΒΑΠΟΡΕ ΠΛΗΡΕΣ ΣΕ ΚΟΥΤΙ ΒΛΑΧΑΣ, 410 gr.
3 ΑΛΕΥΡΙ ΑΛΑΤΙΝΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ 1 kg
4 ΡΥΖΙ ΓΙΑ ΠΙΛΑΦΙ ΣΠΥΡΩΤΟ AGRINO 500 gr.
5 MISKO ΣΠΑΓΓΕΤΙ Νο. 6, 500 gr
6 ΑΛΑΤΙ ΚΑΛΑΣ, 759 gr.
7 ΣΑΛΤΣΑ PUMΜARO ΚΛΑΣΙΚΗ, 500 gr
8 ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΦΑΓΕ TOTAL 2%, 3 τεμάχια Χ 200 gr.
9 ΓΑΛΑ ΔΕΛΤΑ ΦΡΕΣΚΟ, ΠΛΗΡΕΣ, 1lt
10 ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ GOLGATE TOTAL ORIGINAL, 75 ml
11 ΣΑΜΠΟΥΑΝ ULTREX ΓΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΑΛΛΙΑ, 400 ml
12 ΧΛΩΡΙΝΗ KLINEX ULTRA LEMON, 1250 ml
13 ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΟ ΣΚΟΝΗ ARIEL ACTILIFT ALPINE, 63 μεζούρες / 5,04 kg.
14 ΡΕΒΥΘΙΑ ΧΟΝΔΡΑ 3 A, 500 gr
Καμπανάκι από την Επιτροπή
Η Γραμματεία Καταναλωτών λειτουργεί στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος που έχει εκπονήσει η ΓΣΕΕ και η Γραμματεία Καταναλωτικού Κινήματος με στόχο τη συγκρότηση ενός μαζικού και κοινωνικού καταναλωτικού κινήματος, ενώ στο ΕΚΒ λειτουργεί με πενταμελή επιτροπή που έχει διοργανώσει διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια για να προωθηθεί αφενός η συγκρότηση καταναλωτικής δομής των συνδικάτων και αφετέρου η καταναλωτική συνείδηση στους εργαζόμενους σε μία περίοδο βαθιάς ύφεσης εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.
Παράλληλα έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των εργαζομένων ως καταναλωτών για τη βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου εκτός των χώρων δουλειάς, ενώ επίσης εντός των χώρων δουλειάς κυρίαρχος στόχος είναι να αναδειχτούν τα ζητήματα της κοινωνικής ευθύνης των επιχειρήσεων ως προς τους καταναλωτές, των προϊόντων τους και των υπηρεσιών τους.
“Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις των τιμών, οι διπλές τιμές, άλλες στα ράφια και άλλες στην ταμειακή μηχανή, οι αλλαγές των ετικετών στα ληγμένα προϊόντα, η διάθεση φτηνών προϊόντων που είναι προϊόντα παιδικής εργασίας, τα καταναλωτικά δάνεια και η αλλαγή των επιτοκίων στις πιστωτικές κάρτες, συγκροτούν μία κατάσταση που μοναδικό στόχο και αποτέλεσμα έχει τη μείωση της αγοραστικής αξίας του εισοδήματός μας για το μη σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών” επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών.
“Καλούμαστε έχοντας την ευθύνη απέναντι στους εργαζόμενους που εκπροσωπούμε αλλά και για να προσεγγίσουμε και εκείνους που δεν έχουν ενταχθεί στις συνδικαλιστικές οργανώσεις τους να μπούμε μπροστά για να συγκροτήσουμε ένα μεγάλο και μαζικό κίνημα καταναλωτών