Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ...

















Οι ενυδατικές κρέμες και τα πίλινγκ προσώπου γίνονται πλέον –μετά τα πούρα και τα ακριβά ρολόγια– το νέο ανδρικό φετίχ, με τον τζίρο να ξεπερνά στη χώρα μας τον τελευταίο χρόνο τα 280 εκατ. ευρώ. Η οικονομική κρίση δεν κατάφερε να κάμψει την ανοδική πορεία των ανδρικών καλλυντικών, καθώς, όπως φαίνεται, το ισχυρό φύλο έχει ενδώσει πλέον στη γοητεία της κοσμετολογίας.

Τα πρόσωπα που επέλεξαν μεγάλοι οίκοι καλλυντικών για πρωταγωνιστές στα διαφημιστικά τους σποτ δεν είναι τυχαία: Ο αρρενωπός Πιρς Μπρόσναν που έγραψε ιστορία στο σινεμά ως πράκτορας 007 και ο γοητευτικός Πάτρικ Ντέμπσεϊ, γιατρός σε δημοφιλή αμερικανική σειρά της μικρής οθόνης. Ακολουθώντας το παράδειγμά τους οι κοινοί θνητοί της διπλανής πόρτας μυούνται κατά χιλιάδες στον κόσμο της ομορφιάς απογειώνοντας τους τζίρους της ανδρικής κοσμετολογίας, την ώρα που η γυναικεία αγορά παραμένει στάσιμη. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), η εγχώρια αγορά παρουσιάζει αύξηση του τζίρου κατά 11% την τελευταία τριετία.

Πιο περιζήτητα είναι τα after-shave, που μαζί με τις κολόνιες και τα αποσμητικά άνοιξαν τη συγκεκριμένη αγορά πριν από αρκετά χρόνια. Ακολουθούν τα προϊόντα μαλλιών –styling, σαμπουάν και χρωμοσαμπουάν για την κάλυψη των γκρίζων–, ενώ στην τρίτη θέση φιγουράρουν οι ενυδατικές κρέμες, η πιο πρόσφατη «άφιξη» στις ανδρικές προτιμήσεις.
Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκουμε τα αποτριχωτικά και τα προϊόντα αδυνατίσματος, οι πωλήσεις των οποίων εμφανίζουν επίσης ανοδική πορεία, ειδικά την τελευταία διετία.







Αριθμοί

- 5% της πίτας των ενυδατικών κρεμών στην Ελλάδα αντιστοιχεί σε ανδρικά προϊόντα.

- 75% αυξήθηκαν στη χώρα μας οι τζίροι της ανδρικής κοσμετολογίας το 2006 που έγινε το μεγάλο «μπαμ».

- 2,5% αύξηση από πέρυσι παρουσιάζουν τα ανδρικά καλλυντικά.

- 1,4 δισ. ευρώ ήταν ο τζίρος των καλλυντικών (ανδρικά-γυναικεία) στην Ελλάδα το 2007.

- 85% της κυτταρικής ανανέωσης γίνεται (και στους άνδρες) μεταξύ 11 μ.μ. και 3 μ.μ.