ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η εισήγηση του Γρήγορη Παπαχρήστου στο Περιφερειακό Συμβούλιο
Το πρόγραμμα της Τουριστικής Προβολής για το 2012 συζητήθηκε και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου σε έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κ. Μακεδονίας.
Εισηγητές από την πλευρά της πλειοψηφίας ήταν ο αναπλ. περιφερειάρχης κ. Διον. Ψωμιάδης , ενώ από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας , ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Γρ. Παπαχρήστος , ο οποίος μεταξύ άλλων κατέθεσε τα εξής :
«Κυρία Πρόεδρε,
κύριε Περιφερειάρχη,
αγαπητοί συνάδελφοι
Η παράταξη μας θεωρεί πως στο Περιφερειακό Συμβούλιο τουλάχιστον έως σήμερα δεν έχουμε συζητήσει επί της ουσίας τις μεγάλες προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς τους τρόπους με τους οποίους θα τις αναδείξουμε και στη συνέχεια να τις υλοποιήσουμε.
Τουλάχιστον, για τον τομέα του τουρισμού συμφωνούμε όλοι μας πως αποτελεί την πρώτιστη προτεραιότητα στην οικονομική και γενικότερη ανάπτυξη της Περιφέρειάς μας. Παρ’όλα αυτά δεν έχουμε καταλήξει ακόμα στο στρατηγικό μας πλαίσιο, για την επίτευξη του στόχου αυτού, καθώς στον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσουμε τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων ,στη λογική ενός ενιαίου και συλλογικού προγραμματισμού της περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.
Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε κλειστή σύσκεψη για το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2012, χωρίς να καλεστεί εκπρόσωπος της παραταξής μας. Δεν είναι βέβαια πρωτοφανές φαινόμενο. Το ίδιο συμβαίνει και για άλλα σοβαρά θέματα.
Όλα αυτά, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι συμπτώματα μιας αντίληψης και πρακτικής που χαρακτηρίζει τον τρόπο λειτουργίας του Περιφερειακού μας Συμβουλίου, η οποία πρέπει να ανατραπεί.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες έρχεται σήμερα για έγκριση το σοβαρό θέμα της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Παρά τις ενστάσεις μας για έλλειψη διαλόγου και ουσιαστικής διαβούλευσης, συμμετέχουμε σήμερα στη συζήτηση, καταθέτοντας τις δικές μας προτάσεις, συμφωνώντας συγχρόνως σε ότι θετικό περιέχεται στην εισήγηση που προτείνει η πλειοψηφία.
Είναι γνωστό άλλωστε πως η παράταξή μας έχει κοινοποιήσει κατά καιρούς τις θέσεις της και τις απόψεις της, είτε κατά Περιφερειακή Ενότητα, είτε επί συνόλου της Περιφέρειας.
Έχει καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο για την προστασία και την ανάδειξη του Ολύμπου, για τον χειμερινό τουρισμό και τα χιονοδρομικά κέντρα, για τον αρχαιολογικό και πολιτιστικό τουρισμό της Μακεδονίας και τη συνολική ανάπτυξη του τουρισμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Έχουμε προτείνει επίσης τρόπους για την προβολή των τουριστικών πλεονεκτημάτων της, όπως τη διοργάνωση σχετικού συνεδρίου για τον Όλυμπο, κλπ.
Βέβαια για να φθάσει κανείς στην τουριστική προβολή μιας περιοχής, πρέπει να προηγηθεί η στοχοθέτηση της τουριστικής ανάπτυξης της συγκεκριμένης περιοχής. Κατόπιν ακολουθεί ένα ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής.
Α. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
- Προσδιορισμός επικοινωνιακής στρατηγικής.
- Καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης.
- Περιγραφή της γενικότερης εικόνας του τουρισμού στην Ελλάδα.
- Επιλογή χωρών τουριστικού ενδιαφέροντος.
- Ανάδειξη των σημείων ανταγωνισμού με άλλες τουριστικές Περιφέρειες.( Δυνατά- αδύνατα σημεία).
ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ
Συγκριτικά πλεονεκτήματα Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας
► Θαλάσσιος και παραθεριστικός τουρισμός (ακτογραμμή Σερρών-Χαλκιδικής-Θεσσαλονίκης-Πιερίας με ποιοτική ξενοδοχειακή υποδομή).
► Ορειβατικός -Περιηγητικός τουρισμός. Όλυμπος (φύση – μύθος – ιστορία). Χιονοδρομικά κέντρα (τα σπουδαιότερα και περισσότερα στη χώρα).
► Αρχαιολογικός και πολιτιστικός τουρισμός (Μακεδονικός αρχαίος πολιτισμός).
► Θρησκευτικός τουρισμός (Άγιο Όρος, βυζαντινά μνημεία, κλπ.).
► Ιαματικός τουρισμός – τουρισμός υγείας και ευεξίας (λουτροπόλεις,θεραπευτήρια ευεξίας, κ.ά.)
► Συνεδριακός τουρισμός (συνεδριακά κέντρα Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Πιερίας).
ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ
Έλλειψη ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Κ. Μακεδονία.
Β. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
- Εκδόσεις: γενικό έντυπο, θεματικό, ειδικό, τουριστικοί χάρτες (στις βασικές γλώσσες της Ευρώπης).
Σήμα και Λογότυπο Κ. Μακεδονίας.
- Οπτικοακουστικό υλικό.
- Διαδικτυακή πύλη – Διαδικτυακή τράπεζα πληροφορίων.
- Διαφήμιση: στοχευμένη σε Ελλάδα και εξωτερικό σε αξιολογημένα μέσα προβολής, έντυπα και ηλεκτρονικά.
- Οργάνωση εκδηλώσεων, πρόσκληση δημοσιογραφικών αποστολών και παραγόντων τουρισμού.( ιδιαίτερα αποδοτικός τρόπος, το παράδειγμα της Γαλλίας)
- Συμμετοχή σε επιλεγμένες διεθνείς εκθέσεις με αντιπροσωπευτική παρουσία και όχι ταξίδια αναψυχής κάποιων εκδρομέων.
Άνοιγμα σε νέες αγορές όπως Κίνα, Ινδία, Αραβικές χώρες -
Συνεργασία ΕΟΤ.
- Ανάπτυξη ειδικών δράσεων και κλαδικών τουριστικών εκθέσεων σε σημαντικές πόλεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, (όπως η Εμποροβιοτεχνική Πιερίας κλπ.).
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
- Τρόπος εργασίας στελεχών υλοποίησης του έργου της προβολής.
- Χρονικός προσδιορισμός ολοκλήρωσης του έργου.
- Αξιολόγηση ( ποιότητα – αποτέλεσμα)
- Γραφείο Τύπου – Γραφείο Πληροφόρησης
Δ. ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ
● Το εύρος των δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τον υπάρχοντα προυπολογισμό.
· Κόστος παραγωγής έργου και ανταποδοτικό όφελος.
Η προβολή θα πρέπει να έχει τελικούς δικαιούχους και να είναι μετρήσιμη.
● Απολογισμός – Διαφάνεια
Για τον συντονισμό της πολιτικής των θεμάτων τουρισμού και τουριστικής προβολής, θα πρέπει να δημιουργηθεί, Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης περιφέρειας Κ. Μακεδονίας , στελεχωμένος με ειδικά γραφεία και έμπειρα στελέχη.
Με αυτές τις παρατηρήσεις και της προσθήκης των προτάσεων μας στην κεντρική εισήγηση, εγκρίνουμε το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2012.
Ευελπιστούμε πως αυτό θα εφαρμοστεί με συνέπεια και ο απολογισμός στο τέλος της τουριστικής περιόδου, θα είναι θετικός για την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας.