Περισσότεροι από 23.000 φοιτητές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της Μακεδονίας εκτιμάται ότι θα αλλάξουν τόπο σπουδών από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, εάν εφαρμοστεί χωρίς τροποποιήσεις το σχέδιο «Αθηνά». Οι σαρωτικές αλλαγές στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ξεσηκώσει ...
«κύμα» αντιδράσεων στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται ότι 12.000 σπουδαστές και 170 διδάσκοντες και διοικητικοί θα αναγκαστούν να ετοιμάσουν... βαλίτσες και να μετακομίσουν στις Σέρρες και τη Φλώρινα. «Ρώτησαν αν μπορούμε να πληρώσουμε αυτά τα έξοδα; Τα παιδιά πέρασαν με πανελλήνιες εξετάσεις στη Θεσσαλονίκη. Δε διορίστηκαν, ούτε τους χαρίστηκαν αυτές οι θέσεις», είπε, φανερά αγανακτισμένη, μητέρα σπουδαστή, η οποία παρενέβη σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου της διοίκησης του ΑΤΕΙ-Θ.
Ολόκληρη η κοινότητα του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης βρίσκεται επί... ποδός μετά την ανακοίνωση του σχεδίου «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς το 60% των τμημάτων συγχωνεύονται ή καταργούνται. Ειδικότερα, οκτώ τμήματα μεταφέρονται στις Σέρρες, δύο στη Φλώρινα και δύο καταργούνται, ενώ τα δύο ιδρύματα (Θεσσαλονίκης και Σερρών) θα βρίσκονται κάτω από την «ομπρέλα» του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας.
«Η τακτική αυτή είναι πέραν κάθε λογικής και προτείνεται χωρίς να ληφθούν υπόψη ακαδημαϊκά, κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια. Όλη η διαδικασία έγινε με μεθόδους που στοχεύουν ξεκάθαρα στην εξαφάνιση ενός ιδρύματος με ιστορία 40 ετών. Η εφαρμογή της απόφασης αυτής θα οδηγήσει σε οικονομική εξαθλίωση περισσότερους από 12.000 φοιτητές και τις οικογένειές τους, απαξιώνοντας το επίπεδο σπουδών, πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων», ανέφερε, σε ανακοίνωσή του, το Συμβούλιο του Ιδρύματος.
Για «εκπαιδευτική γενοκτονία» και «πολιτικές σκοπιμότητες» μίλησε ο πρόεδρος του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Παύλος Καρακολτσίδης, ενώ και ο αντιπρόεδρος, Κωνσταντίνος Βαρσαμίδης, επισήμανε πως δεν υπάρχει ούτε ένα κριτήριο ακαδημαϊκότητας που να στηρίζει τη μετακίνηση αυτών των τμημάτων. Το κριτήριο που έχει πρυτανεύσει, όπως τόνισε ο κ. Βαρσαμίδης, είναι η εξυπηρέτηση μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων και η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας με βάση πολιτικές ισορροπίες. «Περιμένουμε να μας διαψεύσει το υπουργείο θέτοντας κανόνες ακαδημαϊκούς και ορθολογικούς», επισήμανε ο κ. Βαρσαμίδης.