Πέμπτη 25 Ιουνίου 2009

Δικαιώματα των καταναλωτών που ταξιδεύουν με πλοίο

Το ΕΛΚΕΚΑ, συμβουλεύει τους καταναλωτές επιβάτες, οι οποίοι ταξιδεύουν με

πλοία , να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα παρακάτω δικαιώματά τους :

1) Δεν επιτρέπεται η αναγραφή επί του εισιτηρίου και επί της απόδειξης μεταφοράς οχημάτων, όρων που δεν έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας .

2) Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων . Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.

3) Εάν δεν ταξιδεύσετε λόγω δική σας ευθύνη, χάνετε το εισιτήριο.

4) Σε περίπτωση καθυστέρησης του απόπλου του πλοίου και παρατεινόμενης της καθυστέρησης αυτής , ο καταναλωτής, δικαιούται σε δήλωση υπαναχώρησης , να δηλώσει δηλαδή , ότι δεν επιθυμεί να ταξιδεύσει, ζητώντας την επιστροφή του ναύλου.

5) Ο καταναλωτής - Επιβάτης έχει το δικαίωμα να μεταφέρει αποσκευές, το βάρος και ο όγκος των οποίων καθορίζονται στο πίσω μέρος του εισιτηρίου. Εφόσον ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης , υπεύθυνος είναι ο πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου. Ο επιβάτης -καταναλωτής δικαιούται αποζημίωσης , το ανώτατο όριο της οποίας είναι 733,67 ευρώ ανά μονάδα ή δέμα. Για να εισπράξει την αποζημίωση ο καταναλωτής, απαραίτητη προϋπόθεση είναι , η δήλωση του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.

6) Η άρνηση κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων , από τους υπεύθυνους κατά λιμένα ναυτικούς πράκτορες και τα τρίτα πρόσωπα που νομιμοποιούνται να εκδίδουν εισιτήρια , με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί , ο αριθμός θέσεων, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις κατά τόπους λιμενικές αρχές, για την επιβολή διοικητικών προστίμων