Ο αμερικανικός όμιλος μέσων ενημέρωσης News Corp. σκοπεύει να μετατρέψει σε συνδρομητικές τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων του στο διαδίκτυο, μία απόφαση που σύμφωνα με τον πρόεδρό του Ρούπερτ Μέρντοκ μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για αλλαγή της νοοτροπίας για δωρεάν διάθεση της πληροφορίας στο διαδίκτυο.
«Έχουμε πολλά να κάνουμε και πολλές προκλήσεις να αντιμετωπίσουμε, όπως τη δωρεάν ιντερνετική τηλεόραση και τις ψηφιακές εφημερίδες», δήλωσε ο Μέρντοκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην οποία ανακοίνωσε ζημίες ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την οικονομική χρήση 2008-2009.
«Είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ότι μπορούμε να ανακάμψουμε σημαντικά με τα έσοδα από τις συνδρομές των ηλεκτρονικών εφημερίδων», συνέχισε ο Μέρντοκ ο οποίος εκτιμά ότι «πρέπει απλώς να διασφαλίσουμε ότι το περιεχόμενό τους θα είναι διαφορετικό και καλύτερο από των υπολοίπων».
Ο Ρούπερτ Μέρντοκ εκτιμά ότι εάν επιτύχει, το παράδειγμά του θα ακολουθήσουν και άλλα μέσα, καθώς κρίνει πως οι χρήστες του διαδικτύου είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν για πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν και οι οποίες μέχρι στιγμής διατίθενται δωρεάν.
Ο όμιλος News Corp. έφερε ως παράδειγμα την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Wall Street Journal (που του ανήκει) η οποία είναι συνδρομητική και διαθέτει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από όλες τις συνδρομητικές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες του διαδικτύου.
Η παγκόσμια οικονομική κρίση κατάφερε καίριο πλήγμα στα διαφημιστικά έσοδα του ομίλου, ο οποίος διαθέτει περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης MySpace, εφημερίδες όπως η New York Post και η Times του Λονδίνου, αλλά και την κινηματογραφική εταιρεία Twentieth Century Fox.