Ο  Καλεβράς σε διάστημα μισού αιώνα γόνιμης δημιουργίας αγάπησε και ύμνησε την  ανθρώπινη μορφή. Είτε αυτές ήταν οι απλές μητέρες, τα παιδιά, η οικογένεια, είτε  αυτές εκπροσωπούσαν την παλαιά παράδοση του έλληνα γλύπτη όπως αποτυπώθηκαν σε  δεκάδες έργα του για μορφές και προσωπικότητες του παλαιότερου και...
νεότερου ελληνισμού: μακεδονομάχους, πόντιους αγωνιστές, σπουδαίους παιδαγωγούς, μορφές της μακεδονικής ιστορίας (από τον Αλέξανδρο και τον Φίλιππο μέχρι τους πρωτοπόρους παιδαγωγούς του 20ού αιώνα).
νεότερου ελληνισμού: μακεδονομάχους, πόντιους αγωνιστές, σπουδαίους παιδαγωγούς, μορφές της μακεδονικής ιστορίας (από τον Αλέξανδρο και τον Φίλιππο μέχρι τους πρωτοπόρους παιδαγωγούς του 20ού αιώνα).
Ο ουμανιστής Καλεβράς δεν τίμησε μόνο την  ιστορία του τόπου του. Τίμησε και αποκρυστάλλωσε και τη γυναικεία μορφή:  μορφές  μητρικής αγάπης, δομές της ερωτικής και οικογενειακής παστάδας, φιλία και  επιθυμία, λείες και εύκαμπτες μορφές που θέλγουν το μάτι μας και ευφραίνουν τις  αισθήσεις. 
Νομίζω πως αυτή η ικανότητα  οφείλεται στη λαϊκή του καταγωγή και στην πεποίθησή του πως ο λαϊκός άνθρωπος  διαθέτει το κριτήριο εκείνο που επιτρέπει να μεταβάλλει το αφηρημένο έργο σε  προσωπική περιουσία. Δεν χρειάζεται να είναι κανένας σοφός για να καταλάβει πως  η ομορφιά του ήλιου οφείλεται και στο σχήμα του όπως δεν χρειάστηκε ποτέ κανείς  θεωρητικός της τέχνης για να αντιληφθεί ο απλός άνθρωπος ότι η Γκουέρνικα ή ο Σκεπτόμενος του Ροντέν μάς μιλάνε για  τον κόσμο και τον άνθρωπο—κι ας μην είχε ιδέα κανείς τους για τον κυβισμό ή την  αντιακαδημαϊκή τέχνη. 

 
 






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
