Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Eπίσημα σε χρήση το μεγαλύτερο κοινωνικό έργο της Πιερίας

Το πρωτόκολλο παραλαβής-παράδοσης του μεγάλου αυτού έργου πνοής και άμεσης χρησιμότητας υπέγραψαν στο χώρο των διυλιστηρίων στη Στενούρα Μόρνας, ο Νομάρχης Πιερίας Γιώργος Παπαστεργίου και ως εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ύδρευσης της Β. Πιερίας, ο Δήμαρχος Πύδνας Δημήτρης Βασιλειάδης.


Στην ειδική εκδήλωση παραλαβής – παράδοσης του έργου παραβρέθηκαν τα μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ύδρευσης Βόρειας Πιερίας και συγκεκριμένα οι Δήμαρχοι Κολινδρού Θωμάς Σολοποτιάς, Αιγινίου Βασίλης Κοντός, Κορινού Νίκος Αβραμίδης, Ελαφίνας Πασχάλης Κατσάρας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πέτρας Δημήτρης Ντούρος, οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Πιερίας και ο ανάδοχος του έργου.


Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι αρμόδιοι της μελέτης και κατασκευής του έργου περιέγραψαν στους παρευρισκόμενους, με τη βοήθεια φωτογραφιών και ειδικών σχεδιαγραμμάτων, τη διαδικασία διύλισης του νερού που φτάνει από τους υδρευτικούς αγωγούς στα νέα διυλιστήρια. Στη συνέχεια, ο Νομάρχης Πιερίας συνοδευόμενος από τους αρμόδιους κατασκευαστές του έργου ξενάγησε τους παρευρισκόμενους στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων.


Ο Νομάρχης Πιερίας στις δηλώσεις του εξέφρασε την ιδιαίτερη χαρά και συγκίνησή του που η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας παραδίδει “το μεγαλύτερο κοινωνικό έργο που έγινε ποτέ στην Πιερία” στο Σύνδεσμο Ύδρευσης Β. Πιερίας ως χρήστη του έργου. Χαρακτήρισε το έργο “κατάθεση ψυχής” για όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωσή του. Ένα έργο που, όπως τόνισε ο Νομάρχης “πραγματικά λύνει ένα πρόβλημα που εδώ και 50 χρόνια ταλανίζει ιδιαίτερα τη Βόρεια Πιερία” και για το οποίο αγωνίστηκαν οι φορείς της Νομαρχίας Πιερίας με τη συμπαράσταση των δημάρχων της Β. Πιερίας ώστε οι πολίτες της Β. Πιερίας να απολαμβάνουν το πολυτιμότερο αγαθό που είναι το νερό. Επίσης, σημείωσε ότι θα ήταν ιδιαίτερη χαρά εάν σήμερα έπαιρνε νερό από το φράγμα και ο Δήμος Πέτρας, κάτι για το οποίο υπάρχει έτσι και αλλιώς η δυνατότητα μέσω του αγωγού που έχει προβλεφθεί στο έργο, τονίζοντας ότι απαιτείται απλώς στενή συνεργασία του Δήμου με το Σύνδεσμο Ύδρευσης Β. Πιερίας.

Αφού ο Νομάρχης Πιερίας ευχαρίστησε όλους τους φορείς που συνεργάστηκαν για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου τόνισε την πρόθεση της Ν.Α. Πιερίας να συνεχίσει να στηρίζει το Σύνδεσμο Ύδρευσης Β. Πιερίας με κάθε τρόπο στο έργο που αναλαμβάνει. Ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι ανεξάρτητα από το ότι η Ν.Α. Πιερίας δεν έχει την αρμοδιότητα και την ευθύνη για την κατασκευή των επιπλέον φραγμάτων, ανέφερε ότι η Νομαρχία έχει καταθέσει εκ νέου εδώ και ένα χρόνο τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έχει εκπονήσει στο ΥΠΕΧΩΔΕ και πρόσθεσε ότι αναμένονται οι τελικές εγκρίσεις.

Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε επίσης, ότι με τα δύο νέα φράγματα, χωρητικότητας 1.200.000 κ.μ. καθώς και με τα 23 φράγματα αναχαίτισης, χωρητικότητας άλλων 250.000 κ.μ. νερού, το νερό θα φτάσει όχι μόνο για να πιει νερό όλη η Βόρεια Πιερία και ο Δήμος Πέτρας, αλλά και οποιοσδήποτε άλλος Δήμος καθώς και για την άρδευση σε όλες αυτές τις περιοχές. Επίσης, πρόσθεσε ότι παρόλο που η κατασκευή των φραγμάτων δεν είναι αρμοδιότητα της Ν.Α. Πιερίας, επειδή έχουν γίνει οι μελέτες θα εξασφαλιστεί και η έγκριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και θα παραδοθούν στο κράτος που έχει την υποχρέωση κατασκευής των φραγμάτων.

Ο Δήμαρχος Πύδνας και εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ύδρευσης Β. Πιερίας Δημήτρης Βασιλειάδης ευχαρίστησε τον Νομάρχη και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας, τις τεχνικές υπηρεσίες και τον κατασκευαστή του έργου για την ολοκλήρωση αυτού του “μοναδικού έργου υποδομής και όχι βιτρίνας”, η παραλαβή του οποίου είναι μια “ιστορικότατη στιγμή” για τον ίδιο που υπηρετεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τόνισε ότι στόχος του Συνδέσμου Ύδρευσης Β. Πιερίας που έχει την ευθύνη λειτουργίας του έργου, είναι να προσπαθήσει να το λειτουργήσει και να αξιοποιήσει αυτό τον πλούτο ώστε οι κάτοικοι της Βόρειας Πιερίας να έχουν τη δυνατότητα να υδρεύονται όπως όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι του νομού. Τέλος, σημείωσε ότι διερευνάται πλέον η δυνατότητα μεταφοράς της έδρας του Συνδέσμου στο χώρο των διυλιστηρίων ώστε εκεί να βρίσκονται και οι υπάλληλοι με στόχο τη φύλαξη και την καθημερινή παρακολούθηση του έργου.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ Β. ΠΙΕΡΙΑΣ

ΚΟΣΤΟΣ

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 1.437.881,41€ από τα οποία τα 1.236.612,77€ είναι από Ευρωπαϊκούς Πόρους και τα υπόλοιπα 201.268,64€ από κονδύλια της ΝΑ Πιερίας.

ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΥΛΙΣΗΣ

Από το φράγμα προβλέπεται η μεταφορά παροχής 15.000 m3/ημέρα νερού με αγωγό που φτάνει στο φρεάτιο μέτρησης παροχής του διυλιστηρίου, το οποίο αποτελεί και την είσοδο στο διυλιστήριο. Στη συνέχεια το νερό μεταφέρεται στο φρεάτιο ηρεμίας όπου μειώνεται η πίεση του (λόγω της υψομετρικής διαφοράς από το φράγμα) και στη συνέχεια μέσω των 2 φρεατίων διανομής στις 2 δεξαμενές νιφάδωσης όγκου 143m3 η καθεμία, διαμέτρου 7,40μέτρων και βάθους 9,5 μέτρων, στις οποίες γίνεται η ανάμειξη του νερού με το κροκιδωτικό υλικό.

Κατόπιν το κροκιδωμένο νερό διαχωρίζεται στις 6 δεξαμενές καθίζησης όγκου 407m3 η καθεμία, διαμέτρου 15,4 μέτρων και βάθους 11 μέτρων, όπου γίνεται η καθίζηση της ιλύς και μέσω των φρεατίων συγκέντρωσης το νερό μεταφέρεται στον κυρίως χώρο του διυλιστηρίου στον οποίο γίνεται το τελικό στάδιο της διύλισης.

Η ύλις που συγκεντρώνεται στις δεξαμενές καθίζησης απομακρύνεται μέσω αντλίας λάσπης που είναι τοποθετημένη σε χώρο κοντά στο διυλιστήριο.

Ο ΧΩΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΩΝ

Ο κυρίως χώρος των διυλιστήριων αποτελείται από 6 κλίνες στις οποίες έχει τοποθετηθεί το φίλτρο διύλισης που είναι χαλαζιακή άμμος σε διάφορες ενεργείς διαμέτρους. Από εκεί με αγωγούς μεταφέρεται στο φρεάτιο εξόδου – διανομής και στη συνέχεια μέσω προσαγωγού προς το φρεάτιο του Μοσχοποτάμου.

Υπάρχει σύστημα καθαρισμού των κλινών το οποίο αποτελείται από συνδυασμό καθαρού νερού, που βρίσκεται αποθηκευμένο στον υδατόπυργο, και πεπιεσμένου αέρα που υπάρχει αποθηκευμένος στα αεροφυλάκια στον υπόγειο χώρο του διυλιστηρίου.

Η χωροθέτηση των υπογείων δεξαμενών, του δικτύου σωληνώσεων καθώς και του κύριου χώρου του διυλιστηρίου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να λειτουργεί με πλήρες φορτίο, με όλες τις δεξαμενές και τις κλίνες να λειτουργούν ταυτόχρονα. Όμως έχει και τη δυνατότητα να λειτουργήσει τμηματικά χρησιμοποιώντας από 1 ως και όλες τις δεξαμενές καθίζησης, ομοίως και για τις κλίνες είτε για λόγους συντήρησης και καθαρισμού είτε για λόγους μείωσης και ελέγχου παροχής.

Δίπλα από τον κυρίως χώρο του διυλιστηρίου έχει κατασκευαστεί βοηθητικό κτίριο στο οποίο θα εγκατασταθεί το προσωπικό που θα λειτουργεί το διυλιστήριο.