Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Η κρίση και τα διόδια χτύπησαν την Εγνατία οδό


οικονομική κρίση χτύπησε και την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού σε τμήματα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, όπου μειώθηκε η κυκλοφορία έως και 15%. Μείωση παρατηρείται και στην κυκλοφορία στο τμήμα μεταξύ Πολυμύλου - Βέροιας και Κοζάνης - Πολυμύλου, όπου...
από τον Σεπτέμβριο του 2010 λειτουργεί σταθμός διοδίων.
Η μείωση που παρατηρήθηκε στην κυκλοφορία το 2010 σε σχέση με το 2009, σε εθνικό επίπεδο, λόγω της οικονομικής κρίσης και της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων, παρουσιάστηκε και σε ορισμένα τμήματα της Εγνατίας οδού. Οι τελευταίες μετρήσεις που έκανε το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού ΑΕ έδειξαν συνολικά ότι στην Κεντρική Μακεδονία και τη Θράκη μειώθηκε η κίνηση, ενώ αντίθετα στη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο αυξήθηκε η κίνηση, γεγονός όμως που οφείλεται στην παράδοση τμημάτων του αυτοκινητόδρομου που δεν λειτουργούσαν τα προηγούμενα χρόνια.
Η λειτουργία του σταθμού διοδίων στο τμήμα Πολυμύλου - Βέροιας ήταν η αιτία της μείωσης κυκλοφορίας σε ποσοστό 3% και μείωση μετακινούμενων προσώπων σε ποσοστό 4,56% από τον Σεπτέμβριο του 2010. Το 2009 η μέση ημερήσια κυκλοφορία σε αυτό το τμήμα ήταν 15.000 οχήματα και το 2010 έπεσε στα 14.600 οχήματα. Ο μέσος αριθμός ημερησίως μετακινούμενων προσώπων το 2009 έφθασε τα 26.300, ενώ το 2010 μειώθηκε σε 25.100. Βάση της μελέτης του Παρατηρητηρίου, η μείωση οφείλεται: α) σε μετακινήσεις που δεν γίνονται πια λόγω αυξημένου κόστους (με τα διόδια), γιατί δεν ήταν “απαραίτητες” και β) σε μετακινήσεις μεγάλου μήκους που άλλαξαν διαδρομή, όπως για παράδειγμα για τη μετακίνηση από τη Θεσσαλονίκη στην Πτολεμαΐδα και αντίστροφα, για την οποία κάποιοι οδηγοί προτιμούν τη χωρίς διόδια εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας αντί της διαδρομής μέσω Εγνατίας οδού, που πλέον περιλαμβάνει δύο σταθμούς διοδίων (Μάλγαρα και Πολύμυλο).